زمين شناسي

الگو و شخص: زینت، جامعه و خود در چین کلاسیک (تک‌نگارهای آسیای شرقی هاروارد)

Pattern and Person: Ornament, Society, and Self in Classical China (Harvard East Asian Monographs)

دانلود کتاب Pattern and Person: Ornament, Society, and Self in Classical China (Harvard East Asian Monographs) (به فارسی: الگو و شخص: زینت، جامعه و خود در چین کلاسیک (تک‌نگارهای آسیای شرقی هاروارد)) نوشته شده توسط «Martin J. Powers»


اطلاعات کتاب الگو و شخص: زینت، جامعه و خود در چین کلاسیک (تک‌نگارهای آسیای شرقی هاروارد)

موضوع اصلی: علوم زمین

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Harvard University Asia Center

نویسنده: Martin J. Powers

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 424 / 403

حجم فایل: 48.37 مگابایت

کد کتاب: 0674021398 , 9780674021396

توضیحات کتاب الگو و شخص: زینت، جامعه و خود در چین کلاسیک (تک‌نگارهای آسیای شرقی هاروارد)

در چین کلاسیک، مصنوعات ساخته شده، بستری مادی برای تفکر انتزاعی به عنوان پارادایم های گرافیکی برای روابط اجتماعی ارائه می کردند. مارتین پاورز با تمرکز بر قرن پنجم تا دوم پیش از میلاد به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه این پارادایم‌ها مدت‌ها پس از رها شدن بستر مادی به اطلاع‌رسانی افکار اجتماعی ادامه دادند. در این مطالعه دقیق، نویسنده این ادعا را مطرح می کند که مصنوعات هرگز خنثی نیستند: به عنوان یک دارایی متمایز، هر شی – از طریق عملکرد انتزاعی سبک – یک الگوی مادی برای مقیاس های ارزش ارائه می دهد. به همین ترتیب، از طریق سبک، فرم‌های تصویری می‌توانند درباره «مرجع‌های» مادی، چیزهایی که به تصویر کشیده می‌شوند، ادعایی داشته باشند. با دستکاری این مقیاس‌ها و ارجاع‌های آن‌ها، مصنوعات می‌توانند نحوه درک و اعمال موقعیت، نقش اجتماعی یا هویت را شکل دهند. نتیجه نوعی «معرفت شناسی فضایی» است که هویت افراد در درون آن ساخته می شود. بدین ترتیب پاورز رابطه‌ای بین هنر و جامعه ایجاد می‌کند که در سطحی عمیق‌تر از نمادنگاری، ویژگی‌ها یا نهادهای اجتماعی عمل می‌کند. از لحاظ تاریخی، الگو و شخص، تکامل شخصیت در چین را از وضعیت وراثتی به نقش اجتماعی به دست آمده و انتخاب شخصی بیشتر دنبال می کند. این پیشرفت اخیر که برای سازماندهی بوروکراتیک و دستاوردهای فردی ضروری است، مخالفت متعارف بین افراد “غربی” و آسیایی های “جمعی” را به چالش می کشد. (20070701)


In Classical China, crafted artifacts offered a material substrate for abstract thought as graphic paradigms for social relationships. Focusing on the fifth to second centuries B.C., Martin Powers explores how these paradigms continued to inform social thought long after the material substrate had been abandoned. In this detailed study, the author makes the claim that artifacts are never neutral: as a distinctive possession, each object—through the abstracting function of style—offers a material template for scales of value. Likewise, through style, pictorial forms can make claims about material “referents,” the things depicted. By manipulating these scales and their referents, artifacts can shape the way status, social role, or identity is understood and enforced. The result is a kind of “spatial epistemology” within which the identities of persons are constructed. Powers thereby posits a relationship between art and society that operates at a level deeper than iconography, attributes, or social institutions. Historically, Pattern and Person traces the evolution of personhood in China from a condition of hereditary status to one of achieved social role and greater personal choice. This latter development, essential for bureaucratic organization and individual achievement, challenges the conventional opposition between “Western” individuals and “collective” Asians. (20070701)

دانلود کتاب «الگو و شخص: زینت، جامعه و خود در چین کلاسیک (تک‌نگارهای آسیای شرقی هاروارد)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید