علم علم

بافت های زمان: آژانس و تجربه زمانی

The Textures of Time: Agency and Temporal Experience

دانلود کتاب The Textures of Time: Agency and Temporal Experience (به فارسی: بافت های زمان: آژانس و تجربه زمانی) نوشته شده توسط «Michael G. Flaherty»


اطلاعات کتاب بافت های زمان: آژانس و تجربه زمانی

موضوع اصلی: علوم (عمومی)

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Temple University Press

نویسنده: Michael G. Flaherty

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2010

تعداد صفحه: 192

حجم فایل: 989 کیلوبایت

کد کتاب: 143990264X , 9781439902646

توضیحات کتاب بافت های زمان: آژانس و تجربه زمانی

وقتی می گوییم، “زمان را سریع تر سپری کردم” یا “من مقداری زمان “من” ایجاد می کنم، چه می گوییم؟ مایکل فلاهرتی در The Textures of Time به بررسی چگونگی تغییر یا سفارشی کردن تجربه خود از زمان می پردازد. تجزیه و تحلیل دقیق او استراتژی‌های مختلفی را نشان می‌دهد که ما برای تلاش برای دستکاری زمان استفاده می‌کنیم، و این استراتژی‌ها را در شش دسته زمانی گسسته توصیف و تعریف می‌کنیم: مدت زمان، فرکانس، توالی، زمان‌بندی، تخصیص و زمان‌گیری. فلاهرتی با استفاده از مصاحبه‌های عمیق و تحلیل پاسخ‌ها از طریق دریچه‌ی جامعه‌شناختی، نظریه‌ها و شیوه‌های عامیانه را که او آن‌ها را «کار زمان» می‌نامد، کشف می‌کند که شرایطی را برای برانگیختن اشکال مطلوب تجربه زمانی می‌سازد. به این ترتیب، زمان فقط به ما تحمیل نمی شود. در عوض، بافت های مختلف آن ناشی از مداخله ما، و/یا تلاش ما برای ایجاد اشکال مختلف تجربه زمانی است. این گزارش های اول شخص همچنین تنش های مداوم بین عاملیت و جبرگرایی در گروه های اجتماعی را برجسته می کند. در نهایت، مطابق با تز اصلی فلاهرتی، نثر شفاف فلاهرتی این کتاب را سریع می‌خواند، و راهبردهایی که او توصیف می‌کند، راه‌های عمیق و مبتکرانه‌ای را برای «مدیریت ساعت» نشان می‌دهد.


What do we mean when we say, “I made the time pass more quickly,” or, “I’m creating some ‘me’ time”? In The Textures of Time, Michael Flaherty examines how we alter or customize our experience of time. His detailed analysis reveals different strategies we use to try to manipulate time, further describing and defining those strategies within six discrete time categories: Duration, Frequency, Sequence, Timing, Allocation, and Taking Time. Using in-depth interviews and analyzing responses through a sociological lens, Flaherty unearths folk theories and practices, which he calls “time work,” that construct circumstances in order to provoke desired forms of temporal experience. As such, time is not just inflicted on us; rather, its various textures result from our intervention, and/or from our efforts to create different forms of temporal experience. These first-person accounts also highlight ongoing tensions between agency and determinism in social groups. Ultimately, in keeping with his central thesis, Flaherty’s lucid prose make this book a quick read, and the strategies he describes reveal the profound and inventive ways we “manage the clock.”

دانلود کتاب «بافت های زمان: آژانس و تجربه زمانی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید