سینما

لذت با محصولات: فراتر از قابلیت استفاده

Pleasure with Products: Beyond Usability

دانلود کتاب Pleasure with Products: Beyond Usability (به فارسی: لذت با محصولات: فراتر از قابلیت استفاده) نوشته شده توسط «William S. Green – Patrick W. Jordan»


اطلاعات کتاب لذت با محصولات: فراتر از قابلیت استفاده

موضوع اصلی: هنر – هنرهای نمایشی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: CRC Press

نویسنده: William S. Green – Patrick W. Jordan

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2002

تعداد صفحه: 480 / 392

حجم فایل: 11.07 مگابایت

کد کتاب: 0203355024 , 9780415237048

نوبت چاپ: 1st

توضیحات کتاب لذت با محصولات: فراتر از قابلیت استفاده

پنج سال گذشته شاهد یک تغییر پارادایم بزرگ در نقش عوامل انسانی در طراحی محصول بوده ایم. قبلاً این تقریباً منحصراً به قابلیت استفاده محصول مربوط می شد، اما شناخت جدیدی به عوامل انسانی «مبتنی بر لذت» داده می شود. این امر بر ماهیت کل نگر تجربه تعامل فرد و محصول تأکید می کند. در حالی که رویکردهای سنتی عوامل انسانی تمایل دارند تا کاربر را از نظر قابلیت‌های پردازش فیزیکی یا شناختی وی مشخص کنند، رویکردهای جدید عوامل انسانی به مسائل سبک زندگی گسترده‌تری مربوط می‌شوند. کیفیت یک طرح نه تنها بر اساس تناسب آن با توانایی‌های شناختی و جسمی فرد ارزیابی می‌شود، بلکه به نحوه تناسب آن با سبک زندگی و تصویر شخصی فرد بستگی دارد – امیدها، رویاها، ارزش‌ها و آرزوهای او. تحت پارادایم جدید، متخصصان عوامل انسانی نه تنها به طراحی تعامل محصولات، بلکه به کیفیت حسی و زیبایی شناختی محصول نیز توجه دارند. کاربردپذیری ممکن است زمانی به عنوان یک امتیاز اضافی تلقی می شد، اما مصرف کنندگان در حال حاضر تمایل دارند محصولی قابل استفاده باشد و اگر در استفاده با مشکل مواجه شوند ناامید می شوند. اگر متخصصان فاکتورهای انسانی به افزودن ارزش به یک محصول ادامه دهند، در این صورت مشارکت آنها باید فراتر از مسائل قابل استفاده سنتی باشد تا ماهیت آنچه را که یک محصول برای استفاده لذت واقعی می‌کند، درک کنند. این کتاب یک نمای کلی از جدیدترین رویکردهای عوامل انسانی را ارائه می‌کند که شامل مشارکت‌های ویژه دعوت‌شده از متخصصان برجسته در صنعت و دانشگاه است.


The last five years have seen a major paradigm shift in the role of human factors in product design. Previously this was seen as pertaining almost exclusively to product usability, but new recognition is being given to ”pleasure-based” human factors. This emphasizes the holistic nature of the experience of person-product interaction. While traditional human factors approaches tended to characterize the user in terms of his or her physical or cognitive processing capabilities, new human factors approaches are concerned with wider lifestyle issues. The quality of a design is judged not only on its fit with a person’s cognitive and physical abilities but also depends on how it fits the person’s lifestyle and self image — his hopes, dreams, values, and aspirations. Under the new paradigm, human factors specialists are concerned not only with the interaction design of products, but also with the product’s sensorial and aesthetic qualities. Usability may once have been a seen as an added bonus, but consumers now tend to expect a product to be usable and are disappointed if they have difficulties in use. If human factors specialists are to continue to add value to a product, then their contribution must extend beyond traditional usability issues to capture the essence of what makes a product a real joy to use. This book gives an overview of the state-of-the-art in human factors approaches, consisting of specially invited contributions from leading practitioners in both industry and academia.

دانلود کتاب «لذت با محصولات: فراتر از قابلیت استفاده»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید