زبان شناسی

خنده دیوانه: شخصیت کمیک سیاه در آمریکای پساول

Laughing Mad: The Black Comic Persona in Post-Soul America

دانلود کتاب Laughing Mad: The Black Comic Persona in Post-Soul America (به فارسی: خنده دیوانه: شخصیت کمیک سیاه در آمریکای پساول) نوشته شده توسط «Bambi Haggins»


اطلاعات کتاب خنده دیوانه: شخصیت کمیک سیاه در آمریکای پساول

موضوع اصلی: زبان شناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Rutgers University Press

نویسنده: Bambi Haggins

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 288

حجم کتاب: 5 مگابایت

کد کتاب: 9780813539843 , 0813539846

توضیحات کتاب خنده دیوانه: شخصیت کمیک سیاه در آمریکای پساول

قبل از جنبش حقوق مدنی، کمدین ها برای مخاطبانی اجرا می کردند که به وضوح بر اساس نژاد مشخص می شدند. کمدین های سیاه برای تماشاگران سیاه پوست و کمدین های سفید برای سفیدپوستان اجرا می کردند. با این حال، در طول چهل و پنج سال گذشته، کمیک های سیاه به تدریج در فرهنگ جریان اصلی مرکزیت بیشتری پیدا کرده اند. در «خنداننده دیوانه»، بامبی هاگینز به چگونگی این انتقال در رسانه‌های مختلف نگاه می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه این ادغام راه را برای تأثیرگذاری کمدین‌های سیاه‌پوست و مخاطبانشان بر یکدیگر هموار کرده است. از لحاظ تاریخی، نوازندگان آمریکایی آفریقایی تبار توانسته‌اند از کمدی به‌عنوان یک ابزار آموزشی استفاده کنند و مشاهدات زیرکانه‌ای را در مورد روابط نژادی در حالی که تماشاگران می‌خندند، مداخله کنند. با این حال، هاگینز این استدلال قانع‌کننده را مطرح می‌کند که پتانسیل کمدی آمریکایی آفریقایی تبار اساساً محقق نشده است، زیرا نمایش‌های سیاه باید از نظر فرهنگی برای مصرف انبوه قابل هضم شوند. هاگینز به‌جای ارائه زندگی‌نامه‌های مجریان تک‌تک، بر روش‌هایی تمرکز می‌کند که در آن شخصیت کمیک ساخته می‌شود و در رسانه‌ها تغییر می‌کند، از استندآپ، صفحه نمایش کوچک و فیلم. او شخصیت‌های تلویزیونی و سینمایی کمیک دیک گرگوری، بیل کازبی، فلیپ ویلسون و ریچارد پرایور را بررسی می‌کند و در نظر می‌گیرد که چگونه این چهره‌ها زمینه را برای کمدی سیاه در چهار دهه آینده فراهم می‌کنند. او ادی مورفی و کریس راک را نماد موج های اول و دوم کمدی آمریکایی آفریقایی-آمریکایی پس از دوران پس از حقوق مدنی می خواند و به سیاست اجتماعی-فرهنگی شخصیت کمیک ووپی گلدبرگ از دریچه جنسیت و متقاطع نگاه می کند. «خنداننده دیوانه» همچنین چگونگی صحبت کمدی دیو چاپل با نسل پس از روح را بررسی می کند. این کتاب با یک تحلیل تحلیلی دقیق، مفاهیم هویت را هم در جامعه آفریقایی آمریکایی و هم در فرهنگ عامه جریان اصلی مورد بررسی قرار می دهد. این کتاب با نثری جذاب و در دسترس نوشته شده است، همچنین کتابی است که از اتاق سمینار، آرایشگاه، تا میز آشپزخانه سفر می‌کند و به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا طرح‌ها، استندآپ‌ها و کمدی‌های فیلم را با تمام خنده‌ای که شایسته آن هستند تجربه کنند.


Prior to the civil rights movement, comedians performed for audiences that were clearly delineated by race. Black comedians performed for black audiences and white comedians performed for whites. Yet during the past forty-five years, black comics have become progressively more central to mainstream culture. In ”Laughing Mad”, Bambi Haggins looks at how this transition occurred in a variety of media and shows how this integration has paved the way for black comedians and their audiences to affect each other. Historically, African American performers have been able to use comedy as a pedagogic tool, interjecting astute observations about race relations while the audience is laughing. And yet, Haggins makes the convincing argument that the potential of African American comedy remains fundamentally unfulfilled as the performances of blackness must be made culturally digestible for mass consumption. Rather than presenting biographies of individual performers, Haggins focuses on the ways in which the comic persona is constructed and changes across media, from stand-up, to the small screen, to film. She examines the comic televisual and cinematic personae of Dick Gregory, Bill Cosby, Flip Wilson, and Richard Pryor and considers how these figures set the stage for black comedy in the next four decades. She reads Eddie Murphy and Chris Rock as emblematic of the first and second waves of post – civil rights era African American comedy, and she looks at the socio-cultural politics of Whoopi Goldberg’s comic persona through the lens of gender and crossover. ”Laughing Mad” also explores how the comedy of Dave Chappelle speaks to and for the post-soul generation. A rigorous analytic analysis, this book interrogates notions of identity, within both the African American community and mainstream popular culture. Written in engaging and accessible prose, it is also a book that will travel from the seminar room, to the barbershop, to the kitchen table, allowing readers to experience the sketches, stand-up, and film comedies with all the laughter they deserve.

دانلود کتاب «خنده دیوانه: شخصیت کمیک سیاه در آمریکای پساول»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.