دانلود کتاب The Logic of Collective Action: Public Goods and the Theory of Groups, Second printing with new preface and appendix (به فارسی: منطق کنش جمعی: کالاهای عمومی و نظریه گروه ها، چاپ دوم با پیشگفتار و پیوست جدید.) نوشته شده توسط «Mancur Olson»
اطلاعات کتاب منطق کنش جمعی: کالاهای عمومی و نظریه گروه ها، چاپ دوم با پیشگفتار و پیوست جدید.
موضوع اصلی: خودیاری، روابط و سبک زندگی – خودیاری روانی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Harvard University Press
نویسنده: Mancur Olson
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 1971
تعداد صفحه: 186 / 199
حجم فایل: 9.76 مگابایت
کد کتاب: 0805201785 , 9780805201789
نوبت چاپ: Revised
توضیحات کتاب منطق کنش جمعی: کالاهای عمومی و نظریه گروه ها، چاپ دوم با پیشگفتار و پیوست جدید.
این کتاب یک نظریه اصلی از رفتار گروهی و سازمانی را توسعه میدهد که خطوط انضباطی را در بر میگیرد و این نظریه را با مطالعات تجربی و تاریخی سازمانهای خاص نشان میدهد. آقای اولسون با به کارگیری تحلیل اقتصادی در مورد موضوعات دانشمند علوم سیاسی، جامعه شناس و اقتصاددان، به بررسی این موضوع می پردازد که تا چه حد افرادی که دارای منافع مشترک هستند تحمل هزینه های تلاش سازمانی را به نفع فردی خود می دانند.
این نظریه نشان میدهد که اکثر سازمانها چیزی را تولید میکنند که اقتصاددان آن را «کالاهای عمومی» مینامد – کالاها یا خدماتی که در دسترس هر عضوی است، خواه هزینههای ارائه آن را متقبل شده باشد یا نه. اقتصاددانان مدتهاست که درک کردهاند که دفاع، قانون و نظم کالاهای عمومی هستند که نمیتوان آنها را برای افراد به بازار عرضه کرد و مالیات ضروری است. با این حال، آنها این واقعیت را در نظر نگرفته اند که سازمان های خصوصی و دولتی کالاهای عمومی تولید می کنند.
خدماتی که اتحادیه کارگری برای کارگری که نماینده آن است ارائه میکند، یا مزایایی که لابی برای گروهی که نماینده آن است به دست میآورد، کالاهای عمومی هستند: آنها به طور خودکار به هر فرد در گروه میرسند، خواه کمک کرده باشد یا نه. هزینه ها را تحمل کند بنابراین، همانطور که دولت ها به مالیات اجباری نیاز دارند، بسیاری از سازمان های خصوصی بزرگ نیز برای به دست آوردن منابع مورد نیاز خود، به دستگاه های خاص (و گاهی اجباری) نیاز دارند.
این در مورد سازمانهای کوچکتر صادق نیست، زیرا همانطور که این کتاب نشان میدهد، سازمانهای کوچک و بزرگ به روشهای کاملاً متفاوتی از خود حمایت میکنند. این تئوری نشان میدهد که اگرچه گروههای کوچک میتوانند برای پیشبرد منافع خود بسیار راحتتر از گروههای بزرگ عمل کنند، اما تمایل دارند منابع بسیار کمی را برای ارضای منافع مشترک خود اختصاص دهند، و گرایش شگفتانگیزی برای «کوچکتر» وجود دارد. اعضای گروه کوچک برای استثمار اعضای «بزرگتر» از طریق وادار کردن آنها به تحمل سهم نامتناسبی از بار هر اقدام گروهی.
تمام نظریه های کتاب در فصل 1 آمده است. فصلهای باقیمانده حاوی شواهد تجربی و تاریخی از ارتباط این نظریه با اتحادیههای کارگری، گروههای فشار، شرکتها و اقدامات طبقاتی مارکسیستی است.
This book develops an original theory of group and organizational behavior that cuts across disciplinary lines and illustrates the theory with empirical and historical studies of particular organizations. Applying economic analysis to the subjects of the political scientist, sociologist, and economist, Mr. Olson examines the extent to which the individuals that share a common interest find it in their individual interest to bear the costs of the organizational effort.
The theory shows that most organizations produce what the economist calls ”public goods”–goods or services that are available to every member, whether or not he has borne any of the costs of providing them. Economists have long understood that defense, law and order were public goods that could not be marketed to individuals, and that taxation was necessary. They have not, however, taken account of the fact that private as well as governmental organizations produce public goods.
The services the labor union provides for the worker it represents, or the benefits a lobby obtains for the group it represents, are public goods: they automatically go to every individual in the group, whether or not he helped bear the costs. It follows that, just as governments require compulsory taxation, many large private organizations require special (and sometimes coercive) devices to obtain the resources they need.
This is not true of smaller organizations for, as this book shows, small and large organizations support themselves in entirely different ways. The theory indicates that, though small groups can act to further their interest much more easily than large ones, they will tend to devote too few resources to the satisfaction of their common interests, and that there is a surprising tendency for the ”lesser” members of the small group to exploit the ”greater” members by making them bear a disproportionate share of the burden of any group action.
All of the theory in the book is in Chapter 1; the remaining chapters contain empirical and historical evidence of the theory’s relevance to labor unions, pressure groups, corporations, and Marxian class action.
دانلود کتاب «منطق کنش جمعی: کالاهای عمومی و نظریه گروه ها، چاپ دوم با پیشگفتار و پیوست جدید.»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.