علم علم

سفرهای یادگیری: جغرافیای علم در اروپا

Travels of Learning: A Geography of Science in Europe

دانلود کتاب Travels of Learning: A Geography of Science in Europe (به فارسی: سفرهای یادگیری: جغرافیای علم در اروپا) نوشته شده توسط «Ana Simões – Ana Carneiro – Maria Paula Diogo (auth.) – Ana Simões – Ana Carneiro – Maria Paula Diogo (eds.)»


اطلاعات کتاب سفرهای یادگیری: جغرافیای علم در اروپا

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer Netherlands

نویسنده: Ana Simões – Ana Carneiro – Maria Paula Diogo (auth.) – Ana Simões – Ana Carneiro – Maria Paula Diogo (eds.)

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 366 / 374

حجم فایل: 14.04 مگابایت

کد کتاب: 9401735840 , 9789401735841

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب سفرهای یادگیری: جغرافیای علم در اروپا

ایده پشت این کتاب از پروژه تحقیقاتی راه اندازی شده توسط گروه بین المللی STEP (علم و فناوری در حومه اروپا)، که در سال 1999 توسط مورخان علم از اسپانیا، پرتغال، بلژیک، یونان، ترکیه، ایتالیا، تأسیس شد، شکل گرفت. روسیه، سوئد و دانمارک. هدف بررسی مجدد ویژگی تاریخی، و همچنین می‌توانیم اضافه کنیم، ویژگی جغرافیایی علم و فناوری و نهادهای آن‌ها در مناطق و جوامع درون اروپا، معمولاً خارج از تحلیل تاریخی جریان اصلی بوده است. فعالیتهای مورد نظر گروه در چارچوب موارد زیر قرار گرفته است: بازنگری در مدل «مرکز- پیرامون» که الگوی غالب در مطالعات انتقال دانش علمی بوده است. به منصه ظهور رساندن مفهوم تخصیص علمی و تلاش برای مطالعه ساخت گفتمان های مختلف محلی. بررسی سیستماتیک رابطه بین علم، سیاست و لفاظی مدرنیزاسیون در جوامع پیرامونی اروپا؛ پیوستن به نیروها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفرهای علمی؛ استفاده از شبکه‌ها برای درک بیشتر پویایی و نقش محققان در جوامع پیرامونی اروپا؛ تشدید تلاش‌ها برای فهرست‌نویسی و در دسترس قرار دادن مواد آرشیوی در کشورهای پیرامونی برای جامعه بین‌المللی (http://www. cc. uoa. gr/step، در صفحه 2). در نتیجه این دستورالعمل‌های برنامه‌ای، جلسه‌ای در لیسبون در سپتامبر 2000 برگزار شد که در آن موضوع سفرهای علمی به‌عنوان یک موضوع وحدت‌بخش مخصوصاً خوب مورد استفاده قرار گرفت تا بر اساس آن بحثی در مورد مطالعات موردی مربوط به مناطق پیرامونی اروپا انجام شود.


The idea behind this book grew out of a research project launched by the international group STEP (Science and Technology in the European Peripheries), established in 1999 by historians of science from Spain, Portugal, Belgium, Greece, Turkey, Italy, Russia, Sweden and Denmark. The aim has been to re-examine the historical, and we might also add, the geographical character of science and technology and their institutions in regions and societies within Europe, usually outside mainstream historical analysis. The intended activities of the group have been framed by the following issues: reconsidering the “centre-periphery” model which has been the dominant model in studies on the transfer of scientific knowledge; bringing to the fore the concept of scientific appropriation and attempting to study the construction of various local discourses; systematically examining the relationship between science, politics and the rhetoric of modernisation in societies in the European periphery; joining forces to find out more about scientific travels; using networks to further understand the dynamics and role of scholars on societies in the periphery of Europe; intensifying efforts to catalogue and make available to the international community the archival material in the peripheral countries (http://www. cc. uoa. gr/step, on page 2). As a result of these programmatic guidelines, a meeting was held in Lisbon in September 2000 in which the topic of scientific travels was used as a particularly good unifying theme on which to base a discussion of case studies involving the European peripheries.

دانلود کتاب «سفرهای یادگیری: جغرافیای علم در اروپا»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید