دانلود کتاب Ingmar Bergman, Cinematic Philosopher: Reflections on His Creativity (به فارسی: اینگمار برگمن، فیلسوف سینمایی: تاملی در خلاقیت او) نوشته شده توسط «Irving Singer»
اطلاعات کتاب اینگمار برگمن، فیلسوف سینمایی: تاملی در خلاقیت او
موضوع اصلی: هنر – هنرهای نمایشی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: The MIT Press
نویسنده: Irving Singer
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2007
تعداد صفحه: 240 / 253
حجم فایل: 3.28 مگابایت
کد کتاب: 0262195631 , 9780262195638
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب اینگمار برگمن، فیلسوف سینمایی: تاملی در خلاقیت او
در فهرست نهایی جایزه Kraszna-Krausz 2008 برای بهترین کتاب تصویر متحرک.
فیلمهای اینگمار برگمان که بهخاطر نقوش تکراری و نمادهای نمادین خود شناخته میشوند، دارای تنوع و توسعه گستردهای هستند. ایروینگ سینگر در این تأملات در مورد هنر و اندیشه برگمن، مضامین متمایزی را در فیلمسازی برگمن تشخیص می دهد، از اولین اشارات در کارهای اولیه تا قطعنامه های کامل در فیلم های بعدی. سینگر نشان میدهد که اگرچه خروجی برگمان فلسفه روی سلولوئید نبود، اما به حقیقتی بیانی و صرفاً زیباییشناختی دست مییابد که میتوان آن را در معنایی وسیعتر فلسفی تلقی کرد.
سینگر از طریق تجزیه و تحلیل آثار روایی و فیلمی، اسطورهسازی برگمان را بررسی میکند. تکیه او بر جادوی نهفته در تکنیک های سینمایی اش. سینگر در سراسر تکامل ایده های برگمن در مورد زندگی و مرگ، و در مورد امکان خوشبختی و عشق بین فردی را دنبال می کند. در فیلمهای آشکارا خودارجاعی که او نوشته یا کارگردانی کرده است (بهترین نیتها، فانی و الکساندر، بچههای یکشنبه) و همچنین فیلمهایی که به وضوح زندگینامهای ندارند (از جمله توت فرنگیهای وحشی، مهر هفتم ، و سه گانه ای که با Through a Glass Darkly شروع می شود) برگمن مشکلات موجود در وجود خود را بررسی می کند و اغلب به خاطرات دوران کودکی باز می گردد. برگمن در فیلم هایی مانند لبخندهای یک شب تابستانی، صحنه هایی از ازدواج و سرابند از تجربیات بالغ خود استفاده می کند و روابط آشفته بین مردانی را به تصویر می کشد که اغلب ضعیف هستند و زنانی که توسط مردان آسیب دیده ای که با آنها زندگی می کنند رنج می برند. در شخصیت، گریه ها و نجواها و آثار دیگر، آزمایش های او با دوربین به طرز منحصر به فردی استادانه است. سینگر با بررسی چشمانداز هنر برگمن نشان میدهد که چگونه جستجوی بیپایان برای تماس انسانی محتویات فیلمهایش را برمیانگیزد و دیدگاه عمیق برگمان را در مورد جهان منعکس میکند.
کتابخانه ایروینگ سینگر
Known for their repeating motifs and signature tropes, the films of Ingmar Bergman also contain extensive variation and development. In these reflections on Bergman’s artistry and thought, Irving Singer discerns distinctive themes in Bergman’s filmmaking, from first intimations in the early work to consummate resolutions in the later movies. Singer demonstrates that while Bergman’s output was not philosophy on celluloid, it attains an expressive and purely aesthetic truthfulness that can be considered philosophical in a broader sense.
Through analysis of both narrative and filmic effects, Singer probes Bergman’s mythmaking and his reliance upon the magic inherent in his cinematic techniques. Singer traces throughout the evolution of Bergman’s ideas about life and death, and about the possibility of happiness and interpersonal love. In the overtly self-referential films that he wrote or directed (The Best Intentions, Fanny and Alexander, Sunday’s Children) as well as the less obviously autobiographical ones (including Wild Strawberries, The Seventh Seal, and the triad that begins with Through a Glass Darkly) Bergman investigates problems in his existence and frequently reverts to childhood memories. In such movies as Smiles of a Summer Night, Scenes from a Marriage, and Saraband, Bergman draws upon his mature experience and depicts the troubled relationships between men who are often weak and women who are made to suffer by the damaged men with whom they live. In Persona, Cries and Whispers, and other works, his experiments with the camera are uniquely masterful. Inspecting the panorama of Bergman’s art, Singer shows how the endless search for human contact motivates the content of his films and reflects Bergman’s profound perspective on the world.
Irving Singer Library
دانلود کتاب «اینگمار برگمن، فیلسوف سینمایی: تاملی در خلاقیت او»