دانلود کتاب The Ballets of Daniel-François-Esprit Auber (به فارسی: باله های دانیل-فرانسوا-اسپریت اوبر) نوشته شده توسط «Robert Ignatius Letellier»
اطلاعات کتاب باله های دانیل-فرانسوا-اسپریت اوبر
موضوع اصلی: هنر – موسیقی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Cambridge Scholars Publishing
نویسنده: Robert Ignatius Letellier
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2011
تعداد صفحه: 250 / 308
حجم فایل: 25.17 مگابایت
کد کتاب: 1443829870 , 9781443829878
نوبت چاپ: 1st
توضیحات کتاب باله های دانیل-فرانسوا-اسپریت اوبر
دانیل فرانسوا اسپریت اوبر (Caen 29 ژانویه 1782 – پاریس 12/13 مه 1871) در درجه اول به عنوان یکی از استادان بزرگ اپرا کمیک یاد می شود، اما همچنین نقش بسیار مهمی در توسعه باله رمانتیک داشت. از میان رقصهای طولانی و متنوع در اپرای بزرگش La Muette de Portici، Le Dieu et la Bayadére، Gustave III، ou Le Bal masque، Le Lac des Fées، L Enfant prodigue، Zerline، و opéra. نسخه باله Le Cheval de Bronze. اوبر همچنین موسیقی اپراهای مختلف خود را اقتباس کرد تا موسیقی باله تمام قد مارکو اسپادا را خلق کند. کاملاً با اپرای خودش در این زمینه متفاوت است. علاوه بر این، چندین طراح رقص از موسیقی اوبر برای باله های خود استفاده کرده اند، از جمله فردریک اشتون (Les Rendezvous، 1937)، ویکتور گسوفسکی (Grand Pas Classique، 1949) و لو کریستنسن (Divertissement d Auber، 1959). La Muette de Portici (1828)، طراحی شده توسط ژان پیر اومر، علیه قیام ناپل در سال 1647، و 500 بار تنها در پاریس بین سالهای 1828 و 1880 اجرا شد. این اپرا یکی از معدود موضوعات جدی است که آهنگساز به آن پرداخت. و منتقدان دریافتند که محتوای نمایشی متقاعدکننده ای دارد. یک جنبه غیر معمول کار این است که شخصیت اصلی، یک دختر لال، توسط یک میم یا یک بالرین اجرا می شود. نقش باله در La Muette در تنظیم صحنه محلی، با استفاده از اپیزودهای رقص، خواه درباری، و بنابراین اسپانیایی مانند گواروچا و بولرو در پرده 1، یا محبوب، و بنابراین ناپلی مانند در عمل 3 تارانتلا، مهم است. رقص همچنین ذاتی موقعیت دراماتیک در سکانسهای میمکی گسترده برای قهرمان لال است که هر کدام موسیقی و شخصیت خاص خود را دارند. این موسیقی به جلوههای منظرهای زنده و با ابهت پاسخ میدهد و منعکسکننده آن است (بر اساس تحقیقات تاریخی و تصویری طراحان صحنه و نقاشان بزرگ سیکا ری و داگر). Le Dieu et la Bayadère (1830)، که در هند اتفاق می افتد، توسط فیلیپو تاگلیونی طراحی شده است. یوگن اسکریب، نه تنها یکی از تأثیرگذارترین لیبرتنویسان اپرا، بلکه یکی از چهرههای برجسته در تاریخ باله، سناریوی بخش رقص را نوشت که نسبتاً طولانی و دارای شایستگی هنری بود. در صحنههای باله اپرا، طراح رقص، یکی از مهمترین شارحان رقص در دوره رمانتیک، از قبل ایدهها و سبکی را آزمایش میکرد که میتوانست آفرینشهای دوران اوج خود و کل باله رمانتیک را مشخص کند. : یک موضوع افسانه ای عجیب و غریب (اغلب شبه قرون وسطایی یا شبانی)، و روابط عاشقانه عجیب با موجودات ماوراء طبیعی، در ذائقه تئاتری، موسیقیایی و ادبی آن دوره. مهمتر از همه، باله رمانتیک بر ایدهآلسازی بالرین، شناور در نوک انگشتان پای او، که چهرهای از غزلیات اثیری است، تمرکز داشت. تمام باله های فیلیپو تاگلیونی برای نمایش شخصیت هنری درخشان دخترش ماری طراحی شده اند. نقش به شدت میم محور بایاد زولو یکی از آفرینشهای ماری تاگلیونی بود.
دانلود کتاب «باله های دانیل-فرانسوا-اسپریت اوبر»
![مبلغی که بابت خرید کتاب میپردازیم به مراتب پایینتر از هزینههایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.](https://blog.balyan.ir/wp-content/uploads/2023/01/Buy-books-and-build-a-good-life.jpg)