تجارت

نظریه سهامداران: مدلی برای مدیریت استراتژیک

Stakeholder Theory: A Model for Strategic Management

دانلود کتاب Stakeholder Theory: A Model for Strategic Management (به فارسی: نظریه سهامداران: مدلی برای مدیریت استراتژیک) نوشته شده توسط «Maria Bonnafous-Boucher – Jacob Dahl Rendtorff (auth.)»


اطلاعات کتاب نظریه سهامداران: مدلی برای مدیریت استراتژیک

موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer International Publishing

نویسنده: Maria Bonnafous-Boucher – Jacob Dahl Rendtorff (auth.)

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2016

تعداد صفحه: 102

حجم فایل: 1.75 مگابایت

کد کتاب: 3319443569 , 9783319443560

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب نظریه سهامداران: مدلی برای مدیریت استراتژیک

این کتاب مقدمه‌ای آکادمیک و ارائه و دفاع از نظریه سهامداران به‌عنوان مدلی برای مدیریت استراتژیک کسب‌وکارها و شرکت‌ها و همچنین سازمان‌ها و مؤسسات عمومی ارائه می‌کند. مفهوم ذینفع عموماً برای احزابی به کار می رود که بر فعالیت های سازمان های خصوصی یا دولتی تأثیر می گذارند یا تحت تأثیر آن قرار می گیرند. متمایز از سهامداران، ذینفعان آن دسته از افراد، نهادها یا جوامعی هستند که با فعالیت های یک شرکت، یک شرکت یا یک سازمان ارتباط دارند. مفهوم ذینفع ارتباط نزدیکی با تصوری از شرکت تجاری به عنوان یک نهاد مبتنی بر حاکمیت مذاکره دارد، که در آن حداکثر کردن ارزش برای سهامدار معیار نهایی نیست. در این مدل، موضوعات و منافعی که مستقیماً با سهامداران و سرمایه گذاران مرتبط نیستند، اما فراتر از سرمایه هستند و دغدغه های جامعه مدنی را در بر می گیرند، از اهمیت محوری تلقی می شوند. این کتاب یک نمای کلی از نظریه سهامداران ارائه می دهد و آن را به عنوان یک رویکرد اخلاقی به مدیریت استراتژیک ارائه می دهد که هم عمل گرایانه است و هم برای توسعه رویه های دموکراتیک در شرکت ها قابل استفاده است و در عین حال راه هایی را پیشنهاد می کند که در آن عناصر یک قرارداد اجتماعی می توانند در داخل توضیح داده شوند. زمینه جهانی شدن.


This book provides an academic introduction to, and presentation and defence of stakeholder theory as a model for the strategic management of businesses and corporations, as well as of public organizations and institutions. The concept of the stakeholder is generally applied to parties that affect or are affected by the activities of private or public organizations. Distinct from shareholders, stakeholders are those individuals, entities or communities that have a connection with the activities of a corporation, a firm or an organization. The notion of the stakeholder is intimately linked to a conception of the business firm as an entity founded on negotiated governance, in which the maximization of value for the shareholder is not the ultimate criterion. In this model, issues and interests that are not directly associated with shareholders and investors, but which go beyond capital to encompass the concerns of civil society, are considered to be of central importance. This book provides a broad overview of stakeholder theory, presenting it as an ethical approach to strategic management that is both pragmatic and applicable to developing democratic practices within corporations, while at the same time suggesting ways in which elements of a social contract can be elaborated within the context of globalization.

دانلود کتاب «نظریه سهامداران: مدلی برای مدیریت استراتژیک»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید