طراحی: معماری

الهیات در سنگ: معماری کلیسا از بیزانس تا برکلی

Theology in Stone: Church Architecture from Byzantium to Berkeley

دانلود کتاب Theology in Stone: Church Architecture from Byzantium to Berkeley (به فارسی: الهیات در سنگ: معماری کلیسا از بیزانس تا برکلی) نوشته شده توسط «Richard Kieckhefer»


اطلاعات کتاب الهیات در سنگ: معماری کلیسا از بیزانس تا برکلی

موضوع اصلی: هنر – معماری

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press USA

نویسنده: Richard Kieckhefer

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2004

تعداد صفحه: 390

حجم فایل: 3.78 مگابایت

کد کتاب: 0195154665 , 9780195154665

نوبت چاپ: illustrated edition

توضیحات کتاب الهیات در سنگ: معماری کلیسا از بیزانس تا برکلی

شاید به این دلیل است که من از همان پیشینه (انگلو-کاتولیک غربی) با رویکردی که ریچارد کیکهفر در این متن از آن آمده است، چنین طنین انداز با آنچه او برای گفتن دارد می یابم. «الهیات در سنگ» به جنبه‌های مختلف طراحی کلیسا می‌پردازد، از سنت طولانی ساخت کلیسا در مسیحیت تا زمان کنونی. متن او با چهار عامل اصلی در طراحی اساسی کلیسا شروع می شود و سپس با جزئیات به سه سبک خاص نگاه می کند.

چهار عامل برجسته‌شده، دغدغه‌های معماری معمولی نیستند، بلکه در ارزش‌های معنوی، الهیاتی و زیبایی‌شناختی پیچیده شده‌اند. فضا چگونه کار می کند؟ تمرکز مرکزی و مرکزی چیست؟ آیا تأثیر زیبایی شناختی با نیت کلیسا سازگار است؟ نمادها چگونه کار می کنند و طنین انداز می شوند؟ هیچ پاسخ جهانی برای این نوع سوالات وجود ندارد. همانطور که Kieckhefer بیان می کند، “پاسخ به یک کلیسا مشروط به فرهنگ و تعامل فرهنگی است.” پاسخ همچنین به انتظارات، سودمندی، جمعیت مردم در کلیسا، و تعدادی از نگرانی های دیگر مربوط می شود. با این حال، شاید مهمتر از همه، پاسخ به یک کلیسا یک فرآیند آموخته شده است که به طور کلی «نیازمند تأمل آگاهانه است. معانی کلیسا به ندرت آشکار است.

کیکهفر بیان می کند که با توجه به دینامیک فضایی و تمرکز مرکزی، هدف ساختمان بیان شده است. طنین نمادین به معنای کلیسا می رود و تأثیر زیبایی شناختی به فرم مربوط می شود. کیک‌هفر ایده‌های معماری کلاسیک کلیسا را ​​می‌پذیرد و آن‌ها را نه برای برنامه‌ریزی و ساخت یک کلیسا، بلکه برای درک چگونگی عملکرد ساختمان‌ها و معنادار بودن آن‌ها برای کسانی که اکنون از آنها استفاده می‌کنند، به کار می‌گیرد. Kieckhefer همچنین بین این موضوع که کلیسا به چه معنا بوده و کلیسا چه معنایی می تواند داشته باشد تفاوت قائل می شود.

کلیساهای برجسته Kieckhefer شامل بورلی مینستر، کلیسایی در شهر دوم یورک (البته یورک، از نظر کلیسایی، دومین شهر انگلستان پس از کانتربری) است. بررسی این کلیسا، همراه با سایر کلیساها، جامعه اطراف، جغرافیای محل قرارگیری کلیسا و جمعیتی را که کلیسا را ​​تشکیل می دهند، در نظر می گیرد. کیکهفر می‌گوید: «معنای معماری کلیسا را ​​هرگز نمی‌توان به صورت انتزاعی از اخلاق محلی خواند. این در مورد شیکاگو نیز صدق می کند، جایی که تقریباً به اندازه هر جای دیگری در این سیاره مجموعه ای از کلیساها متنوع است. با این حال، به گفته کیکهفر، در اینجا الگوهای قابل تشخیصی وجود دارد. در این کلیساها سه رویکرد اساسی برای فضای مذهبی وجود داشت: طراحی کلیساهای کاتولیک رومی عمدتاً برای شفاعت، کلیساهای پروتستان برای اعلام و کلیساهای ارتدکس شرقی برای مراقبه مناسب بود. کیکهفر در اینجا کلیساهای اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم را بررسی می‌کند، «زمانی درست قبل از ظهور مدرنیسم معماری و اصلاحات مذهبی». سومین حوزه بحث کیکهفر بر روی کار رودولف شوارتز متمرکز است، که طرح های قوی و ساده اش بر تفسیر مجدد ایده های معماری کلاسیک تکیه دارد و اصول مذهبی اعم از باستان و مدرن را در بر می گیرد.

Kieckhefer کتاب را با بحث در مورد مسائل مدرن به پایان می‌رساند و تأملات الهیاتی مهمی را انجام می‌دهد، از جمله تنش بین طرح‌های مدرن و سنتی (هم از نظر قصد و هم از کاربرد واقعی)، جنبش‌ها به سمت افزایش مشارکت جماعت، و کشش‌های دیگر بین ارتدکس و جزم گرایی (که کیکهفر شرح می‌دهد). به عنوان متضاد برای اهداف او در اینجا). او انعطاف پذیری زیادی را در گذشته می بیند که می تواند زندگی و آزادی جدیدی به طراحی های مدرن بدهد.

کیکهفر خوب می نویسد و استدلال های او جالب است. آنها به سمت مقدس گرایش دارند، اما در ارائه خود به دیدگاه های مختلف احترام می گذارند. یادداشت های پایانی او مفید و ارزشمند هستند، اما یک کتابشناسی (حتی به عنوان یک فهرست ساده) مفید خواهد بود. فهرست خوبی وجود دارد و تعدادی عکس سیاه و سفید (بیشتر توسط خود کیکهفر انجام شده است).

این متنی است که فراتر از جمعیت معماری، اما برای هر کسی که به دنبال درک روشی است که در آن معماری کلیسا معنی دارد و می تواند برای جامعه معنی داشته باشد، جالب خواهد بود.


Perhaps it is because I come from the same background (Western Anglo-Catholic) as the approach from which Richard Kieckhefer comes in this text that I find such a resonance with what he has to say. ‘Theology in Stone’ looks at various aspects of church design, from the long tradition of church building in Christianity up to the present time. His text begins with four principle factors in basic church design, and then looks in some detail at three particular styles.

The four factors highlighted are not typical architectural concerns, but rather wrapped up in spiritual, theological, and aesthetic values. How does the space work? What is the central and centering focus? Is there an aesthetic impact compatible with the intention of the church? How do symbols function and resonate? There are no universal answers to these types of questions. As Kieckhefer states, ‘Response to a church [is] conditioned by culture and by cultural interaction.’ Response is also related to expectations, usefulness, the people populating the church, and a number of other concerns. However, perhaps most importantly, response to a church is a learned process that generally ‘requires informed reflection. The meanings of a church are seldom obvious.’

With regard to spatial dynamics and centering focus, Kieckhefer states, the purpose of the building is expressed. The symbolic resonance goes to the meaning of the church, and the aesthetic impact relates to the form. Kieckhefer takes classic church architecture ideas and applies them not to the task of planning and building a church as much as to understanding how the buildings function and have meaning for those who use them now. Kieckhefer also differentiates between the issue of what a church has meant and what a church can mean.

The churches Kieckhefer highlights include Beverly Minster, a church in the then second city of York (York, of course, being the second city, ecclesiastically speaking, of England, after Canterbury). The examination of this church, along with others, takes into account the surrounding community, the geography of the church’s placement, and the population that peoples the church. ‘The meaning of church architecture can never be read in abstraction from local ethos,’ Kieckhefer states. This is also true of Chicago, where there is about as diverse a collection of churches as anywhere else on the planet. Still, there are discernable patterns here, according to Kieckhefer. ‘There were three basic approaches to liturgical space in these churches: the design of Roman Catholic churches was appropriate mainly for intercession, that of Protestant churches for proclamation, and that of Eastern Orthodox churches for meditation.’ Kieckhefer examines here the churches of the late nineteenth and early twentieth centuries, ‘a time just before the rise of architectural modernism and liturgical reform.’ Kieckhefer’s third area of discussion focuses upon the work of Rudolf Schwarz, whose strong, simple designs rely on reinterpretations of classic architectural ideas and embraces liturgical principles both ancient and modern.

Kieckhefer concludes the book with a dicussion of modern issues, doing significant theological reflection, including the tension between modern and traditional designs (both from intention and actual application), movements toward increased congregational participation, and other pulls between orthodoxy and dogmatism (which Kieckhefer describes as being opposites for his purposes here). He sees great resilience in the past, which can give new life and freedom to modern designs.

Kieckhefer writes well, and his arguments are interesting to follow. They tend toward the sacramental side, but has a healthy respect for different views in his presentation. His endnotes are helpful and worthwhile, but a bibliography (even as a simple list) would be helpful. There is a good index, and a number of black-and-white photographs (most done by Kieckhefer himself).

This is a text that will be of interest beyond the architectural crowd, but to any who seek to understand the way in which church architecture has meaning and can mean for the community.

دانلود کتاب «الهیات در سنگ: معماری کلیسا از بیزانس تا برکلی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید