دانلود کتاب Salt Sugar Fat: How the Food Giants Hooked Us (به فارسی: چربی قند نمک: غول های غذا چگونه ما را به خود جذب کردند) نوشته شده توسط «Michael Moss»
اطلاعات کتاب چربی قند نمک: غول های غذا چگونه ما را به خود جذب کردند
موضوع اصلی: بیوگرافی و زندگینامه – تجارت و امور مالی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Random House
نویسنده: Michael Moss
زبان: english
فرمت کتاب: MOBI (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2013
تعداد صفحه: 480
حجم فایل: 761 کیلوبایت
کد کتاب: 1400069807 , 9781400069804
توضیحات کتاب چربی قند نمک: غول های غذا چگونه ما را به خود جذب کردند
از یک خبرنگار تحقیقی برنده جایزه پولیتزر در نیویورک تایمز، داستان انفجاری ظهور صنعت غذای فرآوری شده و ارتباط آن با اپیدمی چاقی در حال ظهور است. مایکل ماس نشان میدهد که چگونه شرکتها از نمک، شکر و چربی برای معتاد کردن ما استفاده میکنند و مهمتر از آن، چگونه میتوانیم مقابله کنیم. در بهار 1999، رؤسای بزرگترین شرکتهای مواد غذایی فرآوریشده جهان – از کوکاکولا گرفته تا نابیسکو – برای یک جلسه محرمانه در مقر Pillsbury در مینیاپولیس گرد هم آمدند. در دستور کار: اپیدمی نوظهور چاقی، و چه باید کرد در مورد آن. بهطور فزایندهای، غذاهای حاوی نمک، شکر و چربی که این شرکتها تولید میکردند با چاقی مرتبط میشدند، و یکی از مدیران نگران کرافت در صحنه حاضر شد و هشداری صادر کرد: اگر تغییراتی ایجاد نشود، روزی برای محاسبه وجود دارد. سپس این مدیر اجرایی یک ارائه پاورپوینت نفرینآمیز – در مجموع 114 اسلاید – ارائه کرد که نشان میدهد شرکتهای مواد غذایی فرآوریشده نمیتوانند در کنار بیمار شدن کودکان و کمین وکلای دادرسی بیکار بنشینند. او گفت که انکار این مشکل به منزله قضاوت فاجعه است. وقتی کارش تمام شد، قدرتمندترین فرد اتاق – مدیر عامل جنرال میلز – به وضوح آزرده خاطر ایستاد تا صحبت کند. و تا نشست، جلسه تمام شد. از آن روز، با توجه به اینکه صنعت به دنبال استراتژی برد به تمام هزینه خود است، وضعیت فقط وخیمتر شده است. هر سال، یک آمریکایی به طور متوسط سی و سه پوند پنیر (سه برابر آنچه در سال 1970 می خوردیم) و هفتاد پوند شکر (حدود بیست و دو قاشق چایخوری در روز) می خورد. ما روزانه 8500 میلی گرم نمک می خوریم، دو برابر مقدار توصیه شده، و تقریبا هیچ کدام از شیکرهای روی میز ما نمی آید. از غذاهای فرآوری شده به دست می آید. پس جای تعجب نیست که از هر سه بزرگسال یک نفر و از هر پنج کودک یک نفر از نظر بالینی چاق است. جای تعجب نیست که بیست و شش میلیون آمریکایی دیابت دارند، صنعت غذای فرآوری شده در ایالات متحده سالانه 1 تریلیون دلار فروش دارد و کل هزینه اقتصادی این بحران بهداشتی به 300 میلیارد دلار در سال نزدیک می شود. مایکل ماس، خبرنگار تحقیقی برنده جایزه پولیتزر، در چربی شکر نمک، نشان می دهد که چگونه به اینجا رسیدیم. با نمونههایی از برخی از شناختهشدهترین (و سودآورترین) شرکتها و برندهای نیم قرن گذشته – از جمله Kraft، کوکاکولا، Lunchables، Kellogg، Nestlé، Oreos، Cargill، Capri Sun، و بسیاری دیگر – روایت انفجاری و قدرتمند ماس مبتنی بر تحقیقات دقیق و اغلب چشم باز است. ماس ما را به آزمایشگاههایی میبرد که در آن دانشمندان مواد غذایی از فناوریهای پیشرفته برای محاسبه «نقطه خوشبختی» نوشیدنیهای شیرین استفاده میکنند یا با دستکاری ساختار شیمیایی چربی «احساس دهان» را تقویت میکنند. او کمپینهای بازاریابی را کشف میکند که – با تکنیکی که از شرکتهای دخانیات اقتباس شده است – برای تغییر مسیر نگرانیها در مورد خطرات سلامتی محصولاتشان طراحی شدهاند: یک عنصر را دوباره بررسی کنید، دو ماده دیگر را پمپ کنید و خط جدید را بهعنوان «بدون چربی» یا «بدون چربی» معرفی کنید. کم نمک.» او با مدیران نگران صحبت می کند که اعتراف می کنند که هرگز نمی توانند جایگزین های واقعا سالمی برای محصولات خود تولید کنند، حتی اگر مقررات جدی به واقعیت تبدیل شود. به زبان ساده: خود صنعت بدون نمک، شکر و چربی دیگر وجود نخواهد داشت. همانطور که میلیون ها «کاربر سنگین» – همانطور که شرکت ها به سرسخت ترین مشتریان خود اشاره می کنند – به این سه نفر فریبنده معتاد هستند، شرکت هایی که آنها را دستفروشی می کنند نیز معتاد هستند. دیگر هرگز به برچسب تغذیه به همان شکل نگاه نخواهید کرد.
دانلود کتاب «چربی قند نمک: غول های غذا چگونه ما را به خود جذب کردند»