دانلود کتاب OpenGL programming guide (به فارسی: راهنمای برنامه نویسی OpenGL) نوشته شده توسط «OpenGL Architecture Review Board – Dave Shreiner – Mason Woo – Jackie Neider – Tom Davis»
اطلاعات کتاب راهنمای برنامه نویسی OpenGL
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Addison-Wesley Professional
نویسنده: OpenGL Architecture Review Board – Dave Shreiner – Mason Woo – Jackie Neider – Tom Davis
زبان: english
فرمت کتاب: DJVU (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2005
تعداد صفحه: 900
حجم فایل: 8.28 مگابایت
کد کتاب: 0321335732 , 9780321335739
نوبت چاپ: 5
توضیحات کتاب راهنمای برنامه نویسی OpenGL
OpenGL یک رابط نرم افزاری قدرتمند است که برای تولید تصاویر با کیفیت بالا و تولید شده توسط کامپیوتر و برنامه های کاربردی تعاملی با استفاده از اشیاء دو بعدی و سه بعدی، بیت مپ و تصاویر رنگی استفاده می شود. راهنمای برنامه نویسی OpenGLA (R)، ویرایش پنجم، اطلاعات قطعی و جامعی در مورد OpenGL و OpenGL Utility Library ارائه می دهد. نسخه قبلی OpenGL را از طریق نسخه 1.4 پوشش می داد. این پنجمین ویرایش از پرفروشترین «کتاب قرمز» آخرین ویژگیهای OpenGL نسخههای 1.5 و 2.0، از جمله معرفی OpenGL Shading Language را شرح میدهد. توضیحات واضحی در مورد عملکرد OpenGL و بسیاری از تکنیک های گرافیکی کامپیوتری اولیه مانند ساخت و ارائه مدل های سه بعدی خواهید یافت. مشاهده تعاملی اشیا از دیدگاه های مختلف؛ و استفاده از سایه، نور، و جلوه های بافت برای واقع گرایی بیشتر. علاوه بر این، این کتاب پوشش عمیقی از تکنیکهای پیشرفته، از جمله نقشهبرداری بافت، آنتیالیاسینگ، مه و جلوههای جوی، NURBS، پردازش تصویر و موارد دیگر را ارائه میدهد. این متن همچنین موضوعات کلیدی دیگری مانند افزایش عملکرد، برنامههای افزودنی OpenGL و تکنیکهای متقابل پلتفرم را بررسی میکند. این ویرایش پنجم بهطور گسترده بهروزرسانی شده است تا جدیدترین ویژگیهای OpenGL نسخههای 1. 5 و 2.0 را شامل شود، از جمله: *ذخیرهسازی آرایههای راس در اشیاء بافر برای رندر سریعتر *پرس و جوهای انسداد برای آزمایش دید دانه دوره *نقشه های بافت بدون قدرت دوبعدی *نقطه اسپرایت *عملیات استنسیل مجزا برای RGB و آلفا * ارائه به چند بافر رنگ با استفاده از GLSL مهمتر از همه، این نسخه بحث می کند OpenGL Shading Language (GLSL) و مکانیزم استفاده از این زبان جدید برای ایجاد جلوه های گرافیکی پیچیده و تقویت قدرت محاسباتی OpenGL را توضیح می دهد.
Amazon.com راهنمای برنامه نویسی OpenGL را مرور کنید. ، اکنون در نسخه سوم خود، حجم قطعی برای برنامه نویسانی است که از این استاندارد رابط گرافیکی در حال تکامل استفاده می کنند. این کتاب توسط اعضای هیئت بازبینی معماری OpenGL نوشته شده است، این کتاب آموزش ها و درس های قابل فهمی را در مورد سرعت بخشیدن و استفاده از آخرین نسخه OpenGL، نسخه 1.2 ارائه می دهد.
راهنما از نمونههای کد در زبان C استفاده میکند و برنامهنویسانی را هدف قرار میدهد که در کدنویسی تجربه دارند، اما در برنامهنویسی برای برنامههای OpenGL جدید هستند. فصلهای آغازین به جزئیات توصیفی میپردازند که چگونه OpenGL، رابط نرمافزاری برای چیپستهای سختافزاری سهبعدی، کار میکند و انتظاراتی که میتوانید از آن داشته باشید، بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر میکردید. صفحات رنگی، به عنوان مثال، برای نشان دادن اینکه چگونه OpenGL از جلوه هایی مانند تاری حرکت و تاری عمق میدان، علاوه بر سایه ها و نگاشت بافت استفاده می کند.
این یک راهنمای مبتدی برای برنامه نویسی کامپیوتر نیست. گرافیک دانش قبلی هم از برنامه نویسی به طور کلی و هم گرافیک کامپیوتری به طور خاص مورد نیاز است. به عنوان مثال، تکههای کد برای توصیف نحوه پیادهسازی این افکتها استفاده میشوند، اما از آنجایی که OpenGL مستقل از پلتفرم است، ممکن است برخی از نمونههای کد هنگام استفاده با کامپایلر خاص شما نیاز به اصلاح داشته باشند.
پر شده با تخصص کسانی که OpenGL را استاندارد کرده اند، حجم مرجع بهتری برای یادگیری و درک این سیستم وجود ندارد. مثال های ذکر شده واضح، اظهار نظر و توضیح داده شده است. تنها ایراد کتاب این است که فاقد CD-ROM همراه است – همه نمونه ها باید یا تایپ شوند یا از یک سایت FTP اینترنتی دانلود شوند. (نشانی اینترنتی در پیشگفتار ذکر شده است.) –Mike Caputo
Amazon.com Review The OpenGL Programming Guide, now in its third edition, is the definitive volume for programmers using this evolving graphics interface standard. Written by members of the OpenGL Architecture Review Board, this book offers understandable tutorials and lessons on getting up to speed and getting the most out of the latest version of OpenGL, version 1.2.
The guide uses code examples in C and is targeted at programmers who have experience in coding yet are new to coding for OpenGL applications. The opening chapters go into descriptive detail of how OpenGL, the software interface for hardware 3-D chipsets, works and what you can expect from it, which turns out to be much more than you might have thought. Color plates are used, for example, to show how OpenGL handles such effects as motion blur and depth-of-field blur, in addition to shadows and texture mapping.
This is not a beginner’s guide to programming computer graphics. Some previous knowledge of both programming in general and computer graphics in particular is required. For example, code snippets are used to describe how to implement these effects, but because OpenGL is platform-independent, some code examples may need to be modified when used with your specific compiler.
Filled with the expertise of those who standardized OpenGL, there is no better reference volume for learning and understanding this system. The examples cited are clear, commented, and explained. The only drawback to the book is that it lacks a companion CD-ROM–all examples must be either typed in or downloaded from an Internet FTP site. (The URL is listed in the preface.) –Mike Caputo
دانلود کتاب «راهنمای برنامه نویسی OpenGL»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.