دین

طرح‌های اجتماعی و مذهبی کنسرتوهای براندنبورگ جی. اس. باخ

The Social and  Religious Designs of J. S. Bach's Brandenburg Concertos

دانلود کتاب The Social and Religious Designs of J. S. Bach’s Brandenburg Concertos (به فارسی: طرح‌های اجتماعی و مذهبی کنسرتوهای براندنبورگ جی. اس. باخ) نوشته شده توسط «Michael Marissen»


اطلاعات کتاب طرح‌های اجتماعی و مذهبی کنسرتوهای براندنبورگ جی. اس. باخ

موضوع اصلی: دین

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Princeton University Press

نویسنده: Michael Marissen

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1995

تعداد صفحه: 162

حجم کتاب: 3 مگابایت

کد کتاب: 0691037396 , 9780691037394 , 9781400812608

توضیحات کتاب طرح‌های اجتماعی و مذهبی کنسرتوهای براندنبورگ جی. اس. باخ

این تحقیق جدید در مورد کنسرتوهای براندنبورگ، پیامدهای موسیقایی، اجتماعی و مذهبی برخورد باخ با سلسله مراتب موسیقی قرن هجدهم را بررسی می کند. با ارجاع به تئوری موسیقی معاصر، به مفاهیم متناوب معنای “کنسرتو”، و به قراردادهای قرن هجدهم مختلف از فرم و ساز، این کتاب استدلال می کند که کنسرتوهای براندنبورگ بهتر درک می شوند نه به عنوان مجموعه ای دلخواه از نمونه های نامرتبط از ” موسیقی دستگاهی خالص»، بلکه به عنوان یک مجموعه با دقت گردآوری شده و به طور معناداری سازماندهی شده است. این نشان می‌دهد که کنسرتوهای باخ چگونه سلسله مراتب موسیقی و اجتماعی موجود را به چالش می‌کشند (بر خلاف بازتاب). با این حال، بررسی دقیق الهیات لوتری و درک مستند باخ از آن نشان می‌دهد که موسیقی او نباید به گونه‌ای درک شود که خواستار کنش سیاسی مترقی است. یکی از پیام‌های مهم لوترانیسم، و به این تعبیر، کنسرتوهای باخ، این است که در جهان بعد، جهان آسمانی، سلسله مراتب جهان کنونی دیگر ضروری نخواهد بود. موسیقی باخ به احتمال زیاد به شنوندگان خود آموزش می دهد که چگونه در مورد سلسله مراتب های معاصر فکر کنند و از نظر روحی با آنها کنار بیایند تا اینکه چگونه بر اساس آنها عمل کنند. به این معنا، برخلاف دیدگاه‌های پذیرفته‌شده کنونی، کنسرتوهای باخ با خروجی گسترده موسیقی آوازی او برای مراسم عبادت لوتری شخصیتی اساساً مذهبی دارند.


This new investigation of the Brandenburg Concertos explores musical, social, and religious implications of Bach’s treatment of eighteenth-century musical hierarchies. By reference to contemporary music theory, to alternate notions of the meaning of “concerto,” and to various eighteenth-century conventions of form and instrumentation, the book argues that the Brandenburg Concertos are better understood not as an arbitrary collection of unrelated examples of “pure” instrumental music, but rather as a carefully compiled and meaningfully organized set. It shows how Bach’s concertos challenge (as opposed to reflect) existing musical and social hierarchies.

Careful consideration of Lutheran theology and Bach’s documented understanding of it reveals, however, that his music should not be understood to call for progressive political action. One important message of Lutheranism, and, in this interpretation, of Bach’s concertos, is that in the next world, the heavenly one, the hierarchies of the present world will no longer be necessary. Bach’s music more likely instructs its listeners how to think about and spiritually cope with contemporary hierarchies than how to act upon them. In this sense, contrary to currently accepted views, Bach’s concertos share with his extensive output of vocal music for the Lutheran liturgy an essentially religious character.

دانلود کتاب «طرح‌های اجتماعی و مذهبی کنسرتوهای براندنبورگ جی. اس. باخ»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.