دانلود کتاب Bank 4.0: banking everywhere, never at a bank (به فارسی: بانک 4.0: بانکداری در همه جا، هرگز در بانک) نوشته شده توسط «Brett King»
اطلاعات کتاب بانک 4.0: بانکداری در همه جا، هرگز در بانک
موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد – اقتصاد ریاضی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: John Wiley & Sons Ltd Marshall Cavendish International
نویسنده: Brett King
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2019
تعداد صفحه: 344 / 347
حجم فایل: 18.15 مگابایت
کد کتاب: 1119506522 , 9781119506522
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب بانک 4.0: بانکداری در همه جا، هرگز در بانک
این کتاب که جلد آخر مجموعه بانک است، آینده بانکها را در میان تکامل فناوری بررسی میکند و آغاز این انقلاب را در حال حاضر برجسته میکند.
چکیده: “جلد نهایی در مجموعه بانک، این کتاب آینده بانک ها را در میان تکامل فناوری بررسی می کند و آغاز این انقلاب را که در حال حاضر در حال کار است برجسته می کند”–صفحه 4 از جلیقه گرد و غبار
پیشگفتار
Bank 2.0 نوشته شد در سال 2009، زمانی که موبایل به تازگی
داشت
شروع به تبدیل شدن به بخش مهمی از بانکداری خرده فروشی، و درست پس از
اینترنت برای دسترسی روزانه از همه کانال های بانکی دیگر پیشی گرفته بود.
بیت کوین به تازگی راه اندازی شده بود. Betterment، Simple و Moven هنوز قرار بود
باشند
اعلام کرد، در واقع، فینتک به طور کلی هنوز برای بسیاری از ما حتی یک اصطلاح نیست. Bank 2.0 کاوشی ساده از این واقعیت بود که
رفتار مشتری در نتیجه فناوری به سرعت در حال تغییر بود و این
بود
ایجاد یک ضرورت برای تغییر در بانکداری، که غیرقابل انکار بود.
تا سال 2012 موبایل چیز بزرگ بعدی بود. آن
در مسیر پیشی گرفتن از اینترنت بود و دیگر بحثی در مورد
وجود نداشت
آیا بانک ها باید اپلیکیشن موبایل داشته باشند یا خیر. اهمیت
استفاده روزانه از فناوری برای دسترسی به بانکداری واضح بود، اما اکثر بانک ها
بودند
هنوز در حالت تکاملی است، جایی که موبایل به سادگی زیرمجموعه ای از اینترنت در نظر گرفته می شد
بانکداری و تیم فناوری هنوز در حال التماس برای بخش اجرایی بودند
بودجه کافی این به هیچ وجه یک نبرد آسان نبود. Bank 3.0 پیشنهاد دیگری بود که میتوانید
بانکی باشد که منحصراً مبتنی بر فناوری های نوظهور است. همانطور که در Bank 3.0 نوشتم: “بانکداری دیگر جایی نیست که شما بروید،
اما کاری که شما انجام می دهید.» بانکداری در حال خروج از حوزه فیزیکی به
بود
دیجیتال.
بیش از شش سال پیش بود. این یک
است
زمان طولانی بین نوشیدنی ها، همانطور که در استرالیا می گوییم. دلیل تاخیر در
من در حال نوشتن یک بانک
هستم
4.0 vision
ساده بود—آینده بانکداری پس از کل چند کاناله به کجا خواهد رفت
درک هنوز روشن نبود تغییرات باورنکردنی در امور مالی انجام شد
گنجاندن و پذیرش فناوری از طریق بازیکنان غیر متعارف و غیربانکی برای من
برای درک اینکه یک تغییر سیستماتیک در دسترسی مالی وجود دارد که
مدل های سنتی بانک را در یکی دو دهه آینده تضعیف می کند. غیر منتظره
عنصر این بود که آینده بانکداری در واقع از
ظهور می کرد
اقتصادهای در حال توسعه، و نه حوزه بانکداری مستقر مستقر.
در 40 سال گذشته، ما از
حرکت کرده ایم.
شعبه به عنوان تنها کانال موجود برای دسترسی به خدمات بانکی، به
قابلیت چند کاناله و سپس omni-channel و در نهایت به دیجیتال
omni-channel برای مشتریانی که منحصراً از طریق دیجیتال به بانکداری دسترسی دارند.
مشکل بیشتر بانکها این بود که ما به سادگی فناوری را به
اضافه میکردیم
مدل قدیمی و سنتی بانکداری ما می توانیم این را در درجه اول به این دلیل بگوییم که محصولات
و فرآیندها اساساً یکسان بودند، فقط برای دیجیتال اصلاح شده بودند. برنامه
فرم ها به تازگی از فرم های کاغذی در شعبه به الکترونیکی
تغییر کرده بودند
فرم های درخواست آنلاین ما هنوز کارتهای پلاستیکی میفرستیم، هنوز کاغذ میفرستیم
برای مشتریان در نامه، ما هنوز از امضا استفاده میکردیم، همچنان از شما نگهداری میکردیم
برای مشکلات پیچیده بانکی به یک انسان نیاز داشت.
در بازارهایی مانند چین، هند، کنیا و
با این حال، در جاهای دیگر، بازیکنان غیر متعارف به پرداختها حمله میکردند
پسانداز، وامدهی خرد و سایر قابلیتها به روشهایی که هیچ شباهتی به آن نداشتند
ما به طور سنتی از طریق شعبه بانکداری کردیم. با ایجاد سناریوهای مشتری جدید
در تلفن همراه بدون یک محصول بانکی موجود به عنوان نقطه مرجع، ما شروع به
کردیم
انواع جدیدی از تجربیات بانکی را ببینید که بیشتر تحت تأثیر فناوری قرار گرفته اند
و رفتار نسبت به فرآیندها یا سیاست های ناشی از توزیع شعبه. این
تکامل توسط بازیگران فناوری مانند m-Pesa، AliPay Ant Financial،
رهبری شد.
WeChat، Paytm و بسیاری دیگر از Tencent. این با اپراتورهای فینتک Thnew
ترکیب شد
در اقتصادهای مستقر مانند Acorns، Digit، Robinhood و دیگران که
بودند
ایجاد مدل های رفتاری برای پس انداز و سرمایه گذاری یک تحقق وجود داشت
که اگر ابزار اصلی و هدف خدمات مالی را در نظر بگیرید، اما
طراحی آن را برای دنیای موبایل بهینه کرد، سپس راه حل هایی دریافت خواهید کرد
که مقیاس بهتری نسبت به بازسازی شعب بانکی دارد، و این
خواهد بود
به طور طبیعی تر در زندگی مشتری ادغام شود.
اگر روند گذشته را مشاهده کنیم
با گذشت 25 سال از ورود اینترنت تجاری، میتوانیم ببینیم که
وجود دارد
رانش بسیار زیاد به سمت درگیری با اصطکاک کم و تأخیر کم. مثل هر
دیگر پلت فرم خدمات امروز، بانکداری در دنیایی قرار می گیرد که انتظار دارد
لذت لحظه ای و لحظه ای با این حال، بانکداری به راحتی قابل اصلاح نیست
اگر به فرآیندهای استاتیکی که بر اساس یک
هستند عادت دارید، وارد دنیای بلادرنگ شوید
فرم درخواست کاغذی و فرآیندهای انطباق با سیم. در مقایسه با Thmany
سایر صنایع، بانکداری در انطباق با درآمد کندتر بوده است
جنبه های تجارت الکترونیک.
زمانی که اولین بازیگران فناوری در
ظهور کردند
بازارهایی که در آن جمعیت زیادی بدون بانک وجود داشت که هرگز از یک
بازدید نکرده بودند
شعبه بانک، نیازی به تکرار تفکر شعبه محور نبود، وجود داشت
فقط نیاز به تسهیل دسترسی به ابزار اصلی بانک. این،
همراه با امکانات طراحی ارائه شده توسط فناوری هایی مانند موبایل،
امکان بازنگری چشمگیر در مورد اینکه چگونه بانکداری می تواند بهتر جاسازی شود را فراهم کرد
در دنیای ما معلوم شد که این رویکردهای جدید حاشیه بسیار بهتری داشتند،
رضایت مشتری بهتر، اعتمادی ایجاد کرد که به اندازه
بود
متصدیان قدیمی دنیای قدیم و مشاغلی که مقیاس بسیار پویاتری داشتند
بالقوه.
این زمانی بود که برای من روشن شد که
مسیر در حال تغییر بود و ما شاهد یک الگوی در حال ظهور برای
بودیم
آینده بانکداری، آینده ای که شامل اکثر بانک هایی که می شناسیم نمی شود
امروز. چرا؟ زیرا اگر در حال اصلاح شاخه و انسان به دیجیتال هستید،
شما قایق را از دست خواهید داد بانکداری در حال طراحی مجدد است تا در یک جهان جا بیفتد
جایی که فناوری فراگیر و همه جا حاضر است. تنها راهی که می توانید در
مرتبط بمانید
این دنیا با ایجاد تجربیاتی است که برای آن دنیا ساخته شده است. در حال تکرار
روی شاخه کافی نیست.
I
امیدوارم از بانک
لذت ببرید
4.0.
Abstract: “The final volume in the Bank series, this book explores the future of banks amidst the evolution of technology and highlights the beginnings of this revolution already at work”–Page 4 of dust jacket
Preface
Bank 2.0 was written in 2009 when mobile had just
started to become a signifi cant part of retail banking, and just after the
internet had surpassed all other banking channels for day-to-day access.
Bitcoin had just launched. Betterment, Simple and Moven were yet to be
announced, in fact, FinTech overall was not yet even a term for most of us. Bank 2.0 was a simple exploration of the fact that
customer behaviour was rapidly evolving as a result of technology, and this was
creating an imperative for change within banking, which was undeniable.
By 2012 mobile was the next big thing. It
was on track to surpass internet, and there was no longer an argument about
whether or not banks should have a mobile application. The importance of
day-to-day use of technology to access banking was clear, but most banks were
still in the evolutionary mode, where mobile was considered simply a subset of internet
banking and the technology team were still begging the executive fl oor for
adequate funding. That was by no means an easy battle. Bank 3.0 was the further realisation that you could
be a bank based exclusively on emerging technology. As I wrote in Bank 3.0: “Banking is no longer somewhere you go,
but something you do.” Banking was moving out of the physical realm into the
digital.
That was more than six years ago. That’s a
long time between drinks, as we say in Australia. The reason for the delay in
me writing a Bank
4.0 vision
was simple—the future of where banking would go after the whole multi-channel
realisation wasn’t yet clear. It took some incredible changes in fi nancial
inclusion and technology adoption via unconventional, non-bank players for me
to realise that there was a systemic shift in fi nancial access that would
undermine traditional bank models over the coming decade or two. The unexpected
element of this was that the future of banking was, in fact, emerging out of
developing economies, and not the established incumbent banking sphere.
Over the last 40 years we have moved from
the branch as the only channel available for access to banking services, to
multi-channel capability and then omni-channel, and fi nally to digital
omni-channel for customers exclusively accessing banking via digital. The
problem for most banks was that we were simply adding technology on top of the
old, traditional banking model. We can tell this primarily because the products
and processes were essentially identical, just retrofi tted for digital. The application
forms had just changed from the paper forms in the branch to electronic
application forms online. We still shipped plastic cards, we still sent paper
to customers in the mail, we still used signatures, we still maintained you
needed a human for complex banking problems.
In markets like China, India, Kenya and
elsewhere, however, nonconventional players were attacking payments, basic
savings, microlending and other capabilities in ways that were nothing like how
we banked through the branch traditionally. By building up new customer scenarios
on mobile without an existing bank product as a reference point, we started to
see new types of banking experiences that were infl uenced more by technology
and behaviour than the processes or policies born from branch distribution. This
evolution was led by technology players like m-Pesa, Ant Financial’s AliPay,
Tencent’s WeChat, Paytm and many more. This combined wiThnew FinTech operators
in the established economies like Acorns, Digit, Robinhood and others who were
creating behavioural models for savings and investing. There was a realisation
that if you took the core utility and purpose of fi nancial services, but
optimised the design of that for the mobile world, then you’d get solutions
that would scale better than retrofi tting branch banking, and that would
integrate into customer’s lives more naturally.
If we observe the trend over the last
25-plus years since the commercial internet arrived, we can see that there’s an
overwhelming drift towards low-friction, low-latency engagement. Like every
other service platform today, banking is being placed into a world that expects
real-time, instant gratifi cation. Banking, however, is not easily retrofi tted
into a real-time world if you’re used to static processes that are based on a
paper application form and hardwired compliance processes. Compared wiThmany
other industries, banking has been slower to adapt when it comes to the revenue
aspects of e-commerce.
When technology-first players emerged in
markets where there were large unbanked populations that had never visited a
bank branch, there was no need to replicate branch-based thinking, there was
just the need to facilitate access to the core utility of the bank. This,
combined with the design possibilities afforded by technologies like mobile,
allowed for some spectacular rethinking of how banking could be better embedded
in our world. It turned out that these new approaches off ered much better margin,
better customer satisfaction, engendered trust that was just as good as the
old-world incumbents, and businesses that held far more dynamic scaling
potential.
This was when it became clear to me that
the trajectory was shifting and that we were seeing an emerging template for
the future of banking, one that wouldn’t include most of the banks we know
today. Why? Because if you’re retrofi tting the branch and human on to digital,
you’re going to miss the boat. Banking is being redesigned to fi t in a world
where technology is pervasive and ubiquitous; the only way you stay relevant in
this world is by creating experiences purpose-built for that world. Iterating
on the branch isn’t going to be enough.
I
hope you enjoy Bank
4.0.
دانلود کتاب «بانک 4.0: بانکداری در همه جا، هرگز در بانک»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.