قانون

رامبراند در اتاق زیر شیروانی: باز کردن ارزش پنهان اختراعات

Rembrandts in the attic: unlocking the hidden value of patents

دانلود کتاب Rembrandts in the attic: unlocking the hidden value of patents (به فارسی: رامبراند در اتاق زیر شیروانی: باز کردن ارزش پنهان اختراعات) نوشته شده توسط «Kevin G. Rivette – David Kline»


اطلاعات کتاب رامبراند در اتاق زیر شیروانی: باز کردن ارزش پنهان اختراعات

موضوع اصلی: فقه و حقوق – مالکیت فکری

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Harvard Business Press

نویسنده: Kevin G. Rivette – David Kline

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2000

حجم فایل: 1.21 مگابایت

کد کتاب: 0875848990 , 9780875848990

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب رامبراند در اتاق زیر شیروانی: باز کردن ارزش پنهان اختراعات

از فوربس و فورچون گرفته تا وال استریت ژورنال و هاروارد بیزینس ریویو، صاحب نظران آن را چالش بعدی استراتژی شرکتی می نامند: نحوه استفاده از پتنت و سایر مالکیت های معنوی نه تنها به عنوان ابزار قانونی، بلکه به عنوان سلاح. رقابت تجاری کوین ریوت و دیوید کلاین، نویسندگان کتاب «رامبراند در اتاق زیر شیروانی»، اولین راهنمای عملی و استراتژیک را ارائه می‌کنند که به مدیران اجرایی و دیگر مدیران نشان می‌دهد چگونه می‌توانند قدرت عظیم مالی و رقابتی پنهان در مجموعه‌های پتنت خود را باز کنند. نویسندگان با نوشتن جذاب و استناد به مطالعات موردی متعدد، هشدار می‌دهند که شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند قدرت رو به رشد پتنت‌ها را در رقابت تجاری نادیده بگیرند. نبردهای رقابتی که زمانی برای کنترل بازارها و مواد خام انجام می شد، امروزه به طور فزاینده ای بر سر حقوق انحصاری ایده ها و نوآوری های جدید به راه افتاده است. زمانی که مدیران ممکن است نگران این باشند که رقبایشان ممکن است آنها را از بازار خارج کنند یا آنها را بیش از حد تولید کنند، اکنون باید نگران باشند که رقبا – به ویژه در بخش های پررونق تجارت الکترونیک اینترنت – ممکن است حقوق انحصاری ثبت اختراع را برای فناوری های ضروری یا حتی تضمین کنند. به مفاهیم اساسی کسب و کار که در وهله اول باید در تجارت حضور داشته باشند. “رامبرانت در اتاق زیر شیروانی” پرده پنهانی استفاده از پتنت ها در رقابت تجاری امروز را برمی دارد و نشان می دهد که چگونه برخی از موفق ترین شرکت های جهان – رهبران بازار مانند اینتل و مایکروسافت، لوسنت و ژیلت، IBM و Priceline.com – از پتنت ها برای تصرف و دفاع از بازارها، دور زدن رقبا، افزایش درآمدهای پایین و بازده سهامداران و افزایش موفقیت تجاری شرکت های خود استفاده کرده اند. “رامبراندز در اتاق زیر شیروانی” یک راهنمای استراتژی عالی است که نشان می دهد ارزش متقابلی که شرکت ها می توانند با استفاده از پتنت ها و معدن طلای هوش رقابتی موجود در آنها به دست آورند. این کتاب خوانندگان را قادر می‌سازد تا روندها و همگرایی‌های فناوری را ترسیم کنند، استراتژی‌ها و قابلیت‌های دوستان و دشمنان را به طور یکسان آشکار کنند، و تلاش‌های رقابتی هر واحد عملکردی در شرکت، از تحقیق و توسعه و بازاریابی گرفته تا امور مالی، منابع انسانی، و ادغام و تملک مدیران اجرایی یاد می‌گیرند که چگونه از «تریاژ رشد-تثبیت-فروش» تقویت‌شده نویسندگان برای کمک به تخصیص بهتر منابع شرکت و ایجاد سبد رشد بالاتری از کسب‌وکارها استفاده کنند. مدیران تحقیق و توسعه می‌توانند از استراتژی «IP-3» نویسندگان برای کمک به ساخت محصولات پیشرو در دسته‌بندی، تقویت تلاش‌های برندسازی و بازاریابی اختصاص داده شده به آن‌ها و ایمن کردن «نقاط خفه‌کننده» کلیدی که مزیت محصول یا خدمات آن‌ها را حفظ می‌کند، استفاده کنند. و مدیران توسعه کسب‌وکار نحوه استفاده از پتنت‌ها را به عنوان ابزارهای هوش رقابتی برای کشف جذاب‌ترین فرصت‌های M&A، تقویت ارزش‌گذاری و تلاش‌های لازم، و پیکربندی فروش و انتقال دارایی به بیشترین مزیت کشف خواهند کرد. اگر پتنت‌ها «بمب‌های هوشمند» جنگ‌های تجاری فردا هستند، پس «رامبراند در اتاق زیر شیروانی» راهنمای قطعی برای استقرار آنها برای سود و مزیت رقابتی است.


From “Forbes” and “Fortune” to the “Wall Street Journal” and “Harvard Business Review”, the pundits are calling it the next corporate strategy challenge: how to use patents and other intellectual property not just as legal tools but as weapons of business competition. With “Rembrandts in the Attic”, authors Kevin Rivette and David Kline provide the first practical and strategic guide that shows CEOs and other managers how to unlock the enormous financial and competitive power hidden in their patent portfolios. Writing engagingly and citing numerous case studies, the authors warn that firms can no longer ignore the growing power of patents in business competition. The competitive battles once fought for control of markets and raw materials are today increasingly being waged over the exclusive rights to new ideas and innovations. Where once executives may have feared that their competitors might out-market or out-produce them, they must now be concerned that rivals – especially in the booming e-commerce sectors of the Internet – may secure exclusive patent rights to the essential technologies or even to the fundamental business concepts that they need to be in business in the first place. “Rembrandts in the Attic” lifts the veil of secrecy surrounding the use of patents in business competition today, showing how some of the world’s most successful firms – market leaders such as Intel and Microsoft, Lucent and Gillette, IBM, and Priceline.com – have used patents to capture and defend markets, outflank rivals, boost bottom-line revenues and shareholder return, and enhance the commercial success of their enterprises. “Rembrandts in the Attic” is a superb strategy guide that demonstrates the cross-functional value companies can gain by using patents and the gold mine of competitive intelligence that they contain. The book will enable readers to map out technology trends and convergences, uncover the strategies and capabilities of friends and foes alike, and strengthen the competitive efforts of every functional unit in the enterprise, from R&D and marketing to finance, human resources, and mergers and acquisitions. CEOs will learn how to use the authors’ patent-enhanced ‘Grow-Fix-Sell triage’ to help them better allocate corporate resources and build a higher growth portfolio of businesses. R&D managers can employ the authors’ ‘IP-3’ strategy to help build category-leading products, amplify the branding and marketing efforts devoted to them, and secure the key ‘choke points’ that sustain their product or service advantage. And business development executives will discover how to use patents as competitive intelligence tools to uncover the most attractive M&A opportunities, strengthen valuation and due diligence efforts, and configure asset sales and transfers to greatest advantage. If patents are the ‘smart bombs’ of tomorrow’s business wars, then “Rembrandts in the Attic” is the definitive guide to deploying them for profit and competitive advantage.

دانلود کتاب «رامبراند در اتاق زیر شیروانی: باز کردن ارزش پنهان اختراعات»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید