انسان شناسی: تکامل

مدل‌های انتخاب سفر پویا: رویکرد نابرابری متغیر

Dynamic Travel Choice Models: A Variational Inequality Approach

دانلود کتاب Dynamic Travel Choice Models: A Variational Inequality Approach (به فارسی: مدل‌های انتخاب سفر پویا: رویکرد نابرابری متغیر) نوشته شده توسط «Professor Huey-Kuo Chen (auth.)»


اطلاعات کتاب مدل‌های انتخاب سفر پویا: رویکرد نابرابری متغیر

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – انسان شناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer-Verlag Berlin Heidelberg

نویسنده: Professor Huey-Kuo Chen (auth.)

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1999

تعداد صفحه: 320 / 327

حجم فایل: 14.59 مگابایت

کد کتاب: 3642642071 , 9783642642074

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب مدل‌های انتخاب سفر پویا: رویکرد نابرابری متغیر

این کتاب حاصل چندین سال تحقیق در مورد مدل‌سازی و الگوریتم مشکلات در انتخاب سفر پویا و حوزه‌های مرتبط است. سه نوع مدل گسسته انتخاب سفر پویا به همراه مثال‌های عددی ارائه شده‌اند، یعنی مدل‌های قطعی، تصادفی و فازی. ویژگی های قابل توجه مربوط به این مدل ها به شرح زیر است: 1. خاصیت نامتقارن تابع زمان سفر پیوند پویا به وضوح تأیید شده است، که منجر به یک فرمول نابرابری متغیر می شود. 2. محدودیت انتشار جریان به طور ضمنی در مدل ما از طریق رابطه بروز بین ورودی لینک و جریان مسیر تعریف شده است. 3. جریان ورودی، خروجی و تعداد وسایل نقلیه در یک پیوند به عنوان سه حالت مختلف در طول زمان برای وسایل نقلیه یکسان تحت فرآیند انتشار جریان شناسایی می‌شوند. بنابراین، فقط یک متغیر پیوند باید در مدل‌های انتخاب سفر پویا استفاده شود. این روش می تواند تا حد زیادی پیچیدگی مدل ها را ساده کند و احتمالاً زمان محاسبه را کاهش دهد. 4. شبکه زمان-فضای توسعه یافته با واحدهای مقیاس بندی در ابعاد زمانی و مکانی سازگار است. 5. روش مورب تودرتوی پیشنهادی از دو نوع تعامل پیوند مراقبت می‌کند، یعنی زمان‌های سفر پیوند واقعی، و جریان‌های ورودی به غیر از پیوند زمان-فضای موضوع. 6. تجزیه و تحلیل هم ارزی بین مدل انتخاب سفر پویا و شرایط تعادل متناظر آن با اثبات هر دو شرایط لازم و کافی تحت فرض زمان‌های سفر واقعی متعادل انجام می‌شود.


This book is the result of several years of research into the modeling and algorithm of problems in dynamic travel choice and related areas. Three types of discrete­ time dynamic travel choice models, along with numerical examples, are presented, i.e., deterministic, stochastic and fuzzy models. The notable features pertaining to these models are as follows: 1. The asymmetric property of the dynamic link travel time function is clearly verified, which leads to a variational inequality formulation. 2. The flow propagation constraint is implicitly defined in our model through the incidence relationship between the link inflow and route flow. 3. The inflow, exit flow, and number of vehicles on a link are identified as the three different states over time for the same vehicles under the flow propagation process. Therefore, only one link variable needs to be used in our dynamic travel choice models. This treatment can largely simplify the models’ complexity, and possibly reduce the computation time. 4. The developed time-space network is consistent with scaling units both in temporal and spatial dimensions. 5. The proposed nested diagonalization method takes care of two types of link interactions, i.e., actual link travel times, and inflows other than that on the subject time-space link. 6. The equivalence analysis between a dynamic travel choice model and its corresponding equilibrium condition is performed by proving both the necessary and sufficient conditions under the presumption of equilibrated actual travel times.

دانلود کتاب «مدل‌های انتخاب سفر پویا: رویکرد نابرابری متغیر»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید