هنرهای گرافیک

روش های برنامه نویسی گرافیکی

Graphics Programming Methods

دانلود کتاب Graphics Programming Methods (به فارسی: روش های برنامه نویسی گرافیکی) نوشته شده توسط «Jeff Lander»


اطلاعات کتاب روش های برنامه نویسی گرافیکی

موضوع اصلی: هنر – هنرهای گرافیک

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Charles River Media

نویسنده: Jeff Lander

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 406 / 438

حجم فایل: 57.51 مگابایت

کد کتاب: 1584502991 , 9781584502999

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب روش های برنامه نویسی گرافیکی

قابلیت‌ها و سرعت محاسباتی سخت‌افزار امروزی، فناوری گرافیک را به‌طور چشمگیری افزایش داده است. با این حال، این پیشرفت‌ها آنقدر سریع اتفاق می‌افتند که اغلب برای برنامه‌نویسان دشوار است که همگام با آن‌ها همگام شوند. Graphics Programming Methods مجموعه ای منحصر به فرد از مقالات کاربردی و تکنیک محور است که روش های عملی را برای حل مشکلات پیش روی هر برنامه نویس گرافیکی ارائه می دهد. هر مقاله توسط یک برنامه نویس باتجربه نوشته شده است و نحوه اعمال تکنیک های جدید یا بهبود روش های پرکاربرد را شرح می دهد.

این مجموعه با استفاده از تحقیقات جالب و پیشرفته به مسائل کلیدی در انیمیشن، هندسه و رندر می‌پردازد. تمام تحقیقات به صورت عملی و قابل دسترسی ارائه شده است و بیشتر نمونه ها شامل کد منبع کامل هستند که اجرای فوری تکنیک ها را ممکن می کند. این مجموعه نوآورانه یک منبع ضروری برای برنامه نویسان گرافیک است که به شما کمک می کند انتقادی فکر کنید، دانش خود را گسترش دهید و روش های جدید خود را ایجاد کنید.

نکات برجسته بخش: انیمیشن: شبیه سازی & رندر کردن سیستم های ذرات، متحرک سازی بیدرنگ درختان، وضوح چندگانه اجسام سلسله مراتبی، اجسام اسکریپت شده و انیمیشن های مبتنی بر Spline، ساخت یک سیستم بیان چهره پیشرفته، محدودیت های جابجایی معکوس در مدل های پارچه ای و بدن نرم در زمان واقعی هندسه: پارامترسازی خودکار روی مکعب پر کردن حفره های بافت با استفاده از نقشه فاصله اقلیدسی، الگوریتم هموارسازی کد برای سطوح بازسازی شده سه بعدی، سطوح با مرتبه بالاتر با استفاده از مثلث های منحنی نقطه نرمال، تعیین شبکه زمین قابل مشاهده با استفاده از Frustum، پورتال های صورت درختی با طراحی یکپارچه هندسی 3 بعدی، با استفاده از MAXScript™ تولید کد رندرینگ: مدل نور Phong-Blinn اصلاح شده برای نواحی سایه دار، تکرار تصادفی برای روشنایی سراسری غیر منتشر، رندر با یکپارچگی تطبیقی، برش انسداد مبتنی بر روشنایی، Antialiasing برای Bump Maps و Trick Pixel، Normalization سریع بهینه سازی سایه بان برای رندر زمین

در CD-ROM: * DirectX ® 9 SDK * OpenGL Utility Kit (GLUT) * Simple DirectMedia Layer Library (SDL) * NVIDIA CG Toolkit * کد منبع از مقالات در C و C++ * تصاویر رنگی، ویدیوها و نسخه های نمایشی برای مقالات منتخب

مشارکت کنندگان : Gy?rgy Antal Ian Ashdown Tony Barrera Bal?zs Benedek Ewert Bengtsson Antonio Calomeni St?phane Capo Ignacio Casta?o Waldemar Celes Juan M. Cordero Willem H. de Boer Kenny Erleben Fran?ois Faure Chi-Wing Fu Alexandre Ganea Oscar Garcia -Panyella Thomas Di Giacomo Anders Hast Knud Henriksen Naty Hoffman Robert James Jesse Laeuchli William Leeson Javier Matellanes Maciej Matyka Kenny Mitchell Siu-Hang یا Trent Polack Arcot J. Preetham R. Grant Reed Jon Sporring Conor Stokes L?sz؟ Sz?csi L?szl? Szirmay-Kalos Mark Theyer Christopher Tremblay John van der Burg Andrew Weber Jason Weber Tien-Tsin Wong

نیازهای سیستم: DirectX® 9 SDK برای برخی از برنامه ها مورد نیاز است و در CD-ROM گنجانده شده است. همه این کدها بر روی رایانه های شخصی با سیستم عامل ویندوز کامپایل شده است. با این حال، بسیاری از کدها متقابل پلتفرم هستند و به درستی روی مکینتاش و تحت لینوکس کار خواهند کرد. علاوه بر این، چندین نمونه نیاز به دسترسی به هدرهای برنامه افزودنی OpenGL دارند. اینها در oss.sgi.com/projects/ogl-sample/sdk.html موجود هستند. برنامه‌هایی که از زبان برنامه‌نویسی گرافیکی Cg از NVIDIA استفاده می‌کنند، به NVIDIA Cg Toolkit موجود در CD-ROM نیاز دارند. DirectX یک نرم افزار دارای مجوز است که استفاده از آن توسط یک EULA به زبان انگلیسی در داخل نرم افزار دارای مجوز کنترل می شود.


The capabilities and computational speed of today’s hardware have dramatically enhanced graphics technology. These improvements happen so quickly, however, that it is often difficult for programmers to keep pace. Graphics Programming Methods is a unique collection of application and technique-driven articles that provide practical methods for solving problems facing every graphics programmer. Each article is written by an experienced programmer and details how to apply new techniques or improve upon widely-used methods.

Using interesting and advanced research, the collection addresses key issues in animation, geometry, and rendering. All of the research is presented in a practical and approachable manner and most examples include full source code, making immediate implementation of the techniques possible. This innovative collection is a must-have resource for graphics programmers that will help you think critically, expand your knowledge, and create new methods of your own.

SECTION HIGHLIGHTS: ANIMATION: Simulating & Rendering Particle Systems, Real-time Animation of Trees, Multiresolution of Hierarchical Bodies, Scripted Bodies and Spline-Driven Animation, Building an Advanced Facial Expression System, Inverse Displacement Constraints in Real-time Cloth and Soft Body Models GEOMETRY: Automatic Parameterizing on the Cube, Filling Texture Holes Using the Euclidean Distance Map, Code Smoothing Algorithm for 3D Reconstructed Surfaces, Higher-Order Surfaces Using Curved Point-Normal Triangles, Visible Terrain Grid Determination Using the Frustum, Tree Face Portals with Solid Geometry, Framework for Rapid 3D Level Design Using MAXScript ™ Code Generation RENDERING: Modified Phong-Blinn Light Model for Shadowed Areas, Stochastic Iteration for Non-diffuse Global Illumination, Rendering with Adaptive Integration, Illumination-Based Occlu-sion Culling, Antialiasing for Bump Maps and a Fast Normalization Trick, Pixel Shader Optimization for Terrain Rendering

ON THE CD-ROM: * The DirectX ® 9 SDK * OpenGL Utility Kit (GLUT) * Simple DirectMedia Layer Library (SDL) * NVIDIA CG Toolkit * Source code from the articles in C and C++ * Color images, videos, and demos for select articles

Contributors: Gy?rgy Antal Ian Ashdown Tony Barrera Bal?zs Benedek Ewert Bengtsson Antonio Calomeni St?phane Capo Ignacio Casta?o Waldemar Celes Juan M. Cordero Willem H. de Boer Kenny Erleben Fran?ois Faure Chi-Wing Fu Alexandre Ganea Oscar Garcia-Panyella Thomas Di Giacomo Anders Hast Knud Henriksen Naty Hoffman Robert James Jesse Laeuchli William Leeson Javier Matellanes Maciej Matyka Kenny Mitchell Siu-Hang Or Trent Polack Arcot J. Preetham R. Grant Reed Jon Sporring Conor Stokes L?szl? Sz?csi L?szl? Szirmay-Kalos Mark Theyer Christopher Tremblay John van der Burg Andrew Weber Jason Weber Tien-Tsin Wong

SYSTEM REQUIREMENTS: The DirectX® 9 SDK is required for some applications and is included on the CD-ROM. The code was all compiled on PCs running the Windows operating system. However, much of the code is cross platform and will work properly on the Macintosh and under Linux. Additionally, several samples require access to OpenGL extension headers. These are available at oss.sgi.com/projects/ ogl-sample/sdk.html. Applications using the graphic programming language Cg from NVIDIA require the NVIDIA Cg Toolkit included on the CD-ROM. DirectX is Licensed Software, the use of which is governed by an English language break-the-seal EULA inside the Licensed Software.

دانلود کتاب «روش های برنامه نویسی گرافیکی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید