تاریخ، خاطرات، زندگینامه

پرتره های موفقیت: 9 کلید برای حفظ ارزش در هر کسب و کاری

Portraits of Success: 9 Keys to Sustaining Value in Any Business

دانلود کتاب Portraits of Success: 9 Keys to Sustaining Value in Any Business (به فارسی: پرتره های موفقیت: 9 کلید برای حفظ ارزش در هر کسب و کاری) نوشته شده توسط «James Olan Hutcheson»


اطلاعات کتاب پرتره های موفقیت: 9 کلید برای حفظ ارزش در هر کسب و کاری

موضوع اصلی: بیوگرافی و زندگینامه – تجارت و امور مالی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Dearborn Trade

نویسنده: James Olan Hutcheson

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2002

تعداد صفحه: 257

حجم فایل: 877 کیلوبایت

کد کتاب: 0793152593 , 9780793152599

نوبت چاپ: 1st

توضیحات کتاب پرتره های موفقیت: 9 کلید برای حفظ ارزش در هر کسب و کاری

جیمز اولان هاچسون نوه اولان میلز، موسس مشهور شرکت عکاسی به همین نام است. هاچسون هم برای اولان میلز و هم برای شرکت های دیگر کار کرده است، و کتاب حاضر نوعی «درس آموخته» از آنچه او در طول سال ها مشاهده کرده است است. در این کتاب هم مشکلات و فرصت‌ها در تجارت و هم روش‌های اجتناب از اولی و تحقق دومی مورد بحث قرار گرفته است.

یکی از بهترین ویژگی‌های کتاب این است که نویسنده نمونه‌هایی از زندگی واقعی را برای نشان دادن نکات خود فاش می‌کند. او از 500 شرکت فورچون و همچنین شرکت هایی با اندازه متوسط ​​هم برای بایدها و هم برای نبایدهای تجارت استفاده می کند.

حوزه ای که به نظر می رسد هاچسون نادیده گرفته می شود، برای من بسیار واضح است، و آن این است: مدیران عامل و مدیران اجرایی باید محیط کاری دلپذیری را برای کارمندان سازمان ایجاد کنند. من که در تمام عمرم یک زنبور کار بودم، می توانم بگویم که این یکی از مهمترین کارهایی است که یک رهبر در زمینه تجارت می تواند انجام دهد.

پرداخت حقوق منصفانه & ارائه مزایای پزشکی و دندانپزشکی / بیمه شروع خوبی است، اما من فراتر از این چیزها صحبت می کنم. وقتی مردم از کار کردن برای یک شرکت/سازمان لذت می برند، تمایل دارند مالکیت محصول تولید شده را در اختیار بگیرند. هر چه بیشتر کارشان را دوست داشته باشند، به کاری که انجام می دهند افتخار بیشتری می کنند. متأسفانه، هاچسون تمایل دارد تمام مشاهدات خود را به سمت مجموعه اجرایی متمرکز کند و مسائل پیش پا افتاده مانند روحیه کارکنان را حذف کند.

با این حال، برای سرپرستان و مدیران تجاری عاقلانه است که این کتاب را بخوانند، زیرا سرشار از بینش‌های عمیق است. برخی نسبتا واضح هستند، برخی نه چندان. شاید برجسته ترین موضوعی که نویسنده به آن می پردازد ماهیت ضروری داشتن یک شایسته سالاری واقعی در حوزه تجارت باشد. دوستی و خویشاوندی در طول سال ها شرکت های زیادی را ویران کرده است.

همه کارت‌هایم را در اینجا می‌گذارم: بدیهی است که این کتاب برای مخاطبان نوع MBA در نظر گرفته شده است. مشکل این است که من همیشه در مورد سودمندی MBA شک داشتم. این تردید در چند سال گذشته با فروپاشی اقتصادی عمیق تر شده است. من انواع مالی “درخشان” MBA را به خاطر غرور نادانشان سرزنش می کنم.

همچنین موضوع نه چندان کوچک جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز وجود دارد. من هنوز می توانم به یاد داشته باشم که او در سال 2000 انتخاب شد: او به عنوان “اولین رئیس MBA” مورد ستایش قرار گرفت و همه کت و شلوارها از ورود او به کاخ سفید خوشحال بودند. دوبیا قرار بود “تخصص سازمانی” خود را به دولت بیاورد و & موجودیت را کارآمدتر، مؤثرتر کنید، بلا بله بلا. خوب، همه می دانیم که بعداً چه اتفاقی افتاد. جورج دبلیو بوش همان کاری را که مت میلن برای شیرهای دیترویت انجام داد، برای دولت انجام داد.

هدف من در این انحراف این نیست که علیه افرادی که دارای مدرک MBA هستند، فتنه انگیزی به راه بیندازیم. در عوض، منظور من این است: اگر یک چیز وجود داشته باشد که در این زندگی دیوانه وار یاد گرفته باشم، آن ساده است که در دنیای تجارت یک اونس عقل سلیم بسیار ارزشمندتر از MBA از مدرسه بازرگانی هاروارد است 99% از زمان به نظر می رسد هاچسون این واقعیت را درک کرده است، و به همین دلیل است که من این کتاب را به مدیران اجرایی و کارآفرینان توصیه می کنم.


James Olan Hutcheson is the grandson of Olan Mills, the famous founder of the photography company of the same name. Hutcheson has worked both for Olan Mills as well as other companies, and the present book is a sort-of “lessons learned” from what he’s observed over the years. Both the pitfalls and opportunities in business are discussed in this book, as well as methods of avoiding the former and realizing the latter.

One of the best features of the book is that the author divulges real-life examples to illustrate his points. He draws from Fortune 500 companies as well as companies of modest size for both the DOs and DON’Ts of business.

An area which Hutcheson seems to overlook is a rather obvious one to me, and it is this: CEOs and executives should create a pleasant work environment of the employees of the organization. Having been a working bee all my life, I can say that this is one of the most important things a leader in the business field can do.

Paying a fair salary & offering medical and dental benefits / insurance are a fine start, but I am talking beyond just those things. When people enjoy working for a company / organization, they tend to take an ownership of the product that is produced. The more they like their work, the more pride they will take in what they do. Unfortunately, Hutcheson tends to gear all of his observations towards the executive suite and omits the mundane issues such as employee morale.

That said, it would be prudent for supervisors and business executives to read this book as it is saturated with trenchent insights. Some are fairly obvious, some not so much. Perhaps the single most salient issue that the author addresses is the imperative nature of having a true meritocracy in the business sphere. Cronyism and nepotism have ruined numerous corporations over the years.

I will lay all my cards on the table here: this book is obviously meant for an MBA type audience. Problem is, I have always been skeptical about the utility of an MBA. This skepticism has deepened the past few years with the economic meltdown; I blame the “brilliant” MBA finance types for their ignorant arrogance.

There is also the not-so-little issue of former president George W. Bush. I can still remember when he was elected in 2000: he was hailed as the “First MBA President” and all of the suits were all elated over his stepping into the Whitehouse. Dubya was supposed to bring his “organizational expertise” to the government & make the entity more efficent, more effective, blah blah blah. Well, we all know what happened next. George W. Bush did for the government what Matt Millen did for the Detroit Lions.

My point in this diversion is not to launch a tirade against people with MBAs. Rather, my point is this: if there is one thing I’ve learned in this crazy life, it is simply that in the business world an ounce of common sense tends to be far more valuable than an MBA out of Harvard Business School 99% of the time. Hutcheson seems to have a grasp of this fact, and it’s for THAT reason that I would recommend this book to executives and entrepreneurs.

دانلود کتاب «پرتره های موفقیت: 9 کلید برای حفظ ارزش در هر کسب و کاری»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید