تاریخ، خاطرات، زندگینامه

American Rose: A Nation Laid Bare: The Life and Times of Gipsy Rose Lee

American Rose: A Nation Laid Bare: The Life and Times of Gypsy Rose Lee

دانلود کتاب American Rose: A Nation Laid Bare: The Life and Times of Gypsy Rose Lee (به فارسی: American Rose: A Nation Laid Bare: The Life and Times of Gipsy Rose Lee) نوشته شده توسط «Karen Abbott»


اطلاعات کتاب American Rose: A Nation Laid Bare: The Life and Times of Gipsy Rose Lee

موضوع اصلی: بیوگرافی و زندگینامه

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Random House Publishing Group

نویسنده: Karen Abbott

زبان: english

فرمت کتاب: MOBI (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2010

حجم فایل: 6.66 مگابایت

کد کتاب: 1400066913 , 9781400066919

توضیحات کتاب American Rose: A Nation Laid Bare: The Life and Times of Gipsy Rose Lee

بررسی Amazon.com

نامه ای از نویسنده کارن ابوت

مادبزرگم برای من داستان هایی در مورد بزرگ شدن در دوران رکود بزرگ تعریف می کرد و یک بار داستانی در مورد پسر عمویی تعریف کرد که اجرای رز لی جیپسی را دیده بود. در سال 1935. پسرعموی پسرعموی گفت: «پانزده دقیقه کامل وقت صرف کرد تا یک دستکش را کند و آنقدر در این کار خوب بود که با کمال میل به او پانزده دقیقه دیگر می دادم». این داستان مرا به این فکر انداخت که جیپسی رز لی کی بود؟ و چگونه یک دختر بی دست و پا به نام لوئیز هویک به او تبدیل شد؟ من سه سال را صرف تحقیق در مورد پاسخ کردم، تحقیقاتی که شامل ارتباط با خواهر فقید کولی، بازیگر جون هاواک بود. من آخرین کسی بودم که با او مصاحبه کردم.

وقتی به مزرعه ژوئن در کانکتیکات رسیدم، او را در رختخواب دراز کشیده و موهایش را با خوک‌های سفید پر شده دیدم. او نود و چهار ساله بود، بده یا بگیر، و پاهایی که زمانی روی صحنه‌های سراسر کشور می‌رقصیدند، اکنون بی‌حرکت بودند، دو برجستگی تقریباً نامحسوس که زیر ملحفه‌های سفید ترد قرار گرفته بودند. چشمانش سایه پررنگ آبی بود و به طرز دردناکی به نور حساس بود. او به من گفت موزیکال Gypsy دوران کودکی او را چنان تحریف کرده است که گویی «دیگر صاحب من نیستم». او متوجه شد که خواهرش “من را در ملاء عام به هم می زند” و در نهایت هیچ مانعی برای کولی یا کولی وجود ندارد. این نمایشنامه هم یادبود خواهرش بود و هم بهترین شانس او ​​برای تجدیدنظرطلبی تاریخی.

بازدید دیگری برای ژوئن طول کشید تا خاطرات شخصی بیشتری را به اشتراک بگذاریم: پول «خدای» کولی بود، و او هر کاری را با هر کسی، از جمله ژوئن، انجام می‌داد تا بیشتر از آن استفاده کند. جیپسی در واقع کارهایی را انجام داد، نه تنها تا ژوئن، بلکه برای خودش نیز – کارهای “وحشتناک”، “وحشتناک” و “تکان‌دهنده”، کارهایی که کمتر از هوش و ذکاوت تیز خواهرش بود، کارهایی که جون را تا آن روز باور کرد که عشق (حتی عشق مملو از رقابت و حسادت) هرگز بین آنها وجود نداشت.

من به اندازه زمانی که ژوئن به من داده بود، پرسیدم و گوش دادم. پرسیدم تا صبرش کم شد و چشمانش از تلاش برای باز ماندن اشک ریخت.

زمزمه کردم: «امیدوارم امروز شما را ناراحت نکرده باشم». “این قصد من نیست.”

ژون گفت: «می‌دانم». آن چشمان مبهوت تمرکز خود را پیدا کردند و روی چشمان من مستقر شدند. «متاسفم که نمی‌توانستم درباره برخی چیزها بازتر باشم… هنوز برای او شرمنده هستم. کاش اتفاق نمی افتاد.»

“آیا کولی هم همین آرزو را دارد؟” من پرسیدم.

“او شرم نداشت.”

مکثی، و من ضعیف گفتم: “تو برای او خواهر خوبی بودی.”

دستی که از ورق خارج شده است. او انگشتان بلند و نازکی مثل تیغه را دور مچ دستم حلقه کرد.

ژون گفت: «من خواهر نبودم. من یک گره در زندگی او بودم. من هیچ بودم.»

او دستش را پس گرفت، به چشمانش اجازه داد بسته شود. گونه اش را بوسیدم و از در اتاق خواب بیرون رفتم. سپاسگزار بودم که به من اجازه داد -حتی در حاشیه، حتی برای مدت کوتاهی- و گمان می‌کردم که دارد سؤالات خودش را برای روزی که با خواهری که او ادعا می‌کرد دوستش دارد، ذخیره می‌کند، خواهری که هنوز لوئیز نامیده می‌شود.

بررسی

ستایش آمریکن رز:

“ابوت یک رقص برهنگی متفکرانه شبیه آنچه سوژه‌اش اجرا کرده بود، می‌سازد: افشای دوزها در یک فصل درباره زندگی ظالمانه لی، و به دنبال آن در فصل بعدی: جزئیات کمتر دلسوزانه (اما همیشه جذاب) در مورد اینکه چگونه برادران مینسکی شهر نیویورک، که نقش مهمی در ستاره شدن لی ایفا کردند، امپراتوری بورلسک خود را ساختند.” —_Newsday_

“رز آمریکایی در هسته خود پرتره ای دلهره آور از زنی است که “آنچه را که باید می بخشد، تمام تلاشش را حفظ می کند”، به مخاطبانش خودی گستاخ و با اعتماد به نفس ارائه می دهد و در عین حال مطمئن است که هرگز نخواهند داشت. روح آسیب دیده ای را بشناسید که او را آفریده است.” —_The_ Los Angeles Times

“_American Rose_ زندگینامه نادری است که تخیل را تسخیر می کند و رها نمی کند. این بیجیسوس را از جیپسی رز لی می ترساند و مطمئناً خوانندگان را مجذوب خود می کند.” —_صفحه کتاب

“پرتره [آبوت] از رقصنده مشهور، هم تاریک تر و هم الهام بخش تر از نسخه برادوی مشهور از زندگی او است که توسط برادوی یا هالیوود فیلتر شده است.” —Atlanta Journal-Constitution
_

ستایش برای گناه کارن ابوت در شهر دوم

«تاریخچه ای خوشمزه. . . نامه عاشقانه سرسبز به عالم اموات . . . [آبوت] شخصیت‌های لیوی را با چنان جزئیات توصیف می‌کند که به راحتی می‌توان این تاریخ دقیق تحقیق شده را با داستان‌های ادبی اشتباه گرفت. «شیطان در شهر سفید» اثر اریک لارسون، روزنامه‌نگار همکار، که آنچه را که می‌تواند یک روایت تاریخی خشک باشد به خواندنی جذاب تبدیل می‌کند. . . خطوط لبه‌ها را تغییر دهید، 100 سال اضافه کنید، و کتاب می‌تواند تحت امور جاری ثبت شود. . . حتی نکات جزئی این کتاب. . . داستان سرایی خوبی را ایجاد کنید.»—_نیویورک تایمز_

«تاریخ رنگارنگ شیکاگوی قدیمی که مانند یک رمان خوانده می شود.»—_The Atlanta Journal-Constitution_

«تجلیل . . . کتابی بسیار خواندنی.» – وال استریت ژورنال _


Amazon.com Review

A Letter from Author Karen Abbott

My grandmother used to tell me stories about growing up during the Great Depression, and she once related a tale about a cousin who saw Gypsy Rose Lee perform in 1935. “She took a full fifteen minutes to peel off a single glove,” the cousin said, “and she was so damned good at it I would’ve gladly given her fifteen more.” This story got me thinking: who was Gypsy Rose Lee? And how did an awkward girl named Louise Hovick become her? I spent three years researching the answer, research that included connecting with Gypsy’s late sister, the actress June Havoc; I was the last person to interview her.

When I arrived at June’s Connecticut farm I found her lying in bed, her hair done up in pert white pigtails. She was ninety-four years old, give or take, and the legs that once danced on stages across the country were now motionless, two nearly imperceptible bumps tucked beneath crisp white sheets. Her eyes were a bold shade of blue and painfully sensitive to light. She told me the musical Gypsy distorted her childhood so thoroughly it was as if “I didn’t own me anymore.” She realized her sister was “screwing me out in public,” and that, in the end, there was no stopping either Gypsy or Gypsy; the play was both her sister’s monument and her best chance for monumental revisionism.

It took another visit for June to share more personal memories: money was Gypsy’s “god,” and she would do anything to anybody, including June, to make more of it. Gypsy did in fact do things, not only to June but also to herself—“terrible” and “awful” and “shocking” things, things beneath her sister’s formidable intellect and keen wit, things that made June believe, to that day, that love (even love fraught with competition and jealousy) never existed between them at all.

I asked and listened, for as much time as June gave me. I asked until her patience wore thin and her eyes watered with the effort to stay open.

“I hope I didn’t upset you today,” I whispered. “That’s not my intention.”

“I know,” June said. Those startling eyes found their focus, settling on mine. “I’m sorry I couldn’t be more open about some things… I’m still ashamed for her. I wish they hadn’t happened.”

“Would Gypsy wish the same?” I asked.

“She had no shame.”

A pause, and I said, feebly, “You were a good sister to her.”

A hand tunneled out from the sheet. She coiled long, blade-thin fingers around my wrist.

“I was no sister,” June said. “I was a knot in her life. I was nothing.”

She retracted her hand, gave her eyes permission to close. I kissed her cheek and crept out the bedroom door. I was grateful she let me inside—even on the periphery, even briefly¬—and I suspected she was saving her own questions for the day she reunited with the sister she did profess to love, the one she still called Louise.

Review

Praise for American Rose:

“Abbott creates a brainy striptease similar to the one her subject may have performed: uncovering doozies in one chapter about Lee’s outrageous life, followed in the next by the less salacious (but always captivating) details about how New York City’s Minsky brothers, who played a crucial role in Lee’s stardom, built their burlesque empire.” —_Newsday_

“At its core, American Rose is a haunting portrait of a woman ‘giving what she has to, keeping all she can,’ offering her audiences a sassy, confident self while making sure they would never know the damaged soul who created her.” —_The_ Los Angeles Times

“_American Rose_ is the rare biography that captures the imagination and doesn’t let go. It would scare the bejeesus out of Gypsy Rose Lee, and it’s guaranteed to enthrall readers.” —_Book Page

“[Abbott’s] portrait of the famed stripper is both darker and more inspiring than the famed stripper’s version of her life as filtered by Broadway or Hollywood.” —Atlanta Journal-Constitution
_

Praise for Karen Abbott’s Sin in the Second City

“A delicious history . . . a lush love letter to the underworld . . . [Abbott] describes the Levee’s characters in such detail that it’s easy to mistake this meticulously researched history for literary fiction.”—_The New York Times Book Review_

“[Abbott’s] research enables the kind of vivid description à la fellow journalist Erik Larson’s The Devil in the White City that makes what could be a dry historic account an intriguing read.”—_The Seattle Times_

“[A] satisfyingly lurid tale . . . Change the hemlines, add 100 years, and the book could be filed under current affairs.”—_USA Today_

“Assiduously researched . . . Even this book’s minutiae . . . make for good storytelling.”—_The New York Times_

“A colorful history of old Chicago that reads like a novel.”—_The Atlanta Journal-Constitution_

“Lavish . . . an immensely readable book.”—_The Wall Street Journal _

دانلود کتاب «American Rose: A Nation Laid Bare: The Life and Times of Gipsy Rose Lee»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید