برنامه نويسي

راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت

The Essential Guide to HTML5: Using Games to learn HTML5 and JavaScript

دانلود کتاب The Essential Guide to HTML5: Using Games to learn HTML5 and JavaScript (به فارسی: راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت) نوشته شده توسط «Jeanine Meyer»


اطلاعات کتاب راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: friendsofED

نویسنده: Jeanine Meyer

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2010

تعداد صفحه: 376 / 377

حجم فایل: 11.48 مگابایت

کد کتاب: 1430233834 , 9781430233831

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت

HTML5 راه های جدیدی را برای توسعه برنامه ها و بازی ها در وب باز می کند. اکنون می‌توان بازی‌ها را مستقیماً در HTML ایجاد کرد و با آن‌ها تعامل داشت، بدون نیاز به دانلود افزونه‌های اضافی توسط کاربران، یا برای توسعه‌دهندگان برای یادگیری زبان‌های جدید. ویژگی های جدید مهم مانند تگ Canvas کشیدن مستقیم روی صفحه وب را امکان پذیر می کند. تگ Audio اجازه می دهد تا صداها از داخل کد HTML شما فعال و پخش شوند، WebSockets API ارتباط بیدرنگ را تسهیل می کند، و API ذخیره سازی محلی این امکان را می دهد که داده هایی مانند امتیازات بالا یا تنظیمات برگزیده بازی در رایانه کاربر برای بازیابی دفعه بعد نگهداری شوند. بازی میکنند. همه این ویژگی‌ها و بسیاری موارد دیگر در راهنمای ضروری برای HTML5 پوشش داده شده‌اند.

این کتاب در سطح مقدماتی آغاز می‌شود و اصول ضروری HTML5 و جاوا اسکریپت را از طریق توسعه بازی آموزش می‌دهد. هر فصل دارای یک نوع بازی آشنا به عنوان نمونه اصلی خود است، مانند جلاد، قیچی کاغذی، یا بازی های تاس، و از این ساختارهای ساده برای ایجاد یک مجموعه مهارت کامل از مفاهیم و ویژگی های کلیدی HTML5 استفاده می کند. با کار بر روی این مثال ها، دانش عمیق و عملی از HTML5 به دست خواهید آورد که به شما امکان می دهد بازی ها و برنامه های کاربردی پیشرفته تر خود را بسازید.

  • مفاهیم با مثالهای ساده و جذاب معرفی و انگیزه داده می شوند
  • کد پس از توضیحات کلی به تفصیل توضیح داده می شود
  • Reader راهنمایی می‌شود که چگونه مثال‌ها را «خود» بسازد

آنچه یاد خواهید گرفت

  • از HTML5 و جاوا اسکریپت برای ایجاد وب‌سایت‌های تعاملی استفاده کنید
  • برنامه در جاوا اسکریپت با ویژگی های جدید HTML5
  • روی بوم بکشید و متن را روی بوم قرار دهید
  • با استفاده از رویدادهای زمان بندی صحنه های متحرک ایجاد کنید
  • رویدادهای ماوس را برای تعامل با کاربر/بازیکن
  • مفاهیم مهم مفید در هر زبان برنامه نویسی/محیط
  • برچسب های HTML، بوم، Math.random، setInterval، setTimerout، addEventListener، Date، localStorage و سایر ویژگی ها
  • li>

این کتاب برای چه کسانی است

هر کسی که می خواهد وب سایت های تعاملی ایجاد کند. این کتاب برای موارد زیر مناسب است:

  • کلاً مبتدیان
  • کسانی که مقداری HTML کار کرده اند اما از انجام هر گونه برنامه نویسی می ترسند
  • کسانی که با تجربه ای با HTML، جاوا اسکریپت یا فلش اکشن اسکریپت دارند اما با ویژگی های جدید در HTML5 آشنا نیستند

فهرست مطالب

  1. اصول
  2. بازی تاس
  3. li>

  4. توپ پرش
  5. گلوله توپ و تیرکمان
  6. بازی حافظه (با نام مستعار تمرکز)
  7. مسابقه
  8. Mazes
  9. سنگ، کاغذ، قیچی
  10. جلاد
  11. بلک جک

HTML5 opens up a plethora of new avenues for application and game development on the web. Games can now be created and interacted with directly within HTML, with no need for users to download extra plugins, or for developers to learn new languages. Important new features such as the Canvas tag enable drawing directly onto the web page. The Audio tag allows sounds to be triggered and played from within your HTML code, the WebSockets API facilitates real-time communication, and the local storage API enables data such as high scores or game preferences to be kept on a user’s computer for retrieval next time they play. All of these features and many more are covered within The Essential Guide to HTML5.

The book begins at an introductory level, teaching the essentials of HTML5 and JavaScript through game development. Each chapter features a familiar game type as its core example, such as hangman, rock-paper-scissors, or dice games, and uses these simple constructs to build a solid skillset of the key HTML5 concepts and features. By working through these hands on examples, you will gain a deep, practical knowledge of HTML5 that will enable you to build your own, more advanced games and applications.

  • Concepts are introduced and motivated with easy-to-grasp, appealing examples
  • Code is explained in detail after general explanations
  • Reader is guided into how to make the examples ‘their own’

What you’ll learn

  • Use HTML5 and JavaScript to create interactive web sites
  • Program in JavaScript with the new HTML5 features
  • Draw on canvas and place text on the canvas
  • Create animated scenes using timing events
  • Handle mouse events for interaction with the user/player
  • Important concepts useful in any programming language/environment
  • HTML tags, canvas, Math.random, setInterval, setTimerout, addEventListener, Date, localStorage and other features

Who this book is for

Anyone who wants to make interactive websites. This book is suited for:

  • Total beginners
  • Those who have done some HTML but are afraid to do any programming
  • Those with some experience with HTML, JavaScript, or Flash ActionScript but who are unfamiliar with the new features in HTML5

Table of Contents

  1. The Basics
  2. Dice Game
  3. Bouncing Ball
  4. Cannonball and Slingshot
  5. The Memory (aka Concentration) Game
  6. Quiz
  7. Mazes
  8. Rock, Paper, Scissors
  9. Hangman
  10. Blackjack

دانلود کتاب «راهنمای ضروری HTML5: استفاده از بازی ها برای یادگیری HTML5 و جاوا اسکریپت»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید