اقتصاد

اثر تتریس: بازی که جهان را هیپنوتیزم کرد

The Tetris Effect: The Game that Hypnotized the World

دانلود کتاب The Tetris Effect: The Game that Hypnotized the World (به فارسی: اثر تتریس: بازی که جهان را هیپنوتیزم کرد) نوشته شده توسط «Dan Ackerman»


اطلاعات کتاب اثر تتریس: بازی که جهان را هیپنوتیزم کرد

موضوع اصلی: بازرگانی و اقتصاد – صنایع

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: PublicAffairs

نویسنده: Dan Ackerman

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2016

تعداد صفحه: 272

حجم فایل: 693 کیلوبایت

کد کتاب: 1610396111 , 9781610396110

توضیحات کتاب اثر تتریس: بازی که جهان را هیپنوتیزم کرد

داستان قطعی یک بازی بسیار عالی که حتی جنگ سرد هم نتوانست جلوی آن را بگیرد

تتریس شاید سریع‌ترین و محبوب‌ترین بازی ویدیویی ساخته شده باشد. اما چگونه یک برنامه نویس گمنام شوروی که روی رایانه های ضعیف و قدیمی کار می کرد، محصولی را ایجاد کرد که اکنون نزدیک به یک میلیارد دلار فروش داشته است؟ چگونه یک بازی موقت به یک حس جهانی تبدیل شد که در موزه هنرهای مدرن به نمایش گذاشته شد، یک فیلم علمی تخیلی با بودجه کلان الهام گرفت و در فضای بیرونی بازی شد؟

یک جوان آرام اما درخشان الکسی پاجیتنوف مدت‌هاست که به بازی‌های پازل مبهم پنتومینو عشق می‌ورزد و وسواس زیادی برای تبدیل آن به یک بازی رایانه‌ای پیدا کرده بود. او نمی دانست که پروژه ای که به تنهایی، ساعت به ساعت روی آن کار می کرد، به زودی تبدیل به اعتیادآورترین بازی ساخته شده خواهد شد.

در این داستان تجاری سریع، گزارشگر دن آکرمن فاش می کند که چگونه تتریس به یکی از آنها تبدیل شد. اولین بازدیدهای ویروسی جهان، از بازیکنی به بازیکن دیگر منتقل شد و در نهایت از پرده آهنین به سمت غرب شکست. مغولان بریتانیایی، آمریکایی و ژاپنی جنگ سختی را بر سر حقوق به راه انداختند و تعمیرکاران خود را به سرتاسر جهان برای تضمین قراردادهای پشتیبان به مسابقه فرستادند، در حالی که یک سازمان مخفی شوروی به نام ELORG سود جهانی رو به رشد بازی را تعقیب کرد.

>اثر تتریس ادای احترامی به خالق و مخلوق است، و خواندن آن برای هر کسی که تا به حال این بازی را انجام داده است – یعنی همه باید بخواند.


The definitive story of a game so great, even the Cold War couldn’t stop it

Tetris is perhaps the most instantly recognizable, popular video game ever made. But how did an obscure Soviet programmer, working on frail, antiquated computers, create a product which has now earned nearly $1 billion in sales? How did a makeshift game turn into a worldwide sensation, which has been displayed at the Museum of Modern Art, inspired a big-budget sci-fi movie, and been played in outer space?

A quiet but brilliant young man, Alexey Pajitnov had long nurtured a love for the obscure puzzle game pentominoes, and became obsessed with turning it into a computer game. Little did he know that the project that he labored on alone, hour after hour, would soon become the most addictive game ever made.

In this fast-paced business story, reporter Dan Ackerman reveals how Tetris became one of the world’s first viral hits, passed from player to player, eventually breaking through the Iron Curtain into the West. British, American, and Japanese moguls waged a bitter fight over the rights, sending their fixers racing around the globe to secure backroom deals, while a secretive Soviet organization named ELORG chased down the game’s growing global profits.

The Tetris Effect is an homage to both creator and creation, and a must-read for anyone who’s ever played the game—which is to say everyone.

دانلود کتاب «اثر تتریس: بازی که جهان را هیپنوتیزم کرد»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید