زبان شناسی

زبان کودک: رویکرد پارامتریک

Child language: the parametric approach

دانلود کتاب Child language: the parametric approach (به فارسی: زبان کودک: رویکرد پارامتریک) نوشته شده توسط «William Snyder»


اطلاعات کتاب زبان کودک: رویکرد پارامتریک

موضوع اصلی: زبان شناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press, USA

نویسنده: William Snyder

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 222

حجم کتاب: 2 مگابایت

کد کتاب: 0199296693 , 9780199296699 , 9781435610156

نوبت چاپ: First Edition

توضیحات کتاب زبان کودک: رویکرد پارامتریک

این یک ارائه سیستماتیک از رویکرد پارامتریک به زبان کودک است. تئوری زبانشناسی به دنبال مشخص کردن محدوده دستور زبان های مجاز توسط دانشکده زبان انسانی است و از این طریق “فضای فرضیه” کودک را در طول فراگیری زبان مشخص می کند. تئوری های تنوع زبانی پیامدهای اصلی برای مطالعه زبان کودک دارند و بالعکس. با این حال، پیش‌بینی‌های اکتسابی چنین نظریه‌هایی به ندرت در برابر داده‌های تایید شده آزمایش می‌شوند. هدف این کتاب رفع این غفلت است. ماهیت اطلاعاتی را که کودک باید بر اساس نظریه های مختلف زبانی کسب کند، در نظر می گیرد. در انجام این کار، جنبه‌های عملی تحقیق اکتسابی را به تفصیل بیان می‌کند، به چالش‌های کار با کودکان در سنین مختلف می‌پردازد، و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از داده‌های حاصل برای آزمایش نظریه‌های تنوع دستوری استفاده کرد. موضوعات خاصی که به طور عمیق مورد بررسی قرار می گیرند عبارتند از کسب ساختار هجا، دسته بندی های خالی و حرکت wh. مجموعه‌های داده‌ای که کتاب از آن‌ها ترسیم می‌کند، از طریق وب‌سایتی که توسط نویسنده نگهداری می‌شود، به‌راحتی در دسترس دانشجویان و پژوهشگران است. این کتاب برای دانش پژوهان و دانشجویان فراگیری زبان کودک در زبان شناسی، روانشناسی و علوم شناختی نوشته شده است. مرجع ارزشمندی برای محققین فراگیری زبان کودک در تمامی زمینه ها خواهد بود.


This is a systematic presentation of the parametric approach to child language. Linguistic theory seeks to specify the range of grammars permitted by the human language faculty and thereby to specify the child’s “hypothesis space” during language acquisition. Theories of language variation have central implications for the study of child language, and vice versa. Yet the acquisitional predictions of such theories are seldom tested against attested data. This book aims to redress this neglect. It considers the nature of the information the child must acquire according to the various linguistic theories. In doing so it sets out in detail the practical aspects of acquisitional research, addresses the challenges of working with children of different ages, and shows how the resulting data can be used to test theories of grammatical variation. Particular topics examined in depth include the acquisition of syllable structure, empty categories, and wh-movement. The data sets on which the book draws are freely available to students and researchers via a website maintained by the author. The book is written for scholars and students of child language acquisition in linguistics, psychology, and cognitive science. It will be a valuable reference for researchers in child language acquisition in all fields.

دانلود کتاب «زبان کودک: رویکرد پارامتریک»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.