دانلود کتاب Cocos2d Cross-Platform Game Development Cookbook (به فارسی: کتاب آشپزی توسعه بازی Cocos2d Cross-Platform) نوشته شده توسط «Siddharth Shekar»
اطلاعات کتاب کتاب آشپزی توسعه بازی Cocos2d Cross-Platform
موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Packt Publishing
نویسنده: Siddharth Shekar
زبان: english
فرمت کتاب: AZW3 (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2016
تعداد صفحه: 384
حجم فایل: 11.05 مگابایت
کد کتاب: 1784393231 , 9781784393236
نوبت چاپ: 2
توضیحات کتاب کتاب آشپزی توسعه بازی Cocos2d Cross-Platform
توسعه بازی برای iOS و Android با استفاده از Cocos2d با کمک بیش از 70 دستور العمل گام به گام
درباره این کتاب
- یاد بگیرید که به طور موثر از Cocos2d برای توسعه استفاده کنید. بازی های کراس پلتفرم، و آنها را در iOS و اندروید کار کنید
- با ابزارهای حرفه ای در سطح صنعت مانند Glyph Designer، Texture Packer و Physics Editor و همچنین استفاده از Swift/Sprite آشنا شوید. اجرای سازنده Cocos2d
- از دستور العمل های ساده برای توسعه و همچنین استقرار بازی ها در پلی استور و اپ استور استفاده کنید
این کتاب برای چه کسی است
این این کتاب برای توسعهدهندگان بازیهای متوسط و بهویژه آنهایی است که عموماً کنجکاو هستند تا بدانند چه چیز جدیدی در Cocos2d نسخه 3.3 وجود دارد.
چه خواهید آموخت
- سپرایتهای سفارشی با انیمیشنهای سفارشی برای بازی بسازید
- با افزودن حرکات و تعاملات لمسی، تعامل را در بازی خود ایجاد کنید
- درک برنامهنویسی دشمن هوش مصنوعی و مسیریابی برای هیجانانگیزتر کردن بازیها
- اضافه کردن فیزیک به بازی خود آن را زنده تر و تعاملی تر کنید
- با پیاده سازی سازنده Swift و Sprite همراه با برنامه نویسی Objective-C آشنا شوید
- اجرای اجرای بدون دردسر بازی های ساخته شده در iOS بر روی اندروید
- افکتها و سیستمهای ذرات را برای رنگارنگتر کردن بازی اضافه کنید
در جزئیات
Cocos2d پیشروترین چارچوب توسعه بازی در جهان برای توسعه بازیهای iOS است. با معرفی Swift و Spritebuilder، توسعه بازی های رویاهای خود بدون تلاش زیاد آسان تر از همیشه شده است. با Cocos2d، میتوانید بازی را در اندروید نیز اجرا کنید، در نتیجه سود را به حداکثر برسانید و هزینههای توسعه و انتقال را کاهش دهید.
این کتاب با نگاهی دقیق به نحوه پیادهسازی sprites و انیمیشنها در بازی خود برای ساخت آن شروع میشود. سرزنده تر سپس یاد خواهید گرفت که صحنه هایی مانند صحنه گیم پلی و صحنه گزینه ها را به بازی اضافه کنید و منوها و دکمه ها را در این صحنه ها ایجاد کنید و همچنین بین آنها انتقال ایجاد کنید. از آنجا به بعد، درک درستی از نحوه برنامه ریزی تعاملات کاربر مانند ضربه زدن، نگه داشتن و کشیدن انگشت خواهید داشت. سپس ورودیهای شتابسنج و فیزیک را به صحنه اضافه میکنید و باعث میشوید که اشیا به ورودیها پاسخ دهند. یک بازی بدون افزودن صدا عملاً ناقص است، بنابراین در ادامه به آن پرداخته میشود.
بخش بعدی شامل راههایی برای افزودن هوش مصنوعی به دشمنان در بازی میشود که به آنها امکان گشتزنی، تعقیب و تیراندازی را میدهد. روش پرتابی سپس یاد خواهید گرفت که از NSUserDefault برای ذخیره و بارگیری پیشرفت بازی استفاده کنید و با استفاده از فایل های JSON، Plist و XML برای ذخیره سازی و بازیابی سفارشی داده ها، به فایل ها دسترسی داشته باشید. سپس یاد خواهید گرفت که نور پویا را به بازی خود اضافه کنید و از ابزارهای صنعتی مانند Texture Packer، Glyph Designer، Physics Editor، Particle Designer، و Sprite Illuminator برای ایجاد بازی های جذاب تر و عملکرد بهینه تر استفاده خواهید کرد.
در پایان کتاب، به آخرین زبان برنامه نویسی اپل – Swift می پردازیم و تفاوت های عمده بین Objective C و Swift را برجسته می کنیم. این کتاب با گرفتن بازی موجود شما که برای iOS توسعه یافته است و آن را به اندروید منتقل می کند، به اوج خود می رسد و به شما نشان می دهد که چگونه افزونه Android Xcode را نیز نصب کنید.
سبک و رویکرد
کتاب به صورت بسیار شفاف و گام به گام نوشته شده است. روش مرحله ای؛ برای هر کسی به راحتی قابل درک است. موضوعات ارائه شده به فصل های جداگانه تقسیم می شوند، بنابراین می توانید برای دریافت پاسخ در مورد موضوع مورد علاقه خود به فصل خاص مراجعه کنید.
Develop games for iOS and Android using Cocos2d with the aid of over 70 step-by-step recipes
About This Book
- Learn to efficiently use Cocos2d to develop cross-platform games, and have them work on iOS as well as Android
- Get acquainted with industry-wide professional tools such as Glyph Designer, Texture Packer, and Physics Editor, as well as using the Swift/ Sprite builder implementation of Cocos2d
- Use the easy-to-follow recipes to develop as well as deploy games to the Playstore and the App Store
Who This Book Is For
This book is for intermediate game developers and especially the ones who are generally curious to find out what’s new in Cocos2d v 3.3.
What You Will Learn
- Build custom sprites with custom animations for the game
- Build interactivity into your game by adding gestures and touch interactions
- Understand AI enemy programming and path finding to make games more exciting
- Add physics to your game to make it more lively and interactive
- Get familiar with the Swift and Sprite builder implementations along with Objective-C programming
- Perform hassle-free deployment of games built in iOS onto Android
- Add effects and particle systems to make the game more colorful
In Detail
Cocos2d is the world’s leading game development framework for developing iOS games. With the introduction of Swift and Spritebuilder, it has become easier than ever to develop the games of your dreams without much effort. With Cocos2d, you can also deploy the game on Android, thereby maximizing profit and reducing development and porting costs.
The book starts off with a detailed look at how to implement sprites and animations into your game to make it livelier. You will then learn to add scenes to the game such as the gameplay scene and options scene and create menus and buttons in these scenes, as well as creating transitions between them. From there on, you will get an understanding of how to program user interactions such as tapping, holding, and swiping. You’ll then add accelerometer inputs and physics to the scene, and make objects respond back to the inputs. A game is practically incomplete without audio being added, so this will be covered next.
The next section will include ways to add Artificial Intelligence to enemies in the game, allowing them to patrol, chase, and shoot in a projectile manner. You will then learn to use NSUserDefault to save and load game progress, and create and access files using JSON, Plist, and XML files for custom storage and retrieval of data. Then you will learn to add dynamic lighting to your game and will use industry-wide tools such as Texture Packer, Glyph Designer, Physics Editor, Particle Designer, and Sprite Illuminator to create more visually appealing and performance-optimized games.
Towards the end of the book, we dive into Apple’s latest programming language―Swift, highlighting the major differences between Objective C and Swift. The book culminates with taking your existing game developed for iOS and porting it to Android, showing you how to install the Android Xcode plugin as well.
Style and approach
The book is written in an extremely lucid and step-by-step manner; it can be understood easily by anyone. The topics included are broken down into individual chapters so you can refer to the specific chapter to get answers on the subject you are interested in.
دانلود کتاب «کتاب آشپزی توسعه بازی Cocos2d Cross-Platform»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.