بازاریابی: تبلیغات

اقتصاد رفتاری: مقدمه ای بسیار کوتاه

Behavioural Economics: A Very Short Introduction

دانلود کتاب Behavioural Economics: A Very Short Introduction (به فارسی: اقتصاد رفتاری: مقدمه ای بسیار کوتاه) نوشته شده توسط «Michelle Baddeley»


اطلاعات کتاب اقتصاد رفتاری: مقدمه ای بسیار کوتاه

موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد – فروش و بازاریابی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press

نویسنده: Michelle Baddeley

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2017

تعداد صفحه: 168

حجم فایل: 1.50 مگابایت

کد کتاب: 019875499X , 9780198754992

توضیحات کتاب اقتصاد رفتاری: مقدمه ای بسیار کوتاه

به طور سنتی، اقتصاددانان پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را بر این فرض استوار می‌کنند که انسان‌ها موجودات فوق‌عقلی هستند و از اطلاعاتی که به ما داده می‌شود به طور کارآمد استفاده می‌کنند و عموماً تصمیمات خودخواهانه می‌گیرند. اقتصاددانان همچنین تصور می کنند که ما بهترین کار ممکن را انجام می دهیم – نه تنها برای امروز، بلکه در تمام طول عمرمان نیز.

مطالعه اقتصاد رفتاری نشان می دهد که زندگی ما به این سادگی نیست. در عوض، تصمیمات ما توسط روانشناسی خودمان پیچیده است. هر کدام از ما هر روز اشتباه می کنیم. ما همیشه نمی دانیم چه چیزی برای ما بهترین است و حتی اگر بدانیم، ممکن است خودکنترلی برای انجام بهترین نیت خود نداشته باشیم. ما برای حفظ رژیم غذایی، ورزش کافی و مدیریت پول خود تلاش می کنیم. ما موقعیت های خطرناک را اشتباه ارزیابی می کنیم. ما مستعد گله داری هستیم: گاهی اوقات فشار همسالان ما را کورکورانه به کپی برداری از دیگران در اطراف خود سوق می دهد. مواقع دیگر کپی کردن دیگران به ما کمک می کند تا به سرعت در مورد موقعیت های جدید و ناآشنا بیاموزیم.

این مقدمه بسیار کوتاه دلایل تصمیم گیری های غیرمنطقی را بررسی می کند. چگونه به سرعت تصمیم می گیریم چرا در موقعیت های پرخطر مرتکب اشتباه می شویم تمایل ما به اهمال کاری؛ و اینکه چگونه تحت تأثیر تأثیرات اجتماعی، شخصیت، خلق و خو و احساسات قرار می گیریم. پیامدهای درک منطق رفتار مالی خودمان بسیار زیاد است. اقتصاد رفتاری می‌تواند به سیاست‌گذاران کمک کند تا افراد پشت خط‌مشی‌های خود را درک کنند، و آنها را قادر می‌سازد تا سیاست‌های مؤثرتری طراحی کنند، در حالی که در همان زمان می‌توانیم متوجه شویم که توسط بازاریابی هوشمندانه‌تر مورد حمله قرار می‌گیریم. Michelle Baddeley با نگاه کردن به آینده به پایان می‌رسد تا ببیند آینده اقتصاد رفتاری چه چیزی را برای ما رقم می‌زند.

درباره سری: مجموعه مقدمه‌های کوتاه انتشارات دانشگاه آکسفورد شامل صدها عنوان تقریباً در هر زمینه موضوعی است. این کتاب‌های جیبی بهترین راه برای پیشرفت سریع در موضوع جدید هستند. نویسندگان متخصص ما حقایق، تحلیل ها، دیدگاه ها، ایده های جدید و اشتیاق را ترکیب می کنند تا موضوعات جالب و چالش برانگیز را بسیار خوانا کنند.


Traditionally, economists have based their economic predictions on the assumption that humans are super-rational creatures, using the information we are given efficiently and generally making selfish decisions. Economists also assume that we’re doing the very best we can possibly do–not only for today, but over our whole lifetimes too.

The study of behavioral economics is revealing that our lives are not that simple. Instead, our decisions are complicated by our own psychology. Each of us makes mistakes every day. We don’t always know what’s best for us and, even if we do, we might not have the self-control to deliver on our best intentions. We struggle to stay on diets, to get enough exercise and to manage our money. We misjudge risky situations. We are prone to herding: sometimes peer pressure leads us blindly to copy others around us; other times copying others helps us to learn quickly about new, unfamiliar situations.

ThisVery Short Introductionexplores the reasons why we make irrational decisions; how we decide quickly; why we make mistakes in risky situations; our tendency to procrastination; and how we are affected by social influences, personality, mood and emotions. The implications of understanding the rationale for our own financial behavior are huge. Behavioral economics could help policy-makers to understand the people behind their policies, enabling them to design more effective policies, while at the same time we could find ourselves assaulted by increasingly savvy marketing. Michelle Baddeley concludes by looking forward, to see what the future of behavioral economics holds for us.

ABOUT THE SERIES:TheVery Short Introductionsseries from Oxford University Press contains hundreds of titles in almost every subject area. These pocket-sized books are the perfect way to get ahead in a new subject quickly. Our expert authors combine facts, analysis, perspective, new ideas, and enthusiasm to make interesting and challenging topics highly readable.

دانلود کتاب «اقتصاد رفتاری: مقدمه ای بسیار کوتاه»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید