هنرهای گرافیک

اختراع هیستری: شارکو و شمایل نگاری عکاسی سالپتریر

Invention of Hysteria: Charcot and the Photographic Iconography of the Salpetriere

دانلود کتاب Invention of Hysteria: Charcot and the Photographic Iconography of the Salpetriere (به فارسی: اختراع هیستری: شارکو و شمایل نگاری عکاسی سالپتریر) نوشته شده توسط «Georges Didi-Huberman – Alisa Hartz»


اطلاعات کتاب اختراع هیستری: شارکو و شمایل نگاری عکاسی سالپتریر

موضوع اصلی: هنر – عکاسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: The MIT Press

نویسنده: Georges Didi-Huberman – Alisa Hartz

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 386

حجم فایل: 11.24 مگابایت

کد کتاب: 0262042150 , 9780262042154

نوبت چاپ: illustrated edition

توضیحات کتاب اختراع هیستری: شارکو و شمایل نگاری عکاسی سالپتریر

در این کلاسیک از مطالعات فرهنگی فرانسه، ژرژ دیدی هوبرمن رابطه صمیمی و متقابل بین رشته های روانپزشکی و عکاسی را در اواخر قرن نوزدهم دنبال می کند. دیدی هوبرمن با تمرکز بر خروجی عظیم عکاسی بیمارستان Salpetriere، پناهگاه بدنام پاریس برای زنان دیوانه و صعب العلاج، نقش مهمی را که عکاسی در اختراع مقوله هیستری ایفا می کند، نشان می دهد. تحت هدایت ژان مارتین شارکو، معلم پزشکی و پزشک، از زندانیان سالپتریر که به عنوان هیستریک شناسایی شده بودند، به طور روشمند عکس گرفته شدند و به همکاران شکاک اثبات بصری شکل خاص هیستری ارائه کردند. این تصاویر، که بسیاری از آنها در این کتاب آمده‌اند، مواد لازم برای آلبوم چند جلدی Iconographie photographique de la Salpetriere را فراهم کردند. همانطور که دیدی-هوبرمن نشان می‌دهد، این عکس‌ها به دور از مستندسازی عینی بودند. از آزمودنی ها خواسته شد تا «نوع» هیستریک خود را به تصویر بکشند – آنها هیستری خود را انجام می دادند. زنان با رشوه از موقعیت ویژه ای که در برزخ آزمایش از آن برخوردار بودند و تهدید به انتقال مجدد به جهنم لاعلاجان بودند، زنان صبورانه برای عکس ها ژست گرفتند و در مقابل جمعیتی که برای «سخنرانی های سه شنبه» شارکو گرد آمدند تسلیم حملات هیستریک شدند. او به مشاهدات فضولی بسنده نکرد و از طریق تکنیک هایی مانند هیپنوتیزم، الکتروشوک درمانی و دستکاری دستگاه تناسلی، علائم هیستریک را در بیماران خود ایجاد کرد و در نهایت باعث نفرت و مقاومت آنها شد. در یکی از “موارد مورد علاقه شارکو”، مورد آگوستین، که تصویرش بارها و بارها در Iconographie ظاهر می‌شود. اجرای فضیلت‌آمیز هیستری آگوستین در نهایت تبدیل به یکی از موارد از خود گذشتگی شد، که در تصاویر خلسه، مصلوب شدن، و گریه‌های خاموش دیده می‌شود. اولین انتشار انگلیسی زبان یک کتاب کلاسیک فرانسوی در مورد رابطه بین توسعه o f عکاسی و از دسته پزشکی هیستری.


In this classic of French cultural studies, Georges Didi-Huberman traces the intimate and reciprocal relationship between the disciplines of psychiatry and photography in the late nineteenth century. Focusing on the immense photographic output of the Salpetriere hospital, the notorious Parisian asylum for insane and incurable women, Didi-Huberman shows the crucial role played by photography in the invention of the category of hysteria. Under the direction of the medical teacher and clinician Jean-Martin Charcot, the inmates of Salpetriere identified as hysterics were methodically photographed, providing skeptical colleagues with visual proof of hysteria’s specific form. These images, many of which appear in this book, provided the materials for the multivolume album Iconographie photographique de la Salpetriere.As Didi-Huberman shows, these photographs were far from simply objective documentation. The subjects were required to portray their hysterical “type” – they performed their own hysteria. Bribed by the special status they enjoyed in the purgatory of experimentation and threatened with transfer back to the inferno of the incurables, the women patiently posed for the photographs and submitted to presentations of hysterical attacks before the crowds that gathered for Charcot’s “Tuesday Lectures.Charcot did not stop at voyeuristic observation. Through techniques such as hypnosis, electroshock therapy, and genital manipulation, he instigated the hysterical symptoms in his patients, eventually giving rise to hatred and resistance on their part. Didi-Huberman follows this path from complicity to antipathy in one of Charcot’s favorite”cases,” that of Augustine, whose image crops up again and again in the Iconographie. Augustine’s virtuosic performance of hysteria ultimately became one of self-sacrifice, seen in pictures of ecstasy, crucifixion, and silent cries. SynopsisThe first English-language publication of a classic French book on the relationship between the development of photography and of the medical category of hysteria.

دانلود کتاب «اختراع هیستری: شارکو و شمایل نگاری عکاسی سالپتریر»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید