برنامه نويسي

باستان شناسی Retrogame: کاوش در بازی های رایانه ای قدیمی

Retrogame Archeology: Exploring Old Computer Games

دانلود کتاب Retrogame Archeology: Exploring Old Computer Games (به فارسی: باستان شناسی Retrogame: کاوش در بازی های رایانه ای قدیمی) نوشته شده توسط «John Aycock»


اطلاعات کتاب باستان شناسی Retrogame: کاوش در بازی های رایانه ای قدیمی

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer International Publishing

نویسنده: John Aycock

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2016

تعداد صفحه: 234

حجم فایل: 8.21 مگابایت

کد کتاب: 3319300040 , 9783319300047

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب باستان شناسی Retrogame: کاوش در بازی های رایانه ای قدیمی

این کتاب با تکیه بر تحقیقات گسترده، تکنیک‌هایی را بررسی می‌کند که بازی‌های رایانه‌ای قدیمی برای اجرا بر روی پلتفرم‌هایی با محدودیت شدید استفاده می‌کردند. توسعه دهندگان Retrogame با چالش های باورنکردنی از جمله فضای محدود، قدرت محاسباتی، ابزارهای ابتدایی و فقدان محیط های همگن مواجه شدند.

این کتاب با استفاده از نمونه‌هایی از بیش از 100 بازی retrogames، ترفندهای پیاده‌سازی هوشمندانه‌ای را که طراحان بازی برای امکان‌پذیر ساختن خلاقیت‌های خود به کار گرفته‌اند، بررسی می‌کند و این تکنیک‌ها را که در حال از دست رفتن هستند، مستند می‌کند. با این حال، این تکنیک‌های رتروگیم دارای آنالوگ‌ها و کاربردهای مدرن در سیستم‌های کامپیوتری عمومی هستند، نه فقط بازی‌ها، و این کتاب این ارتباطات معاصر را ایجاد می‌کند. همچنین از پیاده‌سازی رتروگیم‌ها برای معرفی طیف گسترده‌ای از موضوعات در سیستم‌های رایانه‌ای از جمله مدیریت حافظه، تفسیر، فشرده‌سازی داده‌ها، تولید محتوای رویه‌ای و حفاظت از نرم‌افزار استفاده می‌کند.

Retrogame Archaeology متخصصان و دانشجویان سطح پیشرفته در علوم کامپیوتر، مهندسی و ریاضیات را هدف قرار می دهد، اما برای علاقه مندان به بازی رتروگیم، مورخان کامپیوتر و محققان مطالعات بازی در علوم انسانی نیز جالب خواهد بود.


Drawing on extensive research, this book explores the techniques that old computer games used to run on tightly-constrained platforms. Retrogame developers faced incredible challenges of limited space, computing power, rudimentary tools, and the lack of homogeneous environments.

Using examples from over 100 retrogames, this book examines the clever implementation tricks that game designers employed to make their creations possible, documenting these techniques that are being lost. However, these retrogame techniques have modern analogues and applications in general computer systems, not just games, and this book makes these contemporary connections. It also uses retrogames’ implementation to introduce a wide variety of topics in computer systems including memory management, interpretation, data compression, procedural content generation, and software protection.

Retrogame Archeology targets professionals and advanced-level students in computer science, engineering, and mathematics but would also be of interest to retrogame enthusiasts, computer historians, and game studies researchers in the humanities.

دانلود کتاب «باستان شناسی Retrogame: کاوش در بازی های رایانه ای قدیمی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید