الکترونیک: سخت افزار

برنامه نویسی بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل: راه اندازی شده برای توده ها (توسعه بازی مطبوعاتی برتر)

Retro Game Programming: Unleashed for the Masses (Premier Press Game Development)

دانلود کتاب Retro Game Programming: Unleashed for the Masses (Premier Press Game Development) (به فارسی: برنامه نویسی بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل: راه اندازی شده برای توده ها (توسعه بازی مطبوعاتی برتر)) نوشته شده توسط «Earl John Carey»


اطلاعات کتاب برنامه نویسی بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل: راه اندازی شده برای توده ها (توسعه بازی مطبوعاتی برتر)

موضوع اصلی: کامپیوتر – سخت افزار

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Course Technology PTR

نویسنده: Earl John Carey

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2005

تعداد صفحه: 340

حجم فایل: 5.80 مگابایت

کد کتاب: 1592009069 , 9781592009060

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب برنامه نویسی بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل: راه اندازی شده برای توده ها (توسعه بازی مطبوعاتی برتر)

من از خواندن این کتاب بسیار ناامید شده ام.
فقط از آن اجتناب کنید. کتاب در ساخت او کاملاً نامتعادل است. برخی از اطلاعات مهم در جایی که چیزهای بسیار بی ارزش با جزئیات مورد بررسی قرار می گیرند، کاملاً پر شده است. یک فصل بزرگ در مورد “نحوه وصل کردن کابل به دوشاخه” وجود دارد که بسیار دقیق با شماتیک های زیادی وجود دارد … همچنین بخش بزرگی در تاریخچه بازی های ویدیویی (آن چیزی نیست که من از یک کتاب برنامه نویسی انتظار دارم) … وجود دارد. برخی اطلاعات سبک در مورد برنامه نویسی در حافظه اسمبلیور و کامپیوتر، که مقدمه خوبی است. سپس شما نقش بزرگی در هک کردن بافر ویدئو و تنظیم حالت ویدئو دارید… ده ها صفحه در Atari 400/800 بسیار دقیق، یک پاراگراف کوچک در commodore 64 بدون هیچ چیز واقعا قابل استفاده. چیزی برای جنبه صدا. مثال کم و بیش ملموسی برای آتاری و چیزی مضحک برای C64 (حتی در مورد دیگر ماشین‌های TRS 80 یا Apple 2 که در کتاب ذکر شده صحبتی نمی‌کنم).
برای از سرگیری کتاب، برای برنامه ریزی یک بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل باید:
1) رایانه خود را وصل کنید
2) برای پیدا کردن راهی برای قرار دادن گرافیک روی صفحه نمایش خود
3) برای یافتن راهی برای دریافت ورودی از کنترلر
4) یافتن راهی برای تولید صدا
5) یک حلقه بازی ایجاد کنید تا همه این موارد را با هم مدیریت کنید.

شما نیازی به خواندن آن کتاب ندارید، با خواندن 5 نکته ای که نوشتم تقریباً همان چیزی را خواهید آموخت که با آن کتاب می توانید یاد بگیرید.

من واقعاً تعجب می کنم که آیا نویسنده قبلاً یک بازی واقعی نوشته است. برای من او یک آماتور است که در جوانی چند کد اساسی و کد اسمبلر روی آتاری 400/800 نوشته است.

با عرض پوزش برای این بررسی سخت، اما لطفا نویسندگان جدی باشند و فقط برای دریافت پول از طرفداران قدیمی کتاب ننویسند…


I have been so disapointed reading this book.
Just avoid it. the book is totally unballanced in his construction. Some important information are totally overflew where so very unimporting things are treated in details. There is a big chapter on “how to plug a cable in a plug” very detailed with lot of schematics … also a big part on Video game history (it is not what i expect from a programming book) … there is some light information about programming in assembleur and computer memory , that is a good introduction. Then you have a big part on hacking the video buffer and set video mode… dozen of page on the Atari 400/800 extremely detailed , one little paragraph on the commodore 64 with nothing really usable. Some thing for the sound aspect. More or less concrete exemple for the Atari and something ridicoulous for the C64 (i don’t even speak about the other machine TRS 80 or Apple 2 mentionned in the book).
To resume the book , to program a retro game you have :
1) to plug your computer
2) to find a way to put graphic on your screen
3) to find a way to aquire input from controller
4) to find a way to produce sound
5) create a game loop to manage all these things together.

You don’t need to read that book , reading the 5 point i wrote you will have almost learn the same thing that you could learn with that book.

I really wonder if the author already wrote a real game. For me he is an amator that have written few basic codes and assembler code on a Atari 400/800 when he was young.

Sorry for this hard review , but please Authors be serious and stop write book just to get money from retro fan….

دانلود کتاب «برنامه نویسی بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل: راه اندازی شده برای توده ها (توسعه بازی مطبوعاتی برتر)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید