دانلود کتاب The Three Laws of Performance: Rewriting the Future of Your Organization and Your Life (J-B Warren Bennis Series) (به فارسی: سه قانون عملکرد: بازنویسی آینده سازمان و زندگی شما (سریال J-B Warren Bennis)) نوشته شده توسط «Steve Zaffron – Dave Logan»
اطلاعات کتاب سه قانون عملکرد: بازنویسی آینده سازمان و زندگی شما (سریال J-B Warren Bennis)
موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: John Wiley and Sons
نویسنده: Steve Zaffron – Dave Logan
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2009
تعداد صفحه: 259
حجم فایل: 1.08 مگابایت
کد کتاب: 0470195592 , 9780470195598
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب سه قانون عملکرد: بازنویسی آینده سازمان و زندگی شما (سریال J-B Warren Bennis)
یک سیستم اثبات شده برای گردآوری همه کارکنان یک سازمان در اطراف یک چشم انداز جدید و ایده هایی برای ایجاد چشم انداز زمانی که کاری در محل کار به آرامی پیش نمی رود، مدیران با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند که ابتدا با چه بخشی از مشکل مقابله کنند. آیا آنها با کاهش هزینه شروع می شوند؟ یا باید ابتدا به دنبال بهبود فرآیند باشند؟ نویسندگان – که به صدها شرکت و فرد کمک کرده اند تا تغییر و بهبود پیدا کنند – می گویند به جای هدف قرار دادن مستقیم افراد و عملکرد آنها، زمان و هزینه خود را صرف تنظیم سیستم هایی می کنند که افراد در آن کار می کنند. نویسندگان نشان میدهند که در واقع میتوان همه چیز را به یکباره تغییر داد – با تمرکز بر دائمیسازی و تکرارپذیر کردن چنین تحولاتی. و بسیاری دیگردو متخصص در این زمینه نشان میدهند که چگونه میتوان تحولات بزرگی را ایجاد کرد. این کتاب فرآیندی را برای درگیر کردن همه کارمندان برای مشارکت دادن به چشمانداز بهبود یافته از آینده جدید و بهبود یافته سازمان تشریح میکند. پرسش و پاسخ انحصاری آمازون با استیو زافرون و دیو لوگان نویسنده استیو زافرون «سه قانون عملکرد» چیست؟ قوانین عملکرد جهانی هستند. یعنی هر زمانی که افراد درگیر موقعیتی می شوند، قوانین اعمال می شود. آنها مراحل یا نکاتی نیستند، بلکه اصول کلی هستند که همیشه در کار هستند. آنها همچنین به روشی دقیق بیان شده اند تا حداکثر بینش و کاربرد را ارائه دهند. قوانین عبارتند از: 1. نحوه عملکرد افراد با چگونگی پیش آمدن موقعیت ها برای آنها ارتباط دارد. 2. چگونگی وقوع موقعیت ها در زبان به وجود می آید. 3. زبان مبتنی بر آینده نحوه رخ دادن موقعیت ها را برای افراد تغییر می دهد. به نظر شما، رهبران با چه چیزی بیشتر دست و پنجه نرم می کنند و قوانین چگونه می تواند به آنها کمک کند؟ دو مشکل بزرگی که از رهبران می شنویم عدم خرید و عدم مالکیت است. اولین مشکل زمانی حاد می شود که رهبران، با کار با کارشناسان، تصمیم می گیرند که افراد چه برنامه ای را اجرا کنند، و نیروی کار نمی خواهد آن را انجام دهد، یا با اشتیاق درگیر نمی شود. بسیاری از رهبران سعی می کنند مسائل ناشی از آن را با مشوق هایی حل کنند، که اغلب مشکل را بدتر می کند، همانطور که کتاب Drive اثر دانیل پینک نشان می دهد. مشکل دوم – فقدان مالکیت – مربوط به عدم خرید است، اما عمیق تر است. مشکل، همانطور که بسیاری از رهبران به ما گفته اند، این است که مردم با کسب و کار به گونه ای رفتار نمی کنند که گویی تجارت آنهاست. در برخی موارد، به معنای واقعی کلمه تجارت آنهاست، به عنوان مثال زمانی که مردم مقداری سهام در شرکت از طریق اختیار خرید سهام دارند. با این حال، حتی در بسیاری از این موقعیتها، مردم طوری رفتار نمیکنند که انگار مالک هستند. بسیاری از رهبران بیان کرده اند که هیچ چیزی که آنها هرگز امتحان نکرده اند مشکل مالکیت را برطرف نکرده است. سه قانون عملکرد میتواند با تشویق رهبران به این موضوع که اقدامات افراد با چگونگی پیش آمدن موقعیتها در ارتباط است، به هر دو مشکل کمک کند. قوانین دوم و سوم، روی هم رفته، میگویند که زبان مبتنی بر آینده – مانند اعلامیهها، وعدهها و تعهدات – نحوه بروز موقعیتها را برای مردم تغییر میدهد. با تمرکز بر روشی که در آن چیزها برای مردم اتفاق می افتد، اعمال آنها به طور طبیعی تغییر می کند. وقتی به یاد بیاوریم که اعلامیه استقلال چگونگی تجربه استعمارنشین بودن را برای استعمارگران دگرگون کرد، نکته روشن می شود. حقایق تغییر نکرده بود – بریتانیایی ها همچنان بر کنترل خود تاکید داشتند. اما اقدامات استعمارگران در یک رقص با اعلامیه تغییر کرد. آنچه که درگیری های مستعمره نشینان بود، اکنون به جنگی تمام عیار و در نهایت تولد یک ملت تبدیل شد. نویسنده دیو لوگان همین وضعیت اخیراً در مصر اتفاق افتاد، زمانی که چندین دهه حکومت ظالمانه در 18 روز پایان یافت. آنچه واقعاً اتفاق افتاد این است که موقعیت ها به شیوه ای جدید برای مصری ها رخ داد و اقدامات آنها به طور طبیعی تغییر کرد. این سطح از توانمندی و مشارکت را در سازمان خود تصور کنید. استفاده از این سه قانون در یک سازمان مستلزم مشارکت و مشارکت مردم در راههای جدید شگفتانگیز و هیجانانگیز است. به نظر میرسد که مردم میتوانند درسها را در اینجا به روشهای مختلف به کار ببرند – چگونه ارتباط برقرار میکنند، چگونه فکر میکنند، چگونه عمل میکنند. از آنجایی که انتشار نسخه گالینگور «راهی» برای شما متمایز است؟ از آنجایی که ما در مورد قوانین می نویسیم، نه نکات یا تکنیک ها، یک “راه” وجود ندارد. در عوض، یک جریان کلی از مکالمات وجود دارد که از قدرت سه قانون بهره می برد. این جریان چیزی شبیه به این است: 1. از مردم بپرسید: “آینده پیش فرض چیست؟” یعنی مردم چه چیزی را در آینده می بینند که تقریباً قطعی است و مگر اینکه اتفاقی کاملاً غیرمنتظره بیفتد؟ دریافت و تجربه آنچه مردم به عنوان آینده پیش فرض می بینند به همه بینش هایی در مورد نحوه تجربه افراد سازمان و فرصت هایشان در آن می دهد. 2-عمیق تر بروید: از افراد بپرسید: “اگر این آینده پیش فرض در سراسر سازمان وجود داشت، مردم چه اقداماتی را انجام می دادند، شاید حتی بدون فکر کردن؟” اگرچه مردم ممکن است آینده پیش فرض را نخواهند، اما به عنوان یک پیشگویی ناگفته، اغلب ناخودآگاه، عمل می کند. مردم متوجه می شوند که از طریق اعمالشان این اتفاق را می رسانند. اینکه مردم نقش خود را در این فرآیند ببینند بسیار مهم است. مردم آینده پیشفرض را ایجاد کردند و فعالانه آن را به وجود میآورند. همین افراد می توانند آینده را بازنویسی کنند. 3. از مردم بپرسید: “آیا این آینده پیش فرض همان چیزی است که شما می خواهید؟” اگر پاسخ یک «نه» قاطع باشد، آنها این توانایی را دارند که آینده پیشفرض را کنار بگذارند و چیز جدیدی خلق کنند. 4. از مردم دعوت کنید این سوال را در نظر بگیرند: “در عوض واقعا چه می خواهید؟” مردم باید حدس و گمان کنند تا زمانی که آینده جدیدی شکل بگیرد – از نظر فنی که «آینده اختراعی» نامیده می شود. برای اینکه آینده ابداع شده موثر باشد، باید نگرانی های فردی افراد و همچنین نگرانی های سازمان و ذینفعان آن را در نظر بگیرد. 5. پروژه هایی را توسعه دهید که جنبه ای از آینده اختراع شده را درک کند. از آنجایی که افراد پروژه های حاصل از این جریان را با موفقیت اجرا می کنند، آینده ابداع شده برای مردم قابل دسترس تر است. با گذشت زمان، مردم متوجه خواهند شد که مطابق با آینده اختراع شده عمل می کنند. هیچ مرحله ای لازم نیست، نیازی به یادآوری نیست که به روش خاصی عمل کنید. عملکرد بالا اکنون طبیعی و خودکار است. از زمانی که اولین نسخه با جلد گالینگور منتشر شد، در پایان نامه جدید خود به نسخه شومیز، سه مفهوم مهم برای رهبری را در نظر نگرفتید. کدام یک واقعا متمایز است و چرا؟ جنبه اساسی رهبری که اکثر مردم از آن غافل هستند، اهمیت گوش دادن است. گوش دادن، همانطور که ما آن را توصیف می کنیم، صرفاً جمع آوری داده ها و نظرات افراد نیست، بلکه به این معناست که چگونه موقعیت ها برای آنها اتفاق می افتد، آنها آرزو دارند چه چیزی اتفاق بیفتد، و چه چیزی در سر راه آنها قرار می گیرد. با گوش دادن به این روش، رهبران آنچه را که از افراد زیادی میشنوند ترکیب میکنند تا آیندهای ابداع شده که نمایانگر بخش عمدهای از نگرانیهای مردم است. وقتی مردم آینده اختراع شده را می شنوند، می گویند: “این برای من صحبت می کند!” زیرا تا حدی ایده آنهاست. عدم خرید و مالکیت با هیجان، اقدام الهام گرفته و مشارکت کامل جایگزین می شود. به نظر می رسد مردم این را به عنوان یک نوع کتاب تجاری “متفاوت” توصیف می کنند؟ چرا اینطور است؟ در کار با سردبیر ما، وارن بنیس، هدف ما نوشتن لیست دیگری از مراحل یا پلیدها نبود. صادقانه بگویم، چنین کتاب هایی چیزی بیشتر از انگیزه کوتاه مدت یا بهبود تدریجی را به دست نمی آورند. هدف ما تمرکز بر قوانین اساسی حاکم بر عملکرد انسان بود. ما قصد نداشتیم یک کتاب ساده بنویسیم، بلکه کتابی است که تأثیرگذار باشد. مردم به ما گفتهاند که سه قانون عملکرد به آنها این امکان را میدهد تا به مشکلات قدیمی به روشهای جدیدی برخورد کنند و اغلب در زمان بسیار کوتاهتر و با تلاش کمتری نسبت به آنچه که فکر میکردند، به عملکرد بالاتر بروند. این کتاب به چیزی اشاره می کند که به نظر می رسد تغییری در سازمان ها به سمت باز بودن، شفافیت بیشتر و غیره باشد. آیا موافقید؟ چطور؟ بله موافقیم سازمانها به دلایل مختلفی، شاید مهمترین آنها توانایی برقراری ارتباط با افراد دیگر، در حال تغییر هستند. سال ها پیش، شرکت ها می توانستند فعالیت های خود را به خصوص در کشورهای در حال توسعه پنهان کنند. امروزه این فعالیت ها توسط تلفن های همراه ضبط شده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود. واقعاً دیگر جایی برای پنهان شدن وجود ندارد. در نتیجه، سازمان ها باید روابط متخاصم با دولت ها، جمعیت های محلی، اتحادیه ها و جوامع را به مشارکت تبدیل کنند. انجام این کار مستلزم درک این است که چرا مردم کاری را که انجام می دهند انجام می دهند. ما معتقدیم که سه قانون عملکرد به رهبران بینش منحصربهفردی در مورد چگونگی ایجاد این تغییر بهگونهای میدهد که سطوح بیشتری از رضایت، نتایج و تجربه ایجاد تفاوت را القا کند.
دانلود کتاب «سه قانون عملکرد: بازنویسی آینده سازمان و زندگی شما (سریال J-B Warren Bennis)»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.