دارو

پاد پادهای ذهن: ترسیم پدیدارشناسی تجربه Ayahuasca

The Antipodes of the Mind: Charting the Phenomenology of the Ayahuasca Experience

دانلود کتاب The Antipodes of the Mind: Charting the Phenomenology of the Ayahuasca Experience (به فارسی: پاد پادهای ذهن: ترسیم پدیدارشناسی تجربه Ayahuasca) نوشته شده توسط «Benny Shanon»


اطلاعات کتاب پاد پادهای ذهن: ترسیم پدیدارشناسی تجربه Ayahuasca

موضوع اصلی: دارو

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press USA

نویسنده: Benny Shanon

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 13

حجم فایل: 306 کیلوبایت

کد کتاب: 0199252920 , 9780199252923

نوبت چاپ: illustrated edition

توضیحات کتاب پاد پادهای ذهن: ترسیم پدیدارشناسی تجربه Ayahuasca

تصور اعتبار بیشتر در این زمینه دشوار است. نویسنده نه تنها یک روانشناس شناختی است، بلکه خود بیش از صد بار در نوشیدنی آیهوااسکا شریک شده است، و بنابراین می تواند دیدگاه دوگانه منحصر به فردی از «درون» (ذهنی) و «بیرون» (عینی) ارائه دهد. این کتاب نکات جالب و جذاب بسیاری را بیان می‌کند، زمین آن را با مراقبت دقیق پوشش می‌دهد، و تصویری «کامل» از تجربه آیهوااسکا را تا جایی که امکان نوشتن در مورد آن وجود دارد، ارائه می‌کند. من این احساس را دارم که نویسنده مشتاق کیهان‌شناسی افلاطونی است، همان‌طور که ظاهراً در برخی از رؤیاهای آیهوااسکا برای او آشکار شده است. البته، ممکن است که اینها یکی از عمیق‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین پیش‌فرض‌های او باشند و به همین دلیل است که مرتباً در بینش‌های خودش و دیگران ظاهر می‌شوند. گفته می شود، به عنوان یک موتیف تکراری در بینش ها، جالب می شود. من همچنین تا حدودی متعجب شدم که نویسنده، به ظاهر هوشیارانه، به آثار کاستاندا که مدت‌ها بی‌اعتبار بودند اشاره کرد. این به طور جدی بر استدلال خود او تأثیر نمی گذارد، اما لحظاتی از برداشت دوگانه عظیم را در بخشی از خواننده ایجاد می کند که ممکن است نویسنده از آن آگاه نباشد. به طور گسترده ای پذیرفته شده است که کاستاندا احتمالاً از منابع معتبر مردم شناسی استفاده کرده است، اما مردم نگاری او از «دون خوان» اساساً تخیلی بوده است.

اگرچه من به این کتاب پنج ستاره می دهم و آن را به هر کسی که به طور جدی به فضاهای شناختی درونی تجربه آیهوااسکا علاقه مند است توصیه می کنم، اما یک انتقاد نسبتاً قوی به کتاب دارم و آن خوانایی آن است. من قدردانی می کنم که نویسنده از یک الگوی آکادمیک مطابق با ادبیات مردم شناسی پیروی می کند. متأسفانه، پیامد دنیای واقعی این است که بخش‌های قابل توجهی از آن تقریباً ناخوانا می‌شود. این امر به ویژه در مورد دسته‌ها، تقسیم‌بندی به زیرمجموعه‌ها، تقسیم‌بندی به زیرمجموعه‌های بیشتر و غیره، و با ارجاعات بسیار مکرر به نکاتی که در دو فصل، یا یک فصل در مورد آن پوشش داده خواهد شد، در حالی که با این وجود به عنوان ما ذکر شده است، صادق است. حرکت به سمت. همه اینها به طور جدی جریان خواندن را مختل می کند و (به نظر من) باید به منطقه ای از ضمائم منتقل شود و یک جریان متنی سنتی برای تجربه خواننده حفظ شود. در حال حاضر بیش از حد مانند یک کتاب درسی یا مرجع فهرست می خواند. باز هم می‌خواهم تأکید کنم که نظر کلی من درباره کتاب بسیار مثبت است و در برخی مواقع عمیقاً جذاب است. با این حال، آن زمان‌ها دقیقاً مواقعی هستند که نویسنده در جریان متن عادی قرار دارد و نه در حالت طبقه‌بندی نمودار یا ضمیمه.


Its hard to imagine more credibility in this subject area. The author is not only a cognitive psychologist but has himself partaken of the ayahuasca brew over a hundred times, and so can offer a unique double perspective of ‘inside’ (subjective) and ‘outside’ (objective). The book makes many interesting and fascinating points, covers its terrain with meticulous care, and provides as “complete” a picture of the ayahuasca experience as it is likely possible to write about. I do have a feeling that the author hankers after a Platonic cosmology, as seemingly revealed to him in some of his ayahuasca visions. Of course, it could also be that these are among his deepest and fondest assumptions and that this is why they turn up regularly in his own visions and in those of others. That said, as a repeating motif in the visions, it becomes interesting. I was also somewhat surprised that the author referred, seemingly in sober fashion, to the works of Castaneda, long discredited. This didn’t seriously impact his own argument, but it does raise moments of massive double take on the part of the reader which the author may not be aware of. It’s widely acknowledged that Castaneda probably drew on authentic anthropological source material, but that his ethnography of “Don Juan” was essentially fictional.

Although I am giving this book five stars and recommending it to anyone seriously interested in the interior cognitive spaces of the ayahuasca experience, I do have one rather strong criticism of the book, and that is in terms of its readability. I appreciate that the author is following an academic model consistent with the anthropological literature. Unfortunately, the real world consequence of this is to render substantial sections of it close to unreadable. This is particularly the case with categories, broken into sub-categories, broken into further sub-categories and so on, and with very frequent references to points that will be covered two chapters on, or one chapter on, while nevertheless being mentioned as we move through. All of this seriously interrupts the reading flow, and (in my opinion) should be moved into a zone of appendices, keeping a traditional textual flow for the reader’s experience. At the moment it reads too much like a textbook or index reference. Again, I want to emphasize that my overall opinion of the book is very positive, and at times it is deeply fascinating. Those times, however, are precisely the occasions when the author is in normal textual flow and not in category-chart or appendices mode.

دانلود کتاب «پاد پادهای ذهن: ترسیم پدیدارشناسی تجربه Ayahuasca»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید