مدیریت

هوش رقابتی: نحوه به دست آوردن و استفاده از هوش شرکتی و ضد اطلاعات

Competitive intelligence: how to acquire and use corporate intelligence and counter-intelligence

دانلود کتاب Competitive intelligence: how to acquire and use corporate intelligence and counter-intelligence (به فارسی: هوش رقابتی: نحوه به دست آوردن و استفاده از هوش شرکتی و ضد اطلاعات) نوشته شده توسط «Douglas Burnhardt»


اطلاعات کتاب هوش رقابتی: نحوه به دست آوردن و استفاده از هوش شرکتی و ضد اطلاعات

موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد – مدیریت و رهبری

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Financial Times Management

نویسنده: Douglas Burnhardt

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 128

حجم فایل: 480 کیلوبایت

کد کتاب: 0273659286 , 9780273659280

توضیحات کتاب هوش رقابتی: نحوه به دست آوردن و استفاده از هوش شرکتی و ضد اطلاعات

واقعاً در مورد رقبای خود و رقبای بالقوه خود چه می دانید؟ تهدیدات واقعی کسب و کار شما در دو سال آینده چیست؟ رقبای شما در مورد شما چه می‌دانند، چگونه از آن مطلع شده‌اند و چگونه می‌توانید از کسب اطلاعات بیشتر آنها جلوگیری کنید؟ از بسیاری جهات، چالش ها و مخاطراتی که مدیران مدرن با آن مواجه هستند، با آنهایی که دولت ها با آن سروکار دارند تفاوت چندانی ندارد. اما، در حالی که تصمیم‌گیرندگان سیاسی مدت‌هاست به سازمان‌های اطلاعاتی خود برای هدایت یا دست‌کم شفاف‌سازی تفکرشان با شواهد و تحلیل‌ها متکی بوده‌اند، اکثر مدیران اجرایی تجربه کمی در مورد فرآیند یا محصولات اطلاعاتی دارند یا اصلاً تجربه ندارند.

مدیران عمدتاً در خلاء اطلاعاتی با تکیه بر شبکه‌های شخصی منابع اطلاعاتی خود و خطرناک‌تر از آن، مجموعه وسیعی از فرضیات بدون چالش در مورد شرکت‌ها، صنایع و بازارهایشان عمل می‌کنند. به ندرت مدیری را ملاقات می کنید که بتواند به این سؤالات پاسخ دهد: رقبای شما در تلاش هستند تا در مورد شما چه چیزی کشف کنند؟ و چگونه این کار را انجام می دهند؟

این گزارش مدیران را با چارچوب‌های لازم تجهیز می‌کند تا: o توسعه درک روشنی از نقش و ارزش هوش در تمام عناصر فرآیند استراتژی سازمان‌شان o ایجاد یا ارتقاء داخلی را آغاز کنند. برنامه های اطلاعاتی و ضد جاسوسی o شناسایی موضوعات کلیدی اطلاعاتی o استفاده از “محصولات” اطلاعاتی برای به حداقل رساندن ریسک و دستیابی به مزیت رقابتی o تمایز بین اطلاعات تاکتیکی و استراتژیک و به نوبه خود بهتر از تفاوت های اساسی بین اثربخشی عملیاتی و موقعیت استراتژیک قدردانی کنید


What do you really know about your competitors, and potential competitors? What are the real threats your business faces in the next two years? What do your competitors know about you, how did they find out about it and how can you stop them finding out more? In many ways the challenges and risks faced by modern managers are not that different from those which governments deal with. But, whereas political decision-makers have long relied upon their intelligence agencies to guide, or at least clarify, their thinking with evidence and analysis, most executives have little or no experience with the process or products of intelligence.

Managers for the most part operate in an intelligence vacuum, relying upon their personal networks of information sources and, more dangerously, a wide array of unchallenged assumptions about their companies, their industries, and their markets. Rarely do you meet a manager able to answer the questions: What are your competitors trying to discover about you? And how are they doing it?

This report will equip managers with the necessary frameworks to: o Develop a clear understanding of the role and value of intelligence in all elements of the strategy process of their organizations o Initiate the creation or upgrading of in-house intelligence and counterintelligence programmes o Identify key intelligence topics o Use intelligence ‘products’ to minimize risk and achieve competitive advantage o Distinguish between tactical and strategic intelligence, and in turn better appreciate the critical differences between operational effectiveness and strategic positioning

دانلود کتاب «هوش رقابتی: نحوه به دست آوردن و استفاده از هوش شرکتی و ضد اطلاعات»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید