هنر

فرهنگ نقاشی: ساخت یک هنر عالی بومی

Painting Culture: The Making of an Aboriginal High Art

دانلود کتاب Painting Culture: The Making of an Aboriginal High Art (به فارسی: فرهنگ نقاشی: ساخت یک هنر عالی بومی) نوشته شده توسط «Fred R. Myers»


اطلاعات کتاب فرهنگ نقاشی: ساخت یک هنر عالی بومی

موضوع اصلی: هنرها

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Duke University Press

نویسنده: Fred R. Myers

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2002

تعداد صفحه: 431

حجم فایل: 3.50 مگابایت

کد کتاب: 0822384167 , 9780822384168

توضیحات کتاب فرهنگ نقاشی: ساخت یک هنر عالی بومی

فرهنگ نقاشی داستان پیچیده ای را بیان می کند که چگونه طی سه دهه گذشته، نقاشی های اکریلیک “نقطه” استرالیای مرکزی به اشیایی از هنرهای عالی بین المللی تبدیل شدند که مشتاقانه توسط گالری ها و مجموعه داران مجلل جستجو می شدند. از اوایل دهه 1970، فرد آر مایرز – اغلب به عنوان یک ناظر- شرکت کننده – پینتوپی، یکی از چندین گروه بومی که آثار معروف اکریلیک را نقاشی می کنند، مطالعه کرده است. مایرز با توصیف نقاشی‌هایشان و مسائل فرهنگی پیچیده‌ای که مطرح می‌کنند، به این می‌پردازد که نقاشی‌ها چگونه مردم بومی و فرهنگ آنها را نشان می‌دهند و چگونه میراث آنها به ارزش‌های قابل مبادله تبدیل می‌شود. او نحوه تبدیل شدن این نقاشی‌ها به هنر عالی را دنبال می‌کند، زیرا از جوامع بومی به خارج از طریق و در میان سایر نهادهای اجتماعی – دنیای دلالان، موزه‌ها و منتقدان حرکت می‌کنند. در عین حال، او نشان می دهد که چگونه این تغییر در وضعیت نقاشی های اکریلیک ارتباط مستقیمی با ابتکار خود نقاشان و امید آنها به سطوح بیشتر شناخت دارد.

فرهنگ نقاشی به تفصیل عمل واقعی نقاشی را توصیف می کند و اصرار دارد که چنین تمرکزی برای درگیر شدن مستقیم با نقش هنر در زندگی بومیان معاصر ضروری است. این کتاب شامل یک تاریخ هنر محلی منحصر به فرد، مطالعه مجموعه کامل دو نقاش در یک دوره دو ساله است. همچنین مسائل محلی ناخوشایند در مورد ارزش گذاری و فروش نقاشی های اکریلیک را بررسی می کند، رویکردهای تغییر دولت استرالیا و سازمان های کلیدی مانند هیئت هنرهای بومی را برای ارتقای اثر ردیابی می کند، و مراحل اولیه و بعدی آن را توصیف می کند. گنجاندن آثار در نمایشگاه های بزرگ استرالیا و بین المللی. مایرز شرحی از برخی از رویدادهای مربوط به این نمایشگاه‌ها ارائه می‌دهد، به ویژه نمایش «رویاها» انجمن آسیا در سال 1988 در نیویورک، که در جلب توجه کار به آمریکای شمالی بسیار مهم بود. او همچنین رویکردها و نگرانی‌های دلال‌ها را از فروشگاه‌های نیمه توریستی در آلیس اسپرینگز تا مکان‌های معتبرتر در سیدنی و ملبورن دنبال می‌کند.

این کتاب با رویکرد نوآورانه خود به گردش فراملی فرهنگ، برای مورخان هنر و همچنین کسانی که در زمینه انسان شناسی فرهنگی، مطالعات فرهنگی، مطالعات موزه و مطالعات اجرا هستند، جذاب خواهد بود.

فرد آر. مایرز، استاد و رئیس مردم شناسی دانشگاه نیویورک و رئیس انجمن قوم شناسی آمریکا است. او نویسنده Pintupi Country، Pintupi Self است. سردبیر امپراتوری اشیا: رژیم های ارزشی و فرهنگ مادی. و ویراستار ترافیک در فرهنگ: بازسازی انسان شناسی و هنر.


Painting Culture tells the complex story of how, over the past three decades, the acrylic “dot” paintings of central Australia were transformed into objects of international high art, eagerly sought by upscale galleries and collectors. Since the early 1970s, Fred R. Myers has studied—often as a participant-observer—the Pintupi, one of several Aboriginal groups who paint the famous acrylic works. Describing their paintings and the complicated cultural issues they raise, Myers looks at how the paintings represent Aboriginal people and their culture and how their heritage is translated into exchangeable values. He tracks the way these paintings become high art as they move outward from indigenous communities through and among other social institutions—the world of dealers, museums, and critics. At the same time, he shows how this change in the status of the acrylic paintings is directly related to the initiative of the painters themselves and their hopes for greater levels of recognition.

Painting Culture describes in detail the actual practice of painting, insisting that such a focus is necessary to engage directly with the role of the art in the lives of contemporary Aboriginals. The book includes a unique local art history, a study of the complete corpus of two painters over a two-year period. It also explores the awkward local issues around the valuation and sale of the acrylic paintings, traces the shifting approaches of the Australian government and key organizations such as the Aboriginal Arts Board to the promotion of the work, and describes the early and subsequent phases of the works’ inclusion in major Australian and international exhibitions. Myers provides an account of some of the events related to these exhibits, most notably the Asia Society’s 1988 “Dreamings” show in New York, which was so pivotal in bringing the work to North American notice. He also traces the approaches and concerns of dealers, ranging from semi-tourist outlets in Alice Springs to more prestigious venues in Sydney and Melbourne.

With its innovative approach to the transnational circulation of culture, this book will appeal to art historians, as well as those in cultural anthropology, cultural studies, museum studies, and performance studies.

Fred R. Myers is Professor and Chair of Anthropology at New York University and President of the American Ethnological Society. He is the author of Pintupi Country, Pintupi Self; editor of The Empire of Things: Regimes of Value and Material Culture; and coeditor of The Traffic in Culture: Refiguring Anthropology and Art.

دانلود کتاب «فرهنگ نقاشی: ساخت یک هنر عالی بومی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید