انسان شناسی: تکامل

سواد رایج در ژاپن مدرن اولیه

Popular Literacy in Early Modern Japan

دانلود کتاب Popular Literacy in Early Modern Japan (به فارسی: سواد رایج در ژاپن مدرن اولیه) نوشته شده توسط «Richard Rubinger»


اطلاعات کتاب سواد رایج در ژاپن مدرن اولیه

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – انسان شناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: University of Hawaii Press

نویسنده: Richard Rubinger

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 238 / 257

حجم فایل: 3.24 مگابایت

کد کتاب: 143566616X , 9781435666160

نوبت چاپ: illustrated edition

توضیحات کتاب سواد رایج در ژاپن مدرن اولیه

تمرکز مطالعه ریچارد روبینگر در مورد سواد ژاپنی کمتر مورد مطالعه (و در عین حال اکثریت قریب به اتفاق) جمعیت پیشامدرن است: طبقه کشاورز روستایی. رابینگر در این کاوش تاریخی طولانی این موضوع، که برای اولین بار در هر زبانی است، این تصور غلط را که مواد کمی برای مطالعه سواد عمومی در ژاپن وجود دارد، از بین می برد. او انواع غنی منابع دست نخورده را از قرن شانزدهم به بعد تجزیه و تحلیل می کند و برای اولین بار از مطالبی استفاده می کند که به او امکان سنجش سواد را می دهد: امضاهای سوگندهای ارتداد، دفترهای خاطرات، کتابچه های راهنمای کشاورزی، دایره المعارف های خانگی، مدخل های مسابقه شعر روستایی، برگه های رأی دهی در انتخابات، بررسی‌های سوادآموزی، و کتاب‌های حساب خانوادگی.

این کتاب با ردیابی ریشه‌های سواد عمومی تا دوره توکوگاوا آغاز می‌شود و در ادامه به نقش‌های محوری روسای روستاها در اوایل قرن شانزدهم می‌پردازد، گروهی که در سواد اداری فوق‌العاده ماهر بودند. با استفاده از زبان ترکیبی چینی-ژاپنی مورد علاقه فرماندهان جنگجو. با گذشت زمان، سواد فراتر از طبقه رهبری به سرپرستان خانوار، به ویژه آنهایی که در شهرها و جوامع کشاورزی درگیر تجارت بودند، و در نهایت به زنان، کارمندان و خدمتکاران گسترش یافت. روبینگر تفاوت های اساسی و پایدار در توانایی خواندن و نوشتن را بین مردم عادی در شهرها و ساکنان این کشور شناسایی می کند تا قرن هجدهم، زمانی که فرهنگ عامه پرشور کیوتو، اوزاکا و ادو (توکیو) رهبران روستا را به خود جلب کرد و باعث شد تا آنها قابلیت های خود را گسترش دهند. فصل‌های بعدی بر گسترش قرن نوزدهم سواد به حوزه‌های انتخابی وسیع‌تری از کشاورزان و مردم شهر تمرکز دارند. رابینگر با استفاده از معیارهای مستقیم دستیابی به سواد مانند نظرسنجی روستاها، برگه های رأی انتخاباتی، خاطرات روزانه و نامه ها، گسترش مهارت های اولیه خواندن و نوشتن را تقریباً در هر گوشه از جامعه ژاپن نشان می دهد. کتاب با بررسی داده‌های مربوط به بی‌سوادی حاصل از آزمون‌های سربازی اجباری که توسط ارتش ژاپن در دوره میجی به دست آمده است، پایان می‌یابد و بحث را به قرن بیستم می‌برد. تحلیل روبینگر از این اطلاعات نشان می‌دهد که عوامل جغرافیایی و سنت‌های محلی یادگیری و فرهنگ ممکن است در توضیح این که چرا بی‌سوادی در برخی مناطق همچنان ادامه دارد، مهم‌تر از حضور در مدرسه بوده است.

سواد عمومی در ژاپن مدرن اولیه پیدا خواهد شد. مخاطبی آماده در میان مورخان مدرن و پیشامدرن ژاپن و دانشمندان علوم اجتماعی. همچنین برای دانش پژوهان زبان و ادبیات ژاپنی و کسانی که علاقه عمومی به مطالعات سواد دارند جذاب خواهد بود.


The focus of Richard Rubinger’s study of Japanese literacy is the least-studied (yet overwhelming majority) of the premodern population: the rural farming class. In this book-length historical exploration of the topic, the first in any language, Rubinger dispels the misconception that there are few materials available for the study of popular literacy in Japan. He analyzes a rich variety of untapped sources from the sixteenth century onward, drawing for the first time on material that allows him to measure literacy: signatures on apostasy oaths, diaries, agricultural manuals, home encyclopedias, rural poetry contest entries, village election ballots, literacy surveys, and family account books.

The book begins by tracing the origins of popular literacy up to the Tokugawa period and goes on to discuss the pivotal roles of village headmen during the early sixteenth century, a group extraordinarily skilled in administrative literacy using the Sino-Japanese hybrid language favored by their warrior overlords. In time literacy began to spread beyond the leadership class to household heads, particularly those in towns and farming communities involved in commerce, and eventually to women, employees, and servants. Rubinger identifies substantial and enduring differences in the ability to read and write between commoners in the cities and those in the country until the eighteenth century, when the vigorous popular culture of Kyoto, Osaka, and Edo (Tokyo) attracted village leaders and caused them to extend their capabilities. Later chapters focus on the nineteenth-century expansion of literacy to wider constituencies of farmers and townspeople. Using direct measures of literacy attainment such as village surveys, election ballots, diaries, and letters, Rubinger demonstrates the spread of basic reading and writing skills into virtually every corner of Japanese society. The book ends by examining data on illiteracy generated from conscription examinations given by the Japanese army during the Meiji period, bringing the discussion into the twentieth century. Rubinger’s analysis of this information suggests that geographical factors and local traditions of learning and culture may have been more important than school attendance in explaining why illiteracy continued to persist in some areas.

Popular Literacy in Early Modern Japan will find a ready audience among modern and premodern Japan historians and social scientists. It will also appeal to scholars of Japanese language and literature and those with a general interest in literacy studies.

دانلود کتاب «سواد رایج در ژاپن مدرن اولیه»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید