دین

فراتر از مرزها: خداباوری باز و تضعیف مسیحیت کتاب مقدس

Beyond the Bounds: Open Theism and the Undermining of Biblical Christianity

دانلود کتاب Beyond the Bounds: Open Theism and the Undermining of Biblical Christianity (به فارسی: فراتر از مرزها: خداباوری باز و تضعیف مسیحیت کتاب مقدس) نوشته شده توسط «John Piper – Justin Taylor – Paul Kjoss Helseth»


اطلاعات کتاب فراتر از مرزها: خداباوری باز و تضعیف مسیحیت کتاب مقدس

موضوع اصلی: دین – مطالعات دینی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Crossway Books

نویسنده: John Piper – Justin Taylor – Paul Kjoss Helseth

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 400

حجم فایل: 1.34 مگابایت

کد کتاب: 1581344627 , 9781581344622

توضیحات کتاب فراتر از مرزها: خداباوری باز و تضعیف مسیحیت کتاب مقدس

مجموعه مقالاتی که در این کتاب گردآوری شده اند، چالشی چند بعدی در برابر خداباوری باز و دفاعی سخت در برابر پایه های مسیحیت که به آن حمله می کند، ارائه می دهد. از دیدگاه الهیات کتاب مقدس و مسیحیت تاریخی (توسط پروفسور راسل، برند، کاندی و هورتون)، و همچنین شبانی – کلیسایی (توسط کشیش پایپر و پروفسور گرودم)، و دیدگاه فلسفی و منطقی (توسط پروفسور تالبوت، دیویس، ولوم، هلسث و ور).
اگر ظهور و سقوط کلیسا به عقیده مارتین لوتر وابسته به آموزه توجیه از طریق ایمان باشد، همانطور که پروفسور ولوم، هلسث و ور به ویژه استدلال می کنند، فکر می کنم که ظهور و سقوط نادرستی کتاب مقدس، شهرت انجیل، قابل اعتماد بودن و جلال خدای کتاب مقدس، و سنگ بنای محکم مسیحیت. امنیت مؤمنان، وابسته به آموزه حاکمیت مطلق خداوند است، که خداباوران آشکار آن را علیرغم نیت به ظاهر خیر طرفداران آن رد می کنند.
خداباوری باز یک پیامد طبیعی است، فرزند نامشروع کلیساها و افرادی که آموزه های خود مختار، به ویژه خداباوری با اراده آزاد را آموزش می دهند و پذیرا می شوند، که یکی از حاصلخیزترین زمینه های پرورش آن قطعاً کلیساهای آرمینی است. با نگاهی به محتوای هر مقاله، پروفسور ویلیام دیویس در بهترین موقعیت برای اشاره به این موضوع بود، اما نه او و نه سایر نویسندگان. با این حال، تحلیل او نه تنها درباره جذابیت خداباوری باز و آنچه باید در مورد آن انجام داد، قدرتمند و دلسوزانه است.
گرایش سقوط من در پاسخ به خداباوران آشکار این است که فوراً آنها را به عنوان بدعت گذاران خود شیفته، کفرآمیز و تحقیرکننده خدا منفجر کنم. با این حال، برای من متواضع است که نویسندگان این مقالات به درستی با لطف و درک و بدون به خطر انداختن حقیقت با تأیید مغالطه خداباوری باز پاسخ داده اند. پایبندی به این اصل که “هدف فرمان عشق است”، به ویژه توسط پروفسور. تالبوت، دیویس، گرودم و همچنین دکتر پایپر در مقاله خود نوشتند. صداقت پروفسور تالبوت با چند مثال مفهوم دوآلیسم را که من به آن عشق می‌ورزید به طرز قانع‌کننده‌ای توصیف می‌کند، جایی که هر رویدادی دیدگاه و انگیزه‌ای الهی و انسانی دارد که آموزه دیرینه تغییر ناپذیری و پیش‌دانش کامل خدا را توضیح می‌دهد. با مسئولیت انسانی سازگار است. همه اینها منجر به این می شود که آزادی واقعی کتاب مقدس چیست، یا همانطور که او می گوید «نوعی آزادی که ارزش داشتن را دارد»، یعنی «آزادی سازگارانه، آزادی انتخاب برای عادل بودن بدون امکان انتخاب دیگری، آزادی گناه نکردن، بر خلاف آزادی آزادیخواهانه که مستلزم استقلال یا استقلال برای انتخاب خوب یا بد است. آزادی سازگارانه آزادی متواضعانه است، در حالی که آزادی آزادیخواهانه، به نظر من، آزادی متکبرانه است. اگر بخواهم هر مقاله را درجه بندی کنم، بر این اساس خواهد بود که چقدر در استدلالش علیه خداباوری باز از دیدگاه الهیات، منطق، تاریخ، متقاعدسازی و حساسیت انسانی متعادل است (کلمه ای که از پروفسور کلی کاپیک وام گرفته شده است) ، و در اینجا چیزی است که من برای هر نویسنده به دست آوردم:
جاستین تیلور: پاسخ (او مقاله ای ارائه نکرد اما مقدمه ای عالی نوشت)
راس فولر: B
نام تجاری چاد: C
مارک تالبوت: A
ویلیام دیویس: A
A.B. Caneday: B
مایکل هورتون: B
استفان ولوم: A
پل هلسث: C
بروس ور: C
وین گرودم: A
جان پایپر: B
از آنجایی که خداباوری باز بیشترین ارتباط را با راز و مناقشه همیشگی حاکمیت الهی و مسئولیت انسانی دارد، و این چیزی است که پروفسور تالبوت سی سال در مورد آن مطالعه و مبارزه کرده است (به نقل از او از سخنرانی خود در کنفرانس ملی آرزوی خدا در سال 2005 در مینیاپولیس، MN. بهترین مقاله کنفرانس، من آن را دوست دارم)، مقاله او را به عنوان متواضع ترین و دلسوزترین مقاله انتخاب می کنم. خوانندگان پس از کسب اطلاعات بیشتر در مورد خداباوری آشکار و مطالعه در مورد استدلال‌ها علیه آن و خطرات جدی آن، متوجه خواهند شد که این انجیل رسولی نیست، بلکه انجیل دیگری است که پولس رسول در رساله خود به غلاطیان به شدت نسبت به آن هشدار می‌دهد و خواهد کرد. در برابر آموزه پیش آگاهی کامل و قطعی خدا که دیر یا زود در سراسر کتاب مقدس نوشته شده است، ایستادگی نکنید.


A collection of articles put together in this book presents a multi-dimensional challenge against opentheism and a rigorous defense against the foundations of Christianity it assaults; from the point of view of biblical theology and historical Christianity (by Profs. Russell, Brand, Caneday and Horton), as well as pastoral – ecclesiastical (by Pastor Piper and Prof. Grudem), and philosophical and logical point of view (by Profs. Talbot, Davis, Wellum, Helseth and Ware).
If the rise and fall of the church hinges on the doctrine of justification by faith according to Martin Luther, I would think, as Prof. Wellum, Helseth and Ware in particular argue, that the rise and fall of the inerrancy of the Scriptures, the reputation of the gospel, the trustworthiness and the glory of the God of the Bible, and the solid rock foundation of Christianity; the security of the believers, hinge on the doctrine of the absolute sovereignty of God, of which the opentheists reject, despite seemingly good intentions by its proponents.
Opentheism is a natural consequence, an illegitimate child of the churches and individuals that teach and embrace the doctrine of autonomous self, specifically free-will theism, one of the most fertile breeding grounds of which is certainly the Arminian churches. By looking at the content of each article, Prof. William Davis was in the best position to point this out but he did not and neither did other writers. Nevertheless, his analysis on not only the appeal of opentheism and what should be done about it, is powerful and compassionate.
My fallen tendency in responding to opentheists is to immediately blast them as self-infatuated, blasphemous, God-degrading heretics. It is humbling to me, however, that the authors of these papers have responded rightly with grace and understanding without compromising the truth by endorsing the fallacy of opentheism; holding on to the principle that “the goal of the commandment is love,” specifically by what Profs. Talbot, Davis, Grudem as well as Dr. Piper wrote in their paper. Prof Talbot’s sincerity compellingly describes the concept of dualism, that I have come to love, with a few examples, where every event has divine and human view and motive behind it that explains the age-old doctrine of the immutability and exhaustive foreknowledge of God that is compatible with human responsibility. All this leads to what the true biblical freedom is, or as he puts it as, “the kind of freedom worth having”, that is, “the compatibilist freedom, the freedom to choose to be righteous without the possibility of choosing otherwise, the freedom not to sin”, contrary to the libertarian freedom that implies autonomy or independence to be able to choose what is good or evil. The compatibilist freedom is a humble freedom, while the libertarian freedom, in my view, is a presumptuous freedom. If I were to grade each article, it would be on the basis of how balanced it is in its argument against opentheism from the point of views of theology, logic, history, persuasion, and anthroposensitivy (the word borrowed from Prof. Kelly Kapic), and here is what I came up for each author:
Justin Taylor: A (He did not contribute an article but he wrote an excellent introduction)
Russ Fuller: B
Chad Brand: C
Mark Talbot: A
William Davis: A
A.B. Caneday: B
Michael Horton: B
Stephen Wellum: A
Paul Helseth: C
Bruce Ware: C
Wayne Grudem: A
John Piper: B
Since opentheism is most closely related to the perennial mystery and controversy of divine sovereignty and human responsibility, and this is something which Prof Talbot has studied and wrestled on for thirty years (quoting him from his address at 2005 Desiring God National Conference in Minneapolis, MN, the best one of the conference, I love it), I would pick his article to be the most humble and compassionate. Upon learning more about opentheism and reading about the arguments against it and the serious dangers it presents, the readers will discover that it is not the apostolic gospel but another gospel that the Apostle Paul warns most severely against in his epistle to the Galatians, and will not stand against the doctrine of the exhaustive definite foreknowledge of God written all over the Scriptures sooner or later.

دانلود کتاب «فراتر از مرزها: خداباوری باز و تضعیف مسیحیت کتاب مقدس»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید