دانلود کتاب The Sound of Poetry / The Poetry of Sound (به فارسی: آوای شعر / The Poetry of Sound) نوشته شده توسط «Marjorie Perloff – Craig Dworkin»
اطلاعات کتاب آوای شعر / The Poetry of Sound
موضوع اصلی: شعر – شعر آمریکایی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: University Of Chicago Press
نویسنده: Marjorie Perloff – Craig Dworkin
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2009
تعداد صفحه: 352
حجم فایل: 2.59 مگابایت
کد کتاب: 0226657434 , 9780226657431
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب آوای شعر / The Poetry of Sound
صدا – یکی از عناصر اصلی شعر – در گفتمان جاری در مورد قالبهای غزل نادیده گرفته میشود. مقالاتی که در اینجا توسط مارجوری پرلوف و کریگ دورکین گردآوری شده اند این سکوت انتقادی را می شکنند تا برخی از ارتباطات اساسی بین شعر و صدا را مورد بازبینی قرار دهند – پیوندهایی که بسیار فراتر از مطالعات متریک سنتی است. از اشعار لاتین قرون وسطایی گرفته تا اپرای سایبورگ، فرانسه قرن شانزدهم تا برزیل قرن بیستم، تصنیف های رمانتیک تا آوانگارد معاصر، مشارکت کنندگان صدای شعر/شعر از صدا موضوعاتی مانند ترجمه پذیری صدای غزل، نقش های تاریخی و فرهنگی قافیه، نقش تکرار صدا در نثر رمانتیک، ارتباطات بین شعر صدا» و موسیقی، بین بصری و شنیداری، نقش بدن در اجرا، و تاثیر فناوری های ضبط بر صدای غزل. در طول راه، مقالات به «اختلافات گروهی» «دروغ دروغ» موریس اسکیو، استفاده ازرا پاوند از «نجواهای چینی»، الهیات کیمیاگری هوگو می پردازند. اجراهای دادای بال، رادیوفونیک مدرنیستی ژان کوکتو، و روایتی بین فرهنگی از شعرخوانی به عنوان نوعی دوبله. یک مطالعه واقعاً مقایسهگرایانه، آوای شعر/شعر صدا طراحی شده است تا پیشبرداشتهای کنونی را در مورد آنچه سوزان هاو «تلفیق فرمهای صوتی در زمان» نامیده است، به چالش بکشد، زیرا آنها حوزه شعری گسترده را دگرگون کردهاند. قرن بیست و یکم.
Sound—one of the central elements of poetry—finds itself all but ignored in the current discourse on lyric forms. The essays collected here by Marjorie Perloff and Craig Dworkin break that critical silence to readdress some of the fundamental connections between poetry and sound—connections that go far beyond traditional metrical studies. Ranging from medieval Latin lyrics to a cyborg opera, sixteenth-century France to twentieth-century Brazil, romantic ballads to the contemporary avant-garde, the contributors to The Sound of Poetry/The Poetry of Sound explore such subjects as the translatability of lyric sound, the historical and cultural roles of rhyme, the role of sound repetition in novelistic prose, the connections between “sound poetry” and music, between the visual and the auditory, the role of the body in performance, and the impact of recording technologies on the lyric voice. Along the way, the essays take on the “ensemble discords” of Maurice Sc?ve’s D?lie, Ezra Pound’s use of “Chinese whispers,” the alchemical theology of Hugo Ball’s Dada performances, Jean Cocteau’s modernist radiophonics, and an intercultural account of the poetry reading as a kind of dubbing. A genuinely comparatist study, The Sound of Poetry/The Poetry of Sound is designed to challenge current preconceptions about what Susan Howe has called “articulations of sound forms in time” as they have transformed the expanded poetic field of the twenty-first century.
دانلود کتاب «آوای شعر / The Poetry of Sound»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.