دانلود کتاب The Genesis of Heidegger’s Being and Time (به فارسی: پیدایش هستی و زمان هایدگر) نوشته شده توسط «Theodore Kisiel»
اطلاعات کتاب پیدایش هستی و زمان هایدگر
موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – انسان شناسی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: University of California Press
نویسنده: Theodore Kisiel
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 1995
تعداد صفحه: 312
حجم فایل: 30.57 مگابایت
کد کتاب: 0520201590 , 9780520201590
توضیحات کتاب پیدایش هستی و زمان هایدگر
به نظر من دو کتاب وجود دارد که خواندن آنها برای هر کسی که در درک هستی و زمان هایدگر جدی است ضروری است و این یکی از آنهاست (دیگری درس سخنرانی هایدگر درباره سوفیست افلاطون). این یک کتاب مقدماتی نیست و بنابراین نباید اولین کتابی باشد که در مورد هایدگر یا هستی و زمان می خوانید، اما اگر قبلا هستی و زمان را خوانده اید و حداقل ایده اولیه ای از آنچه هایدگر در تلاش برای انجام دادن در هستی دارد دارید. و Time این کتاب این درک را صد برابر عمیق تر خواهد کرد.
کیزیل تلاش می کند تا منشأ برخی از مفاهیم اصلی هستی و زمان (مانند واقعیت، موقعیت هرمنوتیک، سقوط و غیره) را در برخی از دوره های سخنرانی که هایدگر چه قبل و چه در طول زمانی که روی هستی کار می کرد ارائه می دهد، بیابد. و زمان. هایدگر اغلب سخنران بسیار شفافتری از نویسنده بود (یکی از دلایلی که من برای درس سخنرانی او درباره سوفسطایی افلاطون ارزش زیادی قائل هستم) بنابراین تمرکز بر دورههای سخنرانی او راه خوبی برای رسیدن به قلب هایدگر است. تلاش می کند تا با واژگان جدید و نو شناسی هایش کار کند بدون اینکه در آنها گرفتار شود. درس هایدگر در پدیدارشناسی دین (همانطور که در این کتاب مورد بحث قرار گرفته است) به ویژه در این زمینه روشنگر است. من مطمئن نیستم که هیچ کس نمی تواند به طور کامل بفهمد که هایدگر چه می کند وقتی که دازاین را به عنوان مراقبت تعیین می کند بدون خواندن آنچه او در مورد آگوستین در آن دوره ها می گوید و بدون درک ادعای هایدگر مبنی بر اینکه “قلب بی قرار در جستجوی خدا” آگوستین بسیار بیشتر نفوذ می کند. عمیقاً به دنیای خود و زندگی واقعی دازاین نسبت به مجموع cogito ergo دکارت. به عنوان یک امتیاز، بسیاری از دوره های سخنرانی که کیسیل در مورد آنها بحث می کند، اکنون به صورت ترجمه انگلیسی برای خواننده ای که مایل است خود سخنرانی ها را با توضیحات کیسیل مقایسه کند، در دسترس است.
کیزیل همچنین به اهمیت مفهوم نشانه صوری در فهم مفاهیم هایدگر اشاره می کند. تمام این مشکل از رویارویی هایدگر با نئوکانتی ها (که دیگر چندان خوانده نمی شوند) ناشی می شود. به بیان ساده، مسئله این است که چگونه می توان به موضوع غیرعینیت ناپذیر پدیدارشناسی بدون تحمیل عینیت بخشی به آن نزدیک شد؟ (صفحه 48). یا به بیانی دیگر، چگونه می توان حرکت عینی زندگی را به طور بازتابی و بدون جعل آن توصیف کرد؟ نشانه رسمی راه حل هایدگر برای این مشکل است. فیلسوف با نشانههای رسمی به دنبال مفهومی میگردد که برگرفته از حرکت هدفمند زمانی واقعی تجربه است و «میگوید نشان دادن» در مقابل مفهومی که یک امر خاص را تحت یک کلیت انتزاعی قرار میدهد. این روشی است که هایدگر در هستی و زمان استفاده می کند و بخشی از چیزی است که وجود و زمان را برای کسانی که تازه با هایدگر آشنا شده اند دشوار می کند.
باید سریع اشاره کنم که 50 تا 100 صفحه اول کتاب کیسیل چالش برانگیزترین است. قبل از اینکه بخشهای اول این کتاب شروع به فرو رفتن کنند، مجبور شدم سه یا چهار بار بخوانم، اما بخشهای بعدی، اگرچه به هیچ وجه آسان نیستند، حداقل آسانتر هستند. بنابراین اگر در مراحل ابتدایی کار سختی دارید، ناامید نشوید. پیشنهاد میکنم فقط شخم بزنید، سعی کنید آنچه را که میتوانید بفهمید، و سپس وقتی بخشهای بعدی کتاب را هضم کردید، برگردید.
وقتی وقت داشته باشم قصد دارم به نقد خود اضافه کنم و خلاصه کامل تری از مطالب این کتاب فوق العاده ارائه دهم، اما در حال حاضر به سادگی آن را صمیمانه تایید می کنم و هر کسی را که اصلاً در مورد هایدگر جدی است تشویق می کنم که نسخه ای از آن را دریافت کند. در اسرع وقت. این کتابی است که می خواهید بارها و بارها بخوانید و به آن بازگردید.
-برایان
Kisiel attempts to locate the origins of some of the major concepts of Being and Time (such as facticity, hermeneutic situation, falleness, etc.) in some of the lecture courses Heidegger was giving both before and during the time when he was working on Being and Time. Heidegger was often a far more lucid lecturer than he was a writer (one of the reasons I place so much value on his lecture course on Plato’s Sophist) so focusing on his lecture courses is a good way of getting to the heart of what Heidegger is trying to do with his new vocabulary and neologisms without getting bogged down in them. Heidegger’s course on the phenomenology of religion (as discussed in this book) is especially illuminating in that regard. I’m not sure anyone can fully understand what Heidegger is doing when he determines Dasein’s being as care without reading what he has to say about Augustine in those courses and without understanding Heidegger’s claim that Augustine’s “restless heart in search of God” penetrates much more deeply into the self-world and factic life of Dasein than Descartes’s cogito ergo sum. As a bonus many of the lecture courses Kisiel discusses are now available in English translation for the reader who would like to compare the lectures themselves to Kisiel’s descriptions.
Kisiel also points out the importance of the notion of formal indication in understanding Heidegger’s concepts. This whole problematic arises out of Heidegger’s confrontation with the Neo-Kantians (who are not widely read anymore). The problem, put simply, is a question as to how it is possible to approach the nonobjectifiable subject matter of phenomenology without already inflicting an objectification on it? (pg. 48). Or, to put it another way, how is it possible to describe the concrete movement of life reflectively without falsifying it? Formal indication is Heidegger’s solution to this problem. With formal indication the philosopher searches for a concept that is drawn from the actual temporal intentional movement of experience and which “says to show” as opposed to a concept which subsumes a particular under an abstract universal. This is the method Heidegger uses in Being and Time and it is part of what makes Being and Time so difficult for those who are new to Heidegger.
I should point out quickly that the first 50 to 100 pages of Kisiel’s book are the most challenging. I had to read the first sections of this book three or four times before they started to sink in, but the later sections, while not easy by any means, are at least easier. So do not be discouraged if you are having a hard time making it through the beginning sections. I would suggest just plowing through, trying to make sense out of what you can, and then returning when you have digested the later sections of the book.
When I have time I intend to add to my review and provide a fuller summary of the contents of this wonderful book, but for now I will simply give it my wholehearted endorsement and encourage anyone who is at all serious about Heidegger to get a copy as soon as possible. It is a book you will want to read and return to over and over.
-Brian
دانلود کتاب «پیدایش هستی و زمان هایدگر»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.