سیستم های عامل

فیزیک برای توسعه دهندگان بازی

Physics for Game Developers

دانلود کتاب Physics for Game Developers (به فارسی: فیزیک برای توسعه دهندگان بازی) نوشته شده توسط «David M Bourg»


اطلاعات کتاب فیزیک برای توسعه دهندگان بازی

موضوع اصلی: کامپیوتر – سیستم عامل

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: O’Reilly Media

نویسنده: David M Bourg

زبان: english

فرمت کتاب: DJVU (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2001

تعداد صفحه: 350

حجم فایل: 6.20 مگابایت

کد کتاب: 0596000065 , 9780596000066

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب فیزیک برای توسعه دهندگان بازی

دیوید ام. بورگ، فیزیک برای توسعه دهندگان بازی (O’Reilly، 2002)

به نظر من وقتی با عنوان کتابی مانند Physics for Game Developers مواجه می شوید، جریانی از «سنگ برای جوک ها» را در آن می بینید. این نشان می دهد که این فیزیک برای افرادی است که هرگز به فیزیک توجه نکردند. به‌عنوان کسی که بعد از کلاس دهم زیست‌شناسی در هیچ کلاس علومی هرگز بالاتر از C نگرفتم، به نظر می‌رسد که در کوچه من است. اینطور نیست. اگر با اشکال مختلف نشانه گذاری علمی آشنا نباشید، پنج فصل اول کتاب شما را می کشد. (حروف یونانی خود را بشناسید!) اینکه Bourg چند عملگر معمولی را برای وسایل شخصی خود بارگذاری کرده است کمکی نمی کند (به عنوان مثال، او از * برای محصول نقطه و ^ برای ربط استفاده می کند، زمانی که کدگذارها برای دیدن آن ها به نمادهای استفاده شده استفاده می کنند. به ترتیب برای ضرب و توان). با این حال، پس از گذشتن از پنج فصل اول “تجدید”، کتاب مقدار خوبی را انتخاب می کند. کد وجود دارد! و هنگامی که Bourg به جای تلاش برای ارائه انتزاعی بیشتر، توصیف می کند که چه کاری انجام می دهد (خوب، خوب، “انتزاعی” کلمه درستی نیست، اما امیدوارم بدانید که من در چه چیزی هستم)، زبان او بسیار واضح تر می شود. حداقل برای ما که به جای فیزیک به رمز فکر می کنیم. اگر به دنبال این نوع کتاب هستید، ارزش خریدن دارد، اما ممکن است بخواهید یک نسخه از Physics for Dummies را بردارید تا در قسمت اول به شما کمک کند. ***


David M. Bourg, Physics for Game Developers (O’Reilly, 2002)

It seems to me that when you’re confronted with a book title like Physics for Game Developers, you see an undercurrent of “rocks for jocks” in that. It implies that this is physics for folks who never glommed onto physics. As someone who never got above a C in any science class after Biology I in tenth grade, then, it would seem to be right up my alley. Not so. The first five chapters of the book will kill you if you’re not familiar with various forms of scientific notation. (Know your Greek letters!) It doesn’t help that Bourg has overloaded a few common operators for his own means (for example, he uses * for dot product and ^ for conjunction, when coders will be used to seeing those to symbols used for multiplication and exponentiation respectively). That said, however, once you get past the first five “refresher” chapters, the book picks up a good deal. There’s code! And once Bourg is describing what code does, rather than attempting to impart more abstract (well, okay, “abstract” is not the right word, but hopefully you know what I’m getting at), his language becomes a great deal clearer, at least to those of us who think in code rather than physics. Worth picking up if you’re in the market for this sort of book, but you might want to pick up a copy of Physics for Dummies to help you through the first part. ***

دانلود کتاب «فیزیک برای توسعه دهندگان بازی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید