دانلود کتاب OpenGL SuperBible: Comprehensive Tutorial and Reference (به فارسی: OpenGL SuperBible: آموزش جامع و مرجع) نوشته شده توسط «Graham Sellers – Richard S. Wright – Nicholas Haemel»
اطلاعات کتاب OpenGL SuperBible: آموزش جامع و مرجع
موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Addison-Wesley Professional
نویسنده: Graham Sellers – Richard S. Wright – Nicholas Haemel
زبان: english
فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2015
تعداد صفحه: 880
حجم فایل: 37.49 مگابایت
کد کتاب: 0672337479 , 9780672337475
نوبت چاپ: 7
توضیحات کتاب OpenGL SuperBible: آموزش جامع و مرجع
OpenGL® SuperBible، نسخه هفتم، راهنمای برنامه نویس، آموزش و مرجع قطعی برای OpenGL 4.5، API سه بعدی پیشرو در جهان برای گرافیک کامپیوتری بلادرنگ است. بهترین مقدمه برای هر توسعه دهنده، به وضوح جدیدترین API های OpenGL را توضیح می دهد. پسوندهای کلیدی؛ سایه بان; و مفاهیم ضروری و مرتبط. راهنمای عملی و بهروز برای همه جنبههای توسعه OpenGL مدرن – هم دسکتاپ و هم موبایل – پیدا خواهید کرد.
این نسخه اصلاح شده و به روز شده بسیاری از ویژگی های OpenGL 4.5 را معرفی می کند، از جمله پسوندهای مهم ARB و KHR که اکنون بخشی از استاندارد هستند. این به طور کامل آخرین ویژگیهای عملکرد سربار درایور نزدیک به صفر (AZDO) را پوشش میدهد و پیشرفتهای کلیدی را با برنامههای نمونه جدید نشان میدهد.
پوشش شامل:
– مقدمه ای عملی برای گرافیک سه بعدی بلادرنگ، از جمله ریاضی پایه
– تکنیکهای اصلی برای رندر کردن، تبدیلها و بافتدهی Shaderها و زبان سایهزنی OpenGL (GLSL) در عمق
– پردازش راس، دستورات ترسیم، اولیه، قطعات و بافرهای فریم
– محاسبه سایهزنها: استفاده از کارتهای گرافیک بیشتر از گرافیک
– نظارت و کنترل خط لوله
– مدیریت، بارگیری و داوری دسترسی به داده ها
– ساخت برنامه های بزرگتر و استقرار آنها در پلتفرم ها
– رندر پیشرفته: شبیه سازی نور، جلوه های هنری و غیر عکاسی و موارد دیگر
– کاهش سربار CPU و تجزیه و تحلیل رفتار GPU
– عملکرد سوپرشارژ با نقشه های پایدار، بافت های بدون اتصال، و همگام سازی ریزدانه
– جلوگیری و اشکال زدایی خطاها
– برنامه های جدید: فشرده سازی بافت، ترسیم متن، رندر فونت با فیلدهای فاصله، فیلتر بافت با کیفیت بالا و OpenMP
This revised and updated edition introduces many new OpenGL 4.5 features, including important ARB and KHR extensions that are now part of the standard. It thoroughly covers the latest Approaching Zero Driver Overhead (AZDO) performance features, and demonstrates key enhancements with new example applications.
Coverage includes:
– A practical introduction to real-time 3D graphics, including foundational math
– Core techniques for rendering, transformations, and texturing Shaders and the OpenGL Shading Language (GLSL) in depth
– Vertex processing, drawing commands, primitives, fragments, and framebuffers
– Compute shaders: harnessing graphics cards for more than graphics
– Pipeline monitoring and control
– Managing, loading, and arbitrating access to data
– Building larger applications and deploying them across platforms
– Advanced rendering: light simulation, artistic and non-photorealistic effects, and more
– Reducing CPU overhead and analyzing GPU behavior
– Supercharging performance with persistent maps, bindless textures, and fine-grained synchronization
– Preventing and debugging errors
– New applications: texture compression, text drawing, font rendering with distance fields, high-quality texture filtering, and OpenMP
دانلود کتاب «OpenGL SuperBible: آموزش جامع و مرجع»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.