سینما

طراحی صدا و علمی تخیلی

Sound Design and Science Fiction

دانلود کتاب Sound Design and Science Fiction (به فارسی: طراحی صدا و علمی تخیلی) نوشته شده توسط «William Whittington»


اطلاعات کتاب طراحی صدا و علمی تخیلی

موضوع اصلی: هنر – فیلم

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: University of Texas Press

نویسنده: William Whittington

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 289

حجم فایل: 2.76 مگابایت

کد کتاب: 0292795114 , 9780292795112

توضیحات کتاب طراحی صدا و علمی تخیلی

صدا نیمی از تصویر است، و از دهه 1960، صدای فیلم نه تنها با تصاویر بدیع سینمای معاصر هالیوود رقابت می کند، بلکه به دلیل ظهور طراحی صدا، از نظر موقعیت و امتیاز از آن پیشی گرفته است. این مطالعه عمیق توسط ویلیام ویتینگتون، تکامل طراحی صدا را نه تنها از طریق تحولات فرهنگی و تکنولوژیکی طی چهار دهه گذشته، بلکه از طریق نگرش ها و انتظارات تماشاگران فیلم نیز در نظر می گیرد. طرفداران فیلم‌های پرفروش اخیر، به‌ویژه فیلم‌های علمی تخیلی، انتظار درجه پیشرفته‌تر و دقیق‌تری از استفاده از صدای فیلم را دارند، که نحوه تجربه و درک آن‌ها از نمایش و قصه‌گویی در سینمای معاصر را تغییر داده است. این کتاب سینمای علمی تخیلی اخیر را با جزئیات غنی و قانع‌کننده پوشش می‌دهد و صدای جدیدی از فیلم‌های آشنا را ارائه می‌کند و در عین حال بینش‌هایی در مورد ماهیت ساخت‌شده طراحی صدای سینمایی ارائه می‌دهد. این امر با بررسی عناصر رسمی و زمینه تاریخی تولید صدا در فیلم‌ها برای درک بهتر نحوه تصور و ارائه یک قطعه صوتی فیلم انجام می‌شود. ویتینگتون روی فیلم‌های علمی تخیلی مهمی تمرکز دارد که پیشرفت‌های خاصی در صداگذاری فیلم داشته‌اند، از جمله 2001: یک ادیسه فضایی، THX 1138، جنگ ستارگان، بیگانه، بلید رانر (نسخه اصلی و برش کارگردان)، ترمیناتور 2: روز قضاوت و سه‌گانه ماتریکس. و بازی — نقاط عطف پیشرفت های تکنولوژیکی و زیبایی شناختی صنعت سرگرمی با صدا. این کتاب که خود را از دیگر آثار متمایز می‌کند، از طریق جزئیات قابل دسترس و مثال‌های قانع‌کننده نشان می‌دهد که چنین پیشرفت‌هایی در زیبایی‌شناسی و فناوری صدای فیلم چگونه بر سینمای علمی تخیلی اخیر تأثیر گذاشته است، و بررسی می‌کند که چگونه این تغییرات با تاریخ، تئوری و عمل هالیوود معاصر ارتباط دارد. فیلمسازی


Sound is half the picture, and since the 1960s, film sound not only has rivaled the innovative imagery of contemporary Hollywood cinema, but in some ways has surpassed it in status and privilege because of the emergence of sound design. This in-depth study by William Whittington considers the evolution of sound design not only through cultural and technological developments during the last four decades, but also through the attitudes and expectations of filmgoers. Fans of recent blockbuster films, in particular science fiction films, have come to expect a more advanced and refined degree of film sound use, which has changed the way they experience and understand spectacle and storytelling in contemporary cinema. The book covers recent science fiction cinema in rich and compelling detail, providing a new sounding of familiar films, while offering insights into the constructed nature of cinematic sound design. This is accomplished by examining the formal elements and historical context of sound production in movies to better appreciate how a film sound track is conceived and presented. Whittington focuses on seminal science fiction films that have made specific advances in film sound, including 2001: A Space Odyssey, THX 1138, Star Wars, Alien, Blade Runner (original version and director’s cut), Terminator 2: Judgment Day and The Matrix trilogy and games–milestones of the entertainment industry’s technological and aesthetic advancements with sound. Setting itself apart from other works, the book illustrates through accessible detail and compelling examples how swiftly such advancements in film sound aesthetics and technology have influenced recent science fiction cinema, and examines how these changes correlate to the history, theory, and practice of contemporary Hollywood filmmaking.

دانلود کتاب «طراحی صدا و علمی تخیلی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید