مطالعات آمریکایی

هیچ چیز مانند آن در جهان: مردانی که راه آهن بین قاره ای را ساختند، 1863-1869

Nothing Like It in the World: The Men Who Built the Transcontinental Railroad, 1863-1869

دانلود کتاب Nothing Like It in the World: The Men Who Built the Transcontinental Railroad, 1863-1869 (به فارسی: هیچ چیز مانند آن در جهان: مردانی که راه آهن بین قاره ای را ساختند، 1863-1869) نوشته شده توسط «Stephen E. Ambrose»


اطلاعات کتاب هیچ چیز مانند آن در جهان: مردانی که راه آهن بین قاره ای را ساختند، 1863-1869

موضوع اصلی: تاریخ – مطالعات آمریکایی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Simon and Schuster

نویسنده: Stephen E. Ambrose

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2000

حجم فایل: 12.07 مگابایت

کد کتاب: 0743210832 , 9780743210836

نوبت چاپ: New Ed

توضیحات کتاب هیچ چیز مانند آن در جهان: مردانی که راه آهن بین قاره ای را ساختند، 1863-1869

در این گزارش از شاهکار بی‌سابقه‌ای از مهندسی، بینش و شجاعت، استفان ای. امبروز یک جانشین تاریخی برای شجاعت بی‌هراس خود که مورد تحسین جهانی قرار گرفته است، ارائه می‌کند که اکتشافات غرب توسط لوئیس و کلارک را بازگو می‌کند. هیچ چیز مانند آن در جهان داستان مردانی است که راه آهن بین قاره ای را ساختند — سرمایه گذارانی که کسب و کار و پول خود را به خطر انداختند. سیاستمداران روشن فکری که اهمیت آن را درک کردند. مهندسان و نقشه بردارانی که جان خود را به خطر انداختند و از دست دادند. و مهاجران ایرلندی و چینی، سربازان شکست خورده کنفدراسیون، و سایر کارگرانی که کارهای کمرشکن و خطرناک را در مسیرها انجام دادند. اتحادیه در جنگ داخلی پیروز شده بود و برده داری ملغی شده بود، اما آبراهام لینکلن، که قهرمان اولیه و ثابت راه آهن بود، برای دیدن این دستاورد بزرگ زنده نمی ماند. در دستان آمبروز، این شرکت، با هزینه هنگفتی از قدرت مغز، عضله و عرق، جان می گیرد. دولت ایالات متحده دو شرکت – اتحادیه پاسیفیک و راه آهن مرکزی پاسیفیک – را در رقابتی برای تامین مالی در مقابل یکدیگر قرار داد و به سرعت بیش از احتیاط را تشویق کرد. لوکوموتیوها، ریل ها و میخ ها از شرق از طریق پاناما یا اطراف آمریکای جنوبی به غرب حمل می شدند یا از سراسر کشور به دشت ها حمل می شدند. این آخرین پروژه بزرگ ساختمانی بود که عمدتاً با دست انجام می شد: خاکبرداری، بریدن از پشته ها، پر کردن دره ها، انفجار تونل ها از میان کوه ها. در اوج خود، نیروی کار – عمدتاً چینی ها در اقیانوس آرام مرکزی، ایرلندی ها در اتحادیه اقیانوس آرام – به اندازه ارتش های جنگ داخلی، با پانزده هزار کارگر در هر خط، نزدیک شد. اتحادیه اقیانوس آرام توسط توماس “داک” دورانت، اوکس ایمز و الیور ایمز رهبری می شد و گرنویل دوج – بزرگترین سازنده راه آهن آمریکا – به عنوان مهندس ارشد. اقیانوس آرام مرکزی توسط “چهار بزرگ” کالیفرنیا رهبری می شد: لیلاند استنفورد، کولیس هانتینگتون، چارلز کروکر و مارک هاپکینز. نقشه برداران، مردانی که مسیر را انتخاب کردند، از نوع لوئیس و کلارک روز آخر بودند که از طریق گاومیش، آهو، گوزن و بز کوهی در بیابان زندگی می کردند. در ساخت یک راه آهن، تنها یک نقطه تعیین کننده وجود دارد – انتهای مسیر. هنگامی که آخرین سنبله طلایی در سال 1869 در Promontory Summit، یوتا، با پیوستن مسیرهای اقیانوس آرام مرکزی و اتحادیه پاسیفیک به آن وارد شد، هیچ چیز مانند این کار بزرگ در جهان دیده نشده بود. آمبروز با قدرت و فصاحت در مورد مردان شجاع می نویسد – مردان مشهور و ناشناس و معمولی که کارهای خارق العاده ای انجام می دهند – که شاهکار شگفت انگیزی را انجام دادند که قاره را به یک ملت تبدیل کرد.


In this account of an unprecedented feat of engineering, vision, and courage, Stephen E. Ambrose offers a historical successor to his universally acclaimed Undaunted Courage, which recounted the explorations of the West by Lewis and Clark. Nothing Like It in the World is the story of the men who built the transcontinental railroad — the investors who risked their businesses and money; the enlightened politicians who understood its importance; the engineers and surveyors who risked, and lost, their lives; and the Irish and Chinese immigrants, the defeated Confederate soldiers, and the other laborers who did the backbreaking and dangerous work on the tracks. The Union had won the Civil War and slavery had been abolished, but Abraham Lincoln, who was an early and constant champion of railroads, would not live to see the great achievement. In Ambrose’s hands, this enterprise, with its huge expenditure of brainpower, muscle, and sweat, comes to life. The U.S. government pitted two companies — the Union Pacific and the Central Pacific Railroads — against each other in a race for funding, encouraging speed over caution. Locomo-tives, rails, and spikes were shipped from the East through Panama or around South America to the West or lugged across the country to the Plains. This was the last great building project to be done mostly by hand: excavating dirt, cutting through ridges, filling gorges, blasting tunnels through mountains. At its peak, the workforce — primarily Chinese on the Central Pacific, Irish on the Union Pacific — approached the size of Civil War armies, with as many as fifteen thousand workers on each line. The Union Pacific was led by Thomas “Doc” Durant, Oakes Ames, and Oliver Ames, with Grenville Dodge — America’s greatest railroad builder — as chief engineer. The Central Pacific was led by California’s “Big Four”: Leland Stanford, Collis Huntington, Charles Crocker, and Mark Hopkins. The surveyors, the men who picked the route, were latter-day Lewis and Clark types who led the way through the wilderness, living off buffalo, deer, elk, and antelope. In building a railroad, there is only one decisive spot — the end of the track. Nothing like this great work had been seen in the world when the last spike, a golden one, was driven in at Promontory Summit, Utah, in 1869, as the Central Pacific and the Union Pacific tracks were joined. Ambrose writes with power and eloquence about the brave men — the famous and the unheralded, ordinary men doing the extraordinary — who accomplished the spectacular feat that made the continent into a nation.

دانلود کتاب «هیچ چیز مانند آن در جهان: مردانی که راه آهن بین قاره ای را ساختند، 1863-1869»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید