دانلود کتاب SFML Game Development By Example (به فارسی: توسعه بازی SFML بر اساس مثال) نوشته شده توسط «Raimondas Pupius»
اطلاعات کتاب توسعه بازی SFML بر اساس مثال
موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Packt Publishing
نویسنده: Raimondas Pupius
زبان: english
فرمت کتاب: MOBI (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2016
حجم فایل: 6.38 مگابایت
کد کتاب: 1785287346 , 9781785287343
توضیحات کتاب توسعه بازی SFML بر اساس مثال
با استفاده از SFML
بازی های هیجان انگیز را از ابتدا تا انتها ایجاد و توسعه دهید
درباره این کتاب:
• با کتابخانه SFML آشنا شوید و تکنیک های دیگر توسعه بازی را کشف کنید
• بازی های خود را با SFML و عناصر رایج طراحی بازی بسازید، شکل دهید و بهبود ببخشید
• راهنمای عملی که به شما یاد می دهد چگونه از کتابخانه SFML برای ساخت برنامه های کاربردی کاملا کاربردی خود استفاده کنید
این کتاب برای چه کسی است:
این کتاب برای علاقه مندان به بازی سازی با حداقل دانش مناسب از زبان برنامه نویسی C++ و پیشینه اختیاری در طراحی بازی در نظر گرفته شده است.
آنچه خواهید آموخت:
• با استفاده از SFML
یک پنجره ایجاد و باز کنید
• استفاده، مدیریت، و اعمال تمام ویژگی ها و ویژگی های کتابخانه SFML
• برخی از تکنیک های اساسی توسعه بازی را به کار ببرید تا بازی خود را تیک بزنید
• پایه کد خود را بسازید تا بازی خود را قوی تر و انعطاف پذیرتر کنید
• از الگوهای توسعه بازی و برنامه نویسی رایج برای حل مشکلات طراحی استفاده کنید
• منابع دیداری و شنیداری خود را به درستی مدیریت کنید
• یک سیستم قوی برای ورودی و رابط کاربر بسازید
• توسعه و ارائه قابلیت های شبکه برای بازی خود
در جزئیات:
کتابخانه چند رسانه ای ساده و سریع (SFML) یک رابط کاربری ساده است که شامل پنج ماژول به نام های صوتی، گرافیکی، شبکه، سیستم و ماژول های پنجره است که به توسعه برنامه های رسانه ای بین پلتفرمی کمک می کند. با استفاده از کتابخانه SFML، امکان ساخت سریع و آسان بازیها بدون گذر از یک منحنی یادگیری گسترده برای شما فراهم میشود. این کار بهعنوان تقویتکننده اعتماد به نفس و همچنین راهی برای بررسی خود فرآیند توسعه بازی، قبل از نگرانی در مورد موضوعات پیشرفتهتر مانند «تقویت خطوط لوله» یا «شایدرها» عمل میکند.
این کتاب تنها با سرمایهگذاری دانش متوسط C++ شما را در تمام مسیر توسعه بازی راهنمایی میکند.
این کتاب با ساختن یک کلون از بازی کلاسیک مار شروع می شود که در آن شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک پنجره را باز کنید و یک sprite اولیه را رندر کنید، کدی با ساختار مناسب برای پیاده سازی طراحی بازی بنویسید و از مفهوم برخورد جعبه مرزی AABB استفاده کنید.
بازی بعدی یک پلتفرمر ساده با دشمنان، موانع و چند مرحله مختلف است. در اینجا، ما حالت هایی را ایجاد خواهیم کرد که جریان برنامه های سفارشی را ارائه می دهند و رایج ترین الگوهای طراحی که اغلب نادیده گرفته می شوند مورد استفاده در توسعه بازی را بررسی می کنند.
آخرین اما نه کم اهمیت ترین، ما یک بازی RPG کوچک ایجاد خواهیم کرد که در آن از الگوهای رایج طراحی بازی، رابط کاربری گرافیکی متعدد استفاده خواهیم کرد. عناصر، ویژگی های گرافیکی پیشرفته، و صداها و ویژگی های موسیقی. ما همچنین ویژگیهای شبکهای را پیادهسازی خواهیم کرد که به سایر بازیکنان اجازه میدهد با هم بپیوندند و با هم بازی کنند.
در پایان کتاب، شما در استفاده از کتابخانه SFML با پتانسیل کامل آن متخصص خواهید شد.
سبک و رویکرد:
این کتاب با برداشتی دقیق از روند توسعه بازی به گونهای که دانش موجود خواننده را تحسین میکند، نمونههای فراوانی را ارائه میکند و برای افراد ناآشنا مهربان است. هر فصل بر اساس دانش به دست آمده از فصل قبل استوار است و توضیحاتی را در مورد موضوعات رایج ارائه می دهد در حالی که همچنان در محدوده موضوع خود باقی می ماند و وضوح را حفظ می کند.
About This Book:
• Familiarize yourself with the SFML library and explore additional game development techniques
• Craft, shape, and improve your games with SFML and common game design elements
• A practical guide that will teach you how to use utilize the SFML library to build your own, fully functional applications
Who This Book Is For:
This book is intended for game development enthusiasts with at least decent knowledge of the C++ programming language and an optional background in game design.
What You Will Learn:
• Create and open a window by using SFML
• Utilize, manage, and apply all of the features and properties of the SFML library
• Employ some basic game development techniques to make your game tick
• Build your own code base to make your game more robust and flexible
• Apply common game development and programming patterns to solve design problems
• Handle your visual and auditory resources properly
• Construct a robust system for user input and interfacing
• Develop and provide networking capabilities to your game
In Detail:
Simple and Fast Multimedia Library (SFML) is a simple interface comprising five modules, namely, the audio, graphics, network, system, and window modules, which help to develop cross-platform media applications. By utilizing the SFML library, you are provided with the ability to craft games quickly and easily, without going through an extensive learning curve. This effectively serves as a confidence booster, as well as a way to delve into the game development process itself, before having to worry about more advanced topics such as “rendering pipelines” or “shaders.”
With just an investment of moderate C++ knowledge, this book will guide you all the way through the journey of game development.
The book starts by building a clone of the classical snake game where you will learn how to open a window and render a basic sprite, write well-structured code to implement the design of the game, and use the AABB bounding box collision concept.
The next game is a simple platformer with enemies, obstacles and a few different stages. Here, we will be creating states that will provide custom application flow and explore the most common yet often overlooked design patterns used in game development.
Last but not the least, we will create a small RPG game where we will be using common game design patterns, multiple GUI. elements, advanced graphical features, and sounds and music features. We will also be implementing networking features that will allow other players to join and play together.
By the end of the book, you will be an expert in using the SFML library to its full potential.
Style and approach:
An elaborate take on the game development process in a way that compliments the reader’s existing knowledge, this book provides plenty of examples and is kind to the uninitiated. Each chapter builds upon the knowledge gained from the previous one and offers clarifications on common issues while still remaining within the scope of its own subject and retaining clarity.
دانلود کتاب «توسعه بازی SFML بر اساس مثال»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.