برنامه نويسي

کتاب آشپزی Vulkan: روی دستور العمل ها کار کنید تا پتانسیل کامل نسل بعدی گرافیک API-Vulkan را باز کنید

Vulkan Cookbook: Work through recipes to unlock the full potential of the next generation graphics API-Vulkan

دانلود کتاب Vulkan Cookbook: Work through recipes to unlock the full potential of the next generation graphics API-Vulkan (به فارسی: کتاب آشپزی Vulkan: روی دستور العمل ها کار کنید تا پتانسیل کامل نسل بعدی گرافیک API-Vulkan را باز کنید) نوشته شده توسط «Pawel Lapinski»


اطلاعات کتاب کتاب آشپزی Vulkan: روی دستور العمل ها کار کنید تا پتانسیل کامل نسل بعدی گرافیک API-Vulkan را باز کنید

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Packt Publishing

نویسنده: Pawel Lapinski

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2017

تعداد صفحه: 700 / 692

حجم فایل: 14.18 مگابایت

کد کتاب: 1786468158 , 9781786468154

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب کتاب آشپزی Vulkan: روی دستور العمل ها کار کنید تا پتانسیل کامل نسل بعدی گرافیک API-Vulkan را باز کنید

روی دستور العمل ها کار کنید تا پتانسیل کامل نسل بعدی گرافیک API—Vulkan
را باز کنید

درباره این کتاب
این کتاب طیف گسترده ای از تکنیک های برنامه نویسی گرافیکی مدرن و روش های محاسباتی GPU را برای بهترین استفاده از Vulkan API بررسی می کند.
تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهد که می‌توانند در طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های دسک‌تاپ، تلفن‌های هوشمند، و دستگاه‌های تعبیه‌شده اعمال شوند.
تکنیک های پردازش تصویر و پس پردازش هیجان انگیز را ارائه می دهد.

این کتاب برای چه کسانی است
این کتاب برای توسعه‌دهندگانی که زبان‌های C/C++ را می‌دانند، آشنایی اولیه با برنامه‌نویسی گرافیکی دارند و اکنون می‌خواهند از API جدید Vulkan در فرآیند ساخت گرافیک رایانه‌ای نسل بعدی بهره ببرند، ایده‌آل است. آشنایی اولیه با Vulkan برای پیروی از دستور العمل ها مفید خواهد بود. توسعه دهندگان OpenGL که می خواهند از مزایای Vulkan API استفاده کنند نیز این کتاب را مفید خواهند یافت.

آنچه خواهید آموخت
با Swapchain کار کنید تا تصاویر را روی صفحه نمایش دهید
ایجاد، ارسال و همگام سازی عملیات پردازش شده توسط سخت افزار
بافرها و تصاویر را ایجاد کنید، حافظه آنها را مدیریت کنید و داده ها را از CPU در آنها آپلود کنید
مجموعه‌های توصیفگر را کاوش کنید و یک رابط بین برنامه و سایه‌زنان تنظیم کنید
عملیات ترسیم را در مجموعه ای از گذرها و زیرگذرهای رندر سازماندهی کنید
خط لوله های گرافیکی را برای ترسیم صحنه های سه بعدی و محاسبه خطوط لوله برای انجام محاسبات ریاضی آماده کنید
پیاده‌سازی تکنیک‌های پروجکشن هندسی و تسلی، بافت‌سازی، نورپردازی و پس‌پردازش
سایه بان ها را در GLSL بنویسید و آنها را به مجموعه های SPIR-V تبدیل کنید
مجموعه ای از تکنیک های رندر محبوب و پیشرفته موجود در بازی ها و بنچمارک ها را بیابید و اجرا کنید

در جزئیات
Vulkan نسل بعدی API گرافیکی است که توسط گروه Khronos منتشر شده است. انتظار می‌رود که جانشین OpenGL و OpenGL ES باشد که شباهت‌هایی با آن‌ها دارد، مانند قابلیت‌های چند پلتفرمی، مراحل برنامه‌ریزی شده خط لوله یا نام‌گذاری. Vulkan یک API سطح پایین است که به توسعه دهندگان کنترل بسیار بیشتری بر روی سخت افزار می دهد، اما همچنین مسئولیت های جدیدی مانند حافظه صریح و مدیریت منابع را اضافه می کند. با این حال، انتظار می رود Vulkan بسیار سریعتر باشد.
این کتاب راهنمای شما برای درک ولکان از طریق یک سری دستور العمل است. ما با آموزش نحوه ایجاد نمونه در Vulkan و انتخاب دستگاهی که عملیات روی آن انجام می شود، به شما آموزش می دهیم. سپس موضوعات پیچیده تری مانند بافرهای فرمان، مدیریت منابع و حافظه، خطوط لوله، سایه زن های GLSL، رندر پاس ها و موارد دیگر را بررسی خواهید کرد. به تدریج، کتاب به آموزش تکنیک‌های رندر پیشرفته، نحوه ترسیم صحنه‌های سه بعدی و نحوه بهبود عملکرد برنامه‌های کاربردی خود می‌پردازد.
در پایان کتاب، با آخرین تکنیک های پیشرفته پیاده سازی شده با Vulkan API آشنا خواهید شد که می تواند در طیف وسیعی از پلتفرم ها مورد استفاده قرار گیرد.

سبک و رویکرد
این راهنمای مبتنی بر دستور العمل به شما قدرت می‌دهد تا تکنیک‌های برنامه‌نویسی گرافیکی مدرن را پیاده‌سازی کنید و به درک کاملی از Vulkan API جدید کمک کنید.


Work through recipes to unlock the full potential of the next generation graphics API—Vulkan

About This Book
This book explores a wide range of modern graphics programming techniques and GPU compute methods to make the best use of the Vulkan API.
Teaches techniques that can be applied to a wide range of platforms desktop, smartphones, and embedded devices.
Presents exciting imaging processing and post-processing techniques.

Who This Book Is For
This book is ideal for developers who know C/C++ languages, have some basic familiarity with graphics programming, and now want to take advantage of the new Vulkan API in the process of building next generation computer graphics. Some basic familiarity of Vulkan would be useful to follow the recipes. OpenGL developers who want to take advantage of the Vulkan API will also find this book useful.

What You Will Learn
Work with Swapchain to present images on screen
Create, submit, and synchronize operations processed by the hardware
Create buffers and images, manage their memory, and upload data to them from CPU
Explore descriptor sets and set up an interface between application and shaders
Organize drawing operations into a set of render passes and subpasses
Prepare graphics pipelines to draw 3D scenes and compute pipelines to perform mathematical calculations
Implement geometry projection and tessellation, texturing, lighting, and post-processing techniques
Write shaders in GLSL and convert them into SPIR-V assemblies
Find out about and implement a collection of popular, advanced rendering techniques found in games and benchmarks

In Detail
Vulkan is the next generation graphics API released by the Khronos group. It is expected to be the successor to OpenGL and OpenGL ES, which it shares some similarities with such as its cross-platform capabilities, programmed pipeline stages, or nomenclature. Vulkan is a low-level API that gives developers much more control over the hardware, but also adds new responsibilities such as explicit memory and resources management. With it, though, Vulkan is expected to be much faster.
This book is your guide to understanding Vulkan through a series of recipes. We start off by teaching you how to create instances in Vulkan and choose the device on which operations will be performed. You will then explore more complex topics such as command buffers, resources and memory management, pipelines, GLSL shaders, render passes, and more. Gradually, the book moves on to teach you advanced rendering techniques, how to draw 3D scenes, and how to improve the performance of your applications.
By the end of the book, you will be familiar with the latest advanced techniques implemented with the Vulkan API, which can be used on a wide range of platforms.

Style and approach
This recipe-based guide will empower you to implement modern graphic programming techniques and help gain a solid understanding of the new Vulkan API.

دانلود کتاب «کتاب آشپزی Vulkan: روی دستور العمل ها کار کنید تا پتانسیل کامل نسل بعدی گرافیک API-Vulkan را باز کنید»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید