دین

جنبش جهانی گرایی در آمریکا، 1770-1880

The Universalist Movement in America, 1770-1880

دانلود کتاب The Universalist Movement in America, 1770-1880 (به فارسی: جنبش جهانی گرایی در آمریکا، 1770-1880) نوشته شده توسط «Ann Lee Bressler»


اطلاعات کتاب جنبش جهانی گرایی در آمریکا، 1770-1880

موضوع اصلی: دین

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press

نویسنده: Ann Lee Bressler

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2001

تعداد صفحه: 214

حجم کتاب: 1 مگابایت

کد کتاب: 9780195129861 , 0195129865

توضیحات کتاب جنبش جهانی گرایی در آمریکا، 1770-1880

در این جلد آن لی برسلر اولین تاریخ فرهنگی جهان گرایی آمریکایی و آموزه اصلی آن را ارائه می دهد – این ایده که خدای همه چیز خوب و قدرتمند همه روح ها را نجات می دهد. اگرچه جهانی گرایان معمولاً با وحدت گرایان به عنوان «مذهب های لیبرال» ترکیب می شوند، اما در اصل جنبش آنها در واقع کاملاً با جنبش لیبرال های مذهبی شناخته شده تر متفاوت بود. بر خلاف وحدت گرایان مانند ویلیام الری چانینگ مشهور، که بر الزام فرد تحت تحریم های اخلاقی الهی تأکید می کرد، اکثر جهانی گرایان اولیه آمریکایی به اراده قادر مطلق خدا برای بازخرید همه آفرینش چشم دوخته بودند. در حالی که چنینگ از نظر اجتماعی و فکری از مخالفان جاناتان ادواردز نشأت می‌گرفت، هوزه بالو، برجسته‌ترین الهی‌دان جنبش جهانی گرایی، میراث ادواردز را با تأکید بر قدرت عشق خدا در برابر گناه‌کاری و سازش‌ناپذیری ظاهری انسان، تصاحب کرد. بسیاری از یونیورسالیست‌های اولیه، با حمایت از آنچه به عنوان یک تقوای پرشور اما معقول می‌دانستند، جنبش خود را شکلی از کالوینیسم بهبودیافته می‌دانستند. داستان جهانی گرایی از اواسط قرن نوزدهم به بعد، عمدتاً یکی از تلاش های ناموفق برای حفظ این ترکیب اولیه از آرمان های کالوینیستی و روشنگری بود. برسلر استدلال می کند که در نهایت، جهانی گرایان در جریان فردگرایی مذهبی و اخلاق گرایی آمریکایی غرق شدند. در اواخر قرن نوزدهم آنها به طور فزاینده ای مسئولیت اخلاقی و تزکیه نفس را تمجید کردند. در زمان برگزاری اولین جشن صدمین سالگرد یونیورسالیسم در سال 1870، آرمان های جنبش اولیه کاملاً رو به زوال بودند. مطالعه برسلر موضوعاتی مانند رابطه بین ایمان و عقل در کشوری جوان، با رشد سریع و عمیقاً نامطمئن و سرنوشت میراث کالوینیسم در تاریخ مذهبی آمریکا را روشن می کند.


In this volume Ann Lee Bressler offers the first cultural history of American Universalism and its central teaching — the idea that an all-good and all-powerful God saves all souls. Although Universalists have commonly been lumped together with Unitarians as “liberal religionists,” in its origins their movement was, in fact, quite different from that of the better-known religious liberals. Unlike Unitarians such as the renowned William Ellery Channing, who stressed the obligation of the individual under divine moral sanctions, most early American Universalists looked to the omnipotent will of God to redeem all of creation. While Channing was socially and intellectually descended from the opponents of Jonathan Edwards, Hosea Ballou, the foremost theologian of the Universalist movement, appropriated Edwards’s legacy by emphasizing the power of God’s love in the face of human sinfulness and apparent intransigence. Espousing what they saw as a fervent but reasonable piety, many early Universalists saw their movement as a form of improved Calvinism. The story of Universalism from the mid-nineteenth century on, however, was largely one of unsuccessful efforts to maintain this early synthesis of Calvinist and Enlightenment ideals. Eventually, Bressler argues, Universalists were swept up in the tide of American religious individualism and moralism; in the late nineteenth century they increasingly extolled moral responsibility and the cultivation of the self. By the time of the first Universalist centennial celebration in 1870, the ideals of the early movement were all but moribund. Bressler’s study illuminates such issues as the relationship between faith and reason in a young, fast-growing, and deeply uncertain country, and the fate of the Calvinist heritage in American religious history.

دانلود کتاب «جنبش جهانی گرایی در آمریکا، 1770-1880»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.