الگوریتم ها و ساختارهای داده: واترمارک دیجیتال

بازی های تجربی: نقد، بازی و طراحی در عصر گیمیفیکیشن

Experimental Games: Critique, Play, and Design in the Age of Gamification

دانلود کتاب Experimental Games: Critique, Play, and Design in the Age of Gamification (به فارسی: بازی های تجربی: نقد، بازی و طراحی در عصر گیمیفیکیشن) نوشته شده توسط «Patrick Jagoda»


اطلاعات کتاب بازی های تجربی: نقد، بازی و طراحی در عصر گیمیفیکیشن

موضوع اصلی: کامپیوتر – عکاسی دیجیتال

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: University of Chicago Press

نویسنده: Patrick Jagoda

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2020

تعداد صفحه: 403

حجم فایل: 5.50 مگابایت

کد کتاب: 022663003X , 9780226630038

توضیحات کتاب بازی های تجربی: نقد، بازی و طراحی در عصر گیمیفیکیشن

در دنیای شبکه‌ای بی‌سابقه ما، بازی‌ها فضای مهمی را در بسیاری از زندگی روزمره ما اشغال کرده‌اند. بازی‌های دیجیتال به تنهایی تا سال 2020 حدود 2.5 میلیارد نفر در سراسر جهان را درگیر خود می‌کنند و سایر اشکال بازی، مانند بازی‌های رومیزی، نقش‌آفرینی، اتاق‌های فرار و پازل‌ها، مخاطبان روزافزونی را تشکیل می‌دهند. در عین حال، «بازی‌سازی» – کاربرد مکانیک بازی در حوزه‌های سنتی غیربازی، مانند سلامت شخصی و تناسب اندام، خرید، ردیابی عادت و موارد دیگر- سطوح بی‌سابقه‌ای از رقابت، تکرار و تعیین کمیت را بر زندگی روزمره تحمیل کرده است. br>

پاتریک جاگودا با اقتباس از تجربه خود به عنوان یک طراح بازی، استدلال می کند که بازی ها نباید مترادف با گیمیفیکیشن باشند. او بازی‌های تجربی را مطالعه می‌کند که از درون در پروژه نئولیبرال دخالت می‌کنند، و طیف گسترده‌ای از بازی‌های جریان اصلی و مستقل، از جمله StarCraft، Candy Crush Saga، Stardew Valley، Dys4ia، Braid، و Undertale را بررسی می‌کند. فراتر از تشخیص گیمیفیکیشن، جاگودا راه‌هایی را تصور می‌کند که بازی‌ها می‌توانند آزمایشی باشند – نه تنها در مفهوم حل مسئله، بلکه همچنین مفهوم ظریف‌تری از مشکل‌سازی که پیچیدگی‌های حال دیجیتال ما را در بر می‌گیرد. نتیجه کتابی است که بازی را تغییر می دهد در مورد پتانسیل اجتماعی سیاسی این شکل از سرگرمی های جمعی.


In our unprecedentedly networked world, games have come to occupy an important space in many of our everyday lives. Digital games alone engage an estimated 2.5 billion people worldwide as of 2020, and other forms of gaming, such as board games, role playing, escape rooms, and puzzles, command an ever-expanding audience. At the same time, “gamification”—the application of game mechanics to traditionally nongame spheres, such as personal health and fitness, shopping, habit tracking, and more—has imposed unprecedented levels of competition, repetition, and quantification on daily life.

Drawing from his own experience as a game designer, Patrick Jagoda argues that games need not be synonymous with gamification. He studies experimental games that intervene in the neoliberal project from the inside out, examining a broad variety of mainstream and independent games, including StarCraft, Candy Crush Saga, Stardew Valley, Dys4ia, Braid, and Undertale. Beyond a diagnosis of gamification, Jagoda imagines ways that games can be experimental—not only in the sense of problem solving, but also the more nuanced notion of problem making that embraces the complexities of our digital present. The result is a game-changing book on the sociopolitical potential of this form of mass entertainment.

دانلود کتاب «بازی های تجربی: نقد، بازی و طراحی در عصر گیمیفیکیشن»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید