دانلود کتاب Rotation Transforms for Computer Graphics (به فارسی: تبدیل چرخش برای گرافیک کامپیوتری) نوشته شده توسط «John Vince (auth.)»
اطلاعات کتاب تبدیل چرخش برای گرافیک کامپیوتری
موضوع اصلی: علوم (عمومی)
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Springer-Verlag London
نویسنده: John Vince (auth.)
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2011
تعداد صفحه: 232 / 250
حجم فایل: 1.95 مگابایت
کد کتاب: 085729153X , 9780857291530
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب تبدیل چرخش برای گرافیک کامپیوتری
تبدیلهای چرخشی در همه جا در گرافیک رایانهای از چرخش تصاویر در نرمافزار ویرایش گرفته تا ارائه یک نمای دلخواه از یک محیط مجازی سه بعدی استفاده میشوند. اگرچه اولی یک عملیات پیش پا افتاده است، دومی می تواند یک کار چالش برانگیز باشد.
تبدیل چرخش برای گرافیک کامپیوتری طیف وسیعی از تکنیک های ریاضی مورد استفاده برای نقاط چرخشی و چارچوب های مرجع را پوشش می دهد. در هواپیما و فضای سه بعدی این شامل بسیاری از نمونه های کار شده و بیش از 100 تصویر است که خواندن آن را برای دانش آموزان، دانشگاهیان، محققان و پزشکان حرفه ای ضروری می کند.
این کتاب شامل فصلهای مقدماتی در مورد اعداد مختلط، ماتریسها، چهارتاییها و جبر هندسی، و فصلهای بعدی در مورد نحوه بکارگیری این تکنیکها در گرافیک کامپیوتری دو بعدی و سه بعدی است. به طور خاص، تبدیلهای ماتریسی و دوبردار برای چرخش نقاط در یک چارچوب مرجع ثابت توسعه و ارزیابی میشوند، و بالعکس.
Rotation transforms are used everywhere in computer graphics from rotating pictures in editing software, to providing an arbitrary view of a 3D virtual environment. Although the former is a trivial operation, the latter can be a challenging task.
Rotation Transforms for Computer Graphics covers a wide range of mathematical techniques used for rotating points and frames of reference in the plane and 3D space. It includes many worked examples and over 100 illustrations that make it essential reading for students, academics, researchers and professional practitioners.
The book includes introductory chapters on complex numbers, matrices, quaternions and geometric algebra, and further chapters on how these techniques are employed in 2D and 3D computer graphics. In particular, matrix and bivector transforms are developed and evaluated to rotate points in a fixed frame of reference, and vice versa.
دانلود کتاب «تبدیل چرخش برای گرافیک کامپیوتری»