انسان شناسی: تکامل

معناشناسی، زمان و زمان: مقاله ای در متافیزیک زبان طبیعی

Semantics, Tense, and Time: An Essay in the Metaphysics of Natural Language

دانلود کتاب Semantics, Tense, and Time: An Essay in the Metaphysics of Natural Language (به فارسی: معناشناسی، زمان و زمان: مقاله ای در متافیزیک زبان طبیعی) نوشته شده توسط «Peter Ludlow»


اطلاعات کتاب معناشناسی، زمان و زمان: مقاله ای در متافیزیک زبان طبیعی

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – انسان شناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: The MIT Press

نویسنده: Peter Ludlow

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1999

تعداد صفحه: 252

حجم فایل: 26.33 مگابایت

کد کتاب: 0262122197 , 9780262122191

توضیحات کتاب معناشناسی، زمان و زمان: مقاله ای در متافیزیک زبان طبیعی

در این کتاب، لودلو یک استدلال معنایی برای حضورگرایی، نسخه‌ی سخت‌گیرانه‌ی نظریه‌ی A که بر اساس آن چیزی جز زمان حال وجود ندارد، ارائه می‌کند. او مدعی است که نه تئوری فیزیکی و نه متافیزیک پیشینی نمی‌توانند این پرسش را حل کنند که آیا گذشته، حال و آینده از ویژگی‌های عینی جهان هستند، و بنابراین برای حل این موضوع به معناشناسی زمان روی می‌آورد. تز لودلو این است که از آنجایی که زبان طبیعی تنش غیرقابل تقلیل دارد، زمان نیز باید تنش شود.

لادلو استدلال می‌کند که فقط حضورگرایی می‌تواند ویژگی شاخص گفتمان زمانی را مدیریت کند. او نسخه‌هایی از استدلال‌های اسمیت، کریگ و پریور را علیه معناشناسی نشانه‌ای-انعکاسی ارائه می‌کند، که تا دهه 1980 توسط اکثر نظریه‌پردازان B دفاع می‌شد. او همچنین با ارائه نظریه ای از آنافورای زمانی نوع E از این ایراد که نمی تواند به گذشته و آینده اشاره کند، دفاع می کند. او اظهارات گذشته را به عنوان شواهد و گزاره‌های آینده را به‌عنوان روش‌ها در نظر می‌گیرد، بنابراین خود را فقط به چیزهای موجود متعهد می‌کند.

نظریه لودلو بسیار بدیع است و خواندن کتاب او برای هر کسی که به زمان و زمان علاقه دارد ارزش خواندن دارد. با این حال، چندین نقص عمده دارد. بارزترین مشکل این است که او هرگز به خود زحمت نمی‌دهد که برای این فرض مهم که جهان معناشناسی را دنبال می‌کند، استدلال کند، و حتی مشخص نمی‌کند که چگونه معناشناسی می‌تواند اطلاعاتی را ارائه کند که از حوزه‌های دیگر در دسترس نیست. دوم، او در بسیاری از نقاط حیاتی دست به تکان دادن مبهم می زند، به عنوان مثال، در بخش بحث علیه نظریه جدید زمان. سوم، شواهد زبانی او اغلب مشکوک است. در نهایت، کتاب مملو از اشکالات سبکی و اشتباهات تایپی و واقعی است. برای مثال، او فرض می‌کند که حضورگرایی همان نظریه A است، در حالی که در واقع تنها یک نسخه از نظریه A است. اشتباهات فراوان کتاب باعث سردرگمی بی مورد آن شده است.

با وجود این انتقادات، کتاب کمک ارزشمندی به فلسفه زبان و متافیزیک زمان است. به‌ویژه، نظریه لودلو در مورد آنافورای زمانی نوع E و نسخه منحصربه‌فرد او از حضورگرایی شایسته توجه جدی است.


In this book, Ludlow develops a semantic argument for presentism, the austere version of the A-theory according to which nothing but the present exists. He claims that neither physical theory nor a priori metaphysics can settle the question of whether pastness, presentness, and futurity are objective features of the world, and so turns to the semantics of tense to settle the issue. Ludlow’s thesis is that, since natural language is irreducibly tensed, time must be tensed, too.

Ludlow argues that only presentism can handle the indexical character of temporal discourse. He offers versions Smith’s, Craig’s, and Prior’s arguments against the token-reflexive semantics, which was defended by most B-theorists until the 1980’s. He also defends presentism against the objection that it cannot account for reference to past and future, by developing a theory of E-type temporal anaphora. He treats past statements as evidentials and future statements as modals, thus committing himself only to presently existing things.

Ludlow’s theory is highly original and his book is worth reading for anyone interested in tense and time. However, it has several major shortcomings. The most glaring problem is that he never bothers to argue for the crucial premise that the world tracks semantics, nor even specify how semantics can provide information unavailable from other domains. Second, he engages in vague hand-waving at many crucial points, for instance, in the section arguing against the new theory of time. Third, his linguistic evidence is often dubious. Finally, the book is full of stylistic infelicities and typographical and factual errors. For instance, he assumes that presentism is the same thing as the A-theory, when in fact it is only one version of the A-theory. The book’s many errors make it unnecessarily confusing.

Despite these criticisms, the book is a valuable contribution to the philosophy of language and the metaphysics of time. In particular, Ludlow’s theory of E-type temporal anaphora and his unique version of presentism deserve serious consideration.

دانلود کتاب «معناشناسی، زمان و زمان: مقاله ای در متافیزیک زبان طبیعی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید