برنامه نويسي

توسعه بازی با Rust و WebAssembly: آموزش اجرای Rust در وب در حین ساخت بازی

Game Development with Rust and WebAssembly: Learn How to Run Rust on the Web while Building a Game

دانلود کتاب Game Development with Rust and WebAssembly: Learn How to Run Rust on the Web while Building a Game (به فارسی: توسعه بازی با Rust و WebAssembly: آموزش اجرای Rust در وب در حین ساخت بازی) نوشته شده توسط «Eric Smith»


اطلاعات کتاب توسعه بازی با Rust و WebAssembly: آموزش اجرای Rust در وب در حین ساخت بازی

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Packt Publishing

نویسنده: Eric Smith

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2022

تعداد صفحه: 476

حجم فایل: 7.67 مگابایت

کد کتاب: 1801070970 , 9781801070973

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب توسعه بازی با Rust و WebAssembly: آموزش اجرای Rust در وب در حین ساخت بازی

یک بازی دونده بی پایان برای وب در Rust بنویسید و بازی دو بعدی خود را با استفاده از زنجیره ابزار WebAssembly آزمایش، اجرا و اشکال زدایی کنید

ویژگی های کلیدی

یک بازی دونده بی پایان بسازید و اجرا کنید. برای وب از ابتدا از طریق این راهنمای مفید با تصاویر کلیدی چاپ شده به صورت رنگی
با نحوه استفاده از Rust برای توسعه وب با WebAssembly آشنا شوید
تکنیک های توسعه بازی و برنامه نویسی مدرن را برای ساخت بازی های دو بعدی با استفاده از Rust کاوش کنید

توضیحات کتاب

زبان برنامه نویسی Rust به مدت 6 سال متداول ترین رتبه بندی فناوری را در Stack Overflow داشته است، در حالی که جاوا اسکریپت به مدت 9 سال متوالی پرکاربردترین زبان برنامه نویسی بوده است که در هر وب اجرا می شود. مرورگر. اکنون، به لطف WebAssembly (یا Wasm)، می توانید از زبانی که دوست دارید در پلتفرمی که همه جا هست استفاده کنید.

این کتاب مرجعی است که به راحتی قابل پیگیری است تا به شما کمک کند بازی های خود را توسعه دهید و به شما آموزش دهد. همه چیز در مورد توسعه بازی و نحوه ایجاد یک دونده بی پایان از ابتدا. با ترسیم گرافیک های ساده در پنجره مرورگر شروع می کنید و سپس یاد می گیرید که چگونه شخصیت اصلی را روی صفحه نمایش دهید. شما همچنین یک حلقه بازی، یک رندر و موارد دیگر ایجاد خواهید کرد که همه به طور کامل با Rust نوشته شده اند. پس از قرار دادن اشکال ساده روی صفحه، چالش را با اضافه کردن sprites، صداها و ورودی کاربر مقیاس خواهید داد. همانطور که پیشروی می کنید، نحوه پیاده سازی دنیایی را که به صورت رویه ای تولید شده است، کشف خواهید کرد. در نهایت، یاد خواهید گرفت که چگونه کد Rust خود را تمیز و منظم نگه دارید تا بتوانید به پیاده سازی ویژگی های جدید و استقرار برنامه خود در وب ادامه دهید.

در پایان این کتاب برنامه نویسی Rust، شما خواهید توانست یک بازی دو بعدی در Rust بسازید، آن را در وب مستقر کنید و به اندازه کافی مطمئن باشید که بازی های خود را بسازید.

آنچه یاد خواهید گرفت

یک برنامه Rust را بسازید و در آن بکار ببرید. وب با استفاده از WebAssembly
از wasm-bindgen و Canvas API برای ترسیم گرافیک‌های هم‌زمان استفاده کنید
یک حلقه بازی بنویسید و ورودی صفحه‌کلید را برای اقدام پویا دریافت کنید
تشخیص برخورد را کاوش کنید و یک کاراکتر پویا ایجاد کنید که می‌تواند روی آن بپرد و از پلتفرم‌ها و حفره‌های سقوط
مدیریت انیمیشن‌ها با استفاده از ماشین‌های حالت
سطوح به صورت رویه‌ای برای یک دونده بی‌پایان ایجاد کنید
بارگیری و نمایش اسپرایت‌ها و برگه‌های اسپرایت برای انیمیشن‌ها
تست، اصلاح، و تمیز نگه داشتن کدتان

این کتاب برای چه کسی است

این کتاب توسعه بازی برای توسعه دهندگان علاقه مند به Rust است که می خواهند 2D g را ایجاد و اجرا کنند. به وب می آید. توسعه دهندگان بازی که به دنبال ساخت یک بازی بر روی پلتفرم وب با استفاده از WebAssembly بدون برنامه نویسی ++C هستند یا توسعه دهندگان وب که می خواهند WebAssembly را همراه با وب جاوا اسکریپت کاوش کنند نیز این کتاب را مفید خواهند یافت. این کتاب همچنین به توسعه دهندگان Rust که می خواهند از سمت سرور به سمت مشتری حرکت کنند، با آشنایی آنها با زنجیره ابزار WebAssembly کمک می کند. دانش اولیه برنامه نویسی Rust فرض شده است.


Write an endless runner game for the web in Rust and test, deploy, and debug your 2D game using the WebAssembly toolchain

Key Features

Build and deploy an endless runner game for the web from scratch through this helpful guide with key images printed in color
Learn how to use Rust for web development with WebAssembly
Explore modern game development and programming techniques to build 2D games using Rust

Book Description

The Rust programming language has held the most-loved technology ranking on Stack Overflow for 6 years running, while JavaScript has been the most-used programming language for 9 years straight as it runs on every web browser. Now, thanks to WebAssembly (or Wasm), you can use the language you love on the platform that’s everywhere.

This book is an easy-to-follow reference to help you develop your own games, teaching you all about game development and how to create an endless runner from scratch. You’ll begin by drawing simple graphics in the browser window, and then learn how to move the main character across the screen. You’ll also create a game loop, a renderer, and more, all written entirely in Rust. After getting simple shapes onto the screen, you’ll scale the challenge by adding sprites, sounds, and user input. As you advance, you’ll discover how to implement a procedurally generated world. Finally, you’ll learn how to keep your Rust code clean and organized so you can continue to implement new features and deploy your app on the web.

By the end of this Rust programming book, you’ll build a 2D game in Rust, deploy it to the web, and be confident enough to start building your own games.

What you will learn

Build and deploy a Rust application to the web using WebAssembly
Use wasm-bindgen and the Canvas API to draw real-time graphics
Write a game loop and take keyboard input for dynamic action
Explore collision detection and create a dynamic character that can jump on and off platforms and fall down holes
Manage animations using state machines
Generate levels procedurally for an endless runner
Load and display sprites and sprite sheets for animations
Test, refactor, and keep your code clean and maintainable

Who this book is for

This game development book is for developers interested in Rust who want to create and deploy 2D games to the web. Game developers looking to build a game on the web platform using WebAssembly without C++ programming or web developers who want to explore WebAssembly along with JavaScript web will also find this book useful. The book will also help Rust developers who want to move from the server side to the client side by familiarizing them with the WebAssembly toolchain. Basic knowledge of Rust programming is assumed.

دانلود کتاب «توسعه بازی با Rust و WebAssembly: آموزش اجرای Rust در وب در حین ساخت بازی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید