هنرهای گرافیک

سیاه و سفید خلاق: نکات و تکنیک های عکاسی دیجیتال

Creative Black and White: Digital Photography Tips and Techniques

دانلود کتاب Creative Black and White: Digital Photography Tips and Techniques (به فارسی: سیاه و سفید خلاق: نکات و تکنیک های عکاسی دیجیتال) نوشته شده توسط «Harold Davis»


اطلاعات کتاب سیاه و سفید خلاق: نکات و تکنیک های عکاسی دیجیتال

موضوع اصلی: هنر – عکاسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Wiley

نویسنده: Harold Davis

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2010

تعداد صفحه: 243

حجم فایل: 10.37 مگابایت

کد کتاب: 0470597755 , 9780470597750

توضیحات کتاب سیاه و سفید خلاق: نکات و تکنیک های عکاسی دیجیتال

بازبینی شده: 5 ژوئیه 2010 (اشتباه تایپی).

آقای دیویس مجموعه خلاقانه خود را با “Creative Black & White” ادامه می دهد، و چیزی که من در مورد کتاب رضایت بخش تر یافتم، نکات و درمان های سیاه و سفید نیست… بلکه جنبه فکری این هنر است.

من نه رشته هنری هستم، نه یک گرافیست، و نه یک عکاس با استعداد خاص (البته از شما استقبال می شود ;-). فصل اول توجه من را به خود جلب کرد: “تفکر سیاه و سفید”. من از تجربه‌ای آموخته‌ام که برخی از تصاویر فقط در سیاه و سفید بهتر کار می‌کنند – بیشتر – فکر می‌کردم، زیرا نمایش تک رنگ عملکرد بهتری در حفظ کنتراست و وضوح تصویر دارد. اما آقای دیویس فراتر از مشاهدات ساده من توضیح می دهد و باعث شد عمیق تر در مورد چرایی سیاه و سفید فکر کنم که گاهی اوقات در انتقال یک ایده، فکر یا حالت بسیار بهتر عمل می کند. با راهنمایی او، فکر می‌کنم به طور منحصربه‌فردی متوجه شدم که چه چیزی این انتخاب متفاوت را در دنیایی عمدتاً رنگی متمایز می‌کند. از روزهای براونی تا MamiyaFlex بیشتر فیلم‌های B&W را انجام دادم زیرا در دسترس و ارزان بود. ظهور دیجیتال رنگی آن را تغییر داد. اما اکنون می‌دانم که چرا سیاه و سفید می‌تواند برای برخی از تصاویر بسیار موفق‌تر باشد – و حتی چه زمانی باید به دنبال چنین تصاویری بود. سیاه و سفید فقط «نوستالژی» نیست!

برخی از پارادوکس های بصری ارائه شده در تصاویر آقای دیویس اغوا کننده و قانع کننده هستند. هرگز فکر نمی‌کردم که عکس یک کمود تا این حد حساس به نظر برسد، یا یک کنگر فرنگی تا این حد مرموز. اما وقتی به صفحه 40 رسیدم داشتم آن را می گرفتم! سیاه و سفید، به نظر می رسد، نوع دیگری از موسیقی است، نه فقط سبک دیگری از موسیقی.

کتاب به تجسم و «دیدن»، با اشکال، سایه‌ها، الگوها و فرم‌ها ختم نمی‌شود – هر چند که می‌توانست داشته باشد. این در عکس‌های با کلید بالا و پایین (عمدتاً عکس‌های روشن و بیشتر تیره با کنتراست بالا) ادامه می‌یابد و همچنین شامل چیزی است که قبلاً رایج‌ترین جلوه سیاه و سفید در نظر گرفته بودم: پرتره. آقای دیویس شامل نکاتی در مورد ملایم کردن سختی صورت (فوکوس نرم)، نحوه انتخاب رنگ یا رنگ آمیزی برای جلوه و همچنین نکات قانع کننده در مورد نورپردازی و کادربندی و موارد دیگر است. قبل از اینکه این تصور را داشته باشید که کتاب فقط درباره «دیدن» و پرتره است، در نظر بگیرید که کتاب همچنین شامل فصل‌هایی در محدوده دینامیکی بالا، مناظر، ترکیب و ادغام، کاهش نویز، مزایای عکاسی در فرمت RAW و سایر تلاش‌های عکاسی است.

در واقع، اگر این کتاب روشن نمی کند که چه چیزی با عکسبرداری در حالت JPEG از دست می رود، حتماً فصل کوتاه را خوانده اید یا به نمونه هایی که در صفحه 74 شروع می شود نگاه نکرده باشید!

من به طور کامل از دستور العمل های فتوشاپ و لایت روم آقای دیویس استفاده نکرده ام (فتوشاپ CS3 وقتی کامپیوترها را ارتقا دادم بر سر من شورید، اما با استفاده از GIMP به همراه دستورات او به موفقیت رسیدم و یک یا دو تصویر را با کیفیتی بسیار بهتر کار کردم.

من این اثر را پس از آقای دیویس، The Photoshop Darkroom: Creative Digital Post-Processing که به طور جدی عالی است، در رتبه دوم قرار می دهم. اما، من هنوز همه کتاب های عکاسی او را نخوانده ام!

اوه، و مانند کتاب های دیگر او، این کتاب شامل فهرست مطالب و فهرست خوبی است – براو!


Revised: July 5, 2010 (typo).

Mr. Davis continues his Creative series with “Creative Black & White”, and what I found most satisfying about the book is not so much the black and white tips and treatments… but the thinking aspect of the craft.

I’m no art major, not a graphic artist, and not a particularly gifted photographer (though you’re welcome to disagree ;-). The very first chapter got my attention: “Thinking in Black and White”. I have learned from some experience that some images just work better in black and white – mostly – I thought, because monochromatic representation does a better job preserving the contrast and sharpness in an image. But Mr. Davis elaborates well beyond my simple observation and made me think more deeply about WHY black and white sometimes works much better at communicating an idea, thought or mood. With his guidance I think I’ve begun to understand more uniquely what sets apart this different choice in a predominately color world. From my Brownie days to my MamiyaFlex I shot mostly B&W because it was accessible and cheap. The advent of color digital changed that. But now I understand why black and white can be much more successful for some images – and even when to seek out such images. Black and White is not just about “nostalgia!”

Some of the visual paradoxes presented in Mr. Davis’ images are seductive and compelling. I’d never have thought that a photo of a commode could look so sensuous, or an artichoke so mysterious. But by the time I arrived around page 40 I was getting it! Black and White, it turns out, is another kind of music, not just another style of music.

The book does not end with the visualization and “seeing”, with shapes, shadows, patterns and forms – though it could have. It continues into High and Low Key shots (mostly light and mostly dark high contrast shots) and also includes what I had previously considered the most common manifestation of black and white: portraiture. Mr Davis includes tips on softening the harshness of a face (soft focus), how to selectively colorize or tint for effect as well as cogent tips about lighting and framing, and more. Before you get the impression that the book is just about “seeing” and portraiture, consider that the book also includes chapters on High Dynamic Range, landscapes, blending and merging, noise reduction the advantages of shooting in RAW and other photographic endeavors.

Indeed, if this book does not make it clear what is lost by shooting in JPEG mode, you must not have read the short chapter or looked at the examples which begin on page 74!

I have not thoroughly used Mr. Davis’ Photoshop and Lightroom recipes (Photoshop CS3 revolted on me when I upgraded computers), but I have had success using GIMP to follow along with his instruction and worked an image or two to a far better quality.

I’d rank this work second only to Mr. Davis’ The Photoshop Darkroom: Creative Digital Post-Processing which is seriously excellent. But, I haven’t read all of his photography books yet!

Oh, and like his other books, this book includes a nice Table of Contents and and Index – bravo!

دانلود کتاب «سیاه و سفید خلاق: نکات و تکنیک های عکاسی دیجیتال»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید