دین

ادیان جدید در چشم انداز جهانی: بررسی تغییرات مذهبی در دنیای مدرن

New Religions in Global Perspective: A Study of Religious Change in the Modern World

دانلود کتاب New Religions in Global Perspective: A Study of Religious Change in the Modern World (به فارسی: ادیان جدید در چشم انداز جهانی: بررسی تغییرات مذهبی در دنیای مدرن) نوشته شده توسط «Peter Clarke»


اطلاعات کتاب ادیان جدید در چشم انداز جهانی: بررسی تغییرات مذهبی در دنیای مدرن

موضوع اصلی: دین

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Routledge

نویسنده: Peter Clarke

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 373

حجم کتاب: 3 مگابایت

کد کتاب: 0415257484 , 9780415257480 , 0203508335 , 9780203508336 , 9780203598771

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب ادیان جدید در چشم انداز جهانی: بررسی تغییرات مذهبی در دنیای مدرن

“مذاهب جدید در چشم اندازهای جهانی” نوشته پیتر بی کلارک (2006) کتاب خوبی است، به خصوص اگر علاقه مند هستید که چگونه احساسات دینی بشر به روش های مختلف و مشابه در جوامع و فرهنگ ها در عصر مدرن (و به اصطلاح پست مدرن) بیان می شود. ) جهان کتاب کلارک نسبت به کتاب کلاسیک «درک ادیان جدید» اثر نیدلمن و بیکر (1981) عمیق‌تر است. با این حال، دیدگاه متعادل تری از به اصطلاح جنبش های عصر جدید (NAMs) نسبت به ارائه شده توسط لوئیس و ملتون (1992) با عنوان “چشم انداز عصر جدید” ارائه می کند. کلارک خوشبختانه از بحث و جدل و زبانی پرهیز می‌کند که کتاب‌هایی مانند «خود کیهانی» پیترز (1991) و «فرقه‌ها، فرقه‌ها و عصر جدید» لببار (1989) را توصیف می‌کند، که به ندرت NAM‌ها را به‌عنوان نظام‌های ایمانی جایگزین برای مسیحیت تحقیر می‌کنند. که انسان را به خدا تبدیل می کند، در حالی که به طور غیرصادقانه اصول اعتقادی مسیحی متعارف جایگزین را می پذیرد که خدا را به انسان تبدیل می کند و این تصور که پسر خدا می تواند در یک چارچوب انسانی گنجانده شود.
معایب متن هزینه، توجه بیش از حد به جزئیات و تکراری بودن آن است. قیمت برچسب کتاب کمی تکان دهنده است. تا زمان نوشتن این مقاله بیش از 100 دلار “استفاده شده” هزینه دارد که من آن را بیش از حد قیمت می دانم، به خصوص برای کتاب Amazon.com. توصیه من این است که یک کتابخانه دانشگاهی کتاب را بخرد (یا یک نسخه از آن را از طریق امانت بین کتابخانه ای تهیه کنید) و سپس آن را به عنوان مشتری برای مطالعه به امانت بگیرید. دو فصل اول که ویژگی‌های تعریف NRM و NAM را ارائه می‌کنند، بهترین فصل‌های کتاب هستند. فصل های بعدی NRM ها را همانطور که در اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی، کارائیب، استرالیا، نیوزیلند، گینه نو، آفریقا، خاورمیانه و آسیا ظاهر می شوند، تشریح می کند. این ویژگی ها با چنان جزئیات طاقت فرسایی ارائه شده است که جنگل جهانی در میان درختان محلی گم می شود. این تکرار زمانی رخ می دهد که نویسنده سعی می کند بین مناطق مختلف جغرافیایی ارتباط برقرار کند – پیوندهایی که در هر فصل تکرار می شود – تا “چشم انداز جهانی” کتاب را تثبیت کند و به شباهت ها در اشکال متعدد و متنوعی که معنویت و دین دارند اشاره کند. در نوع انسان
به طور مثبت، این یک اثر علمی با منابع و کتابشناسی منتخب در پایان هر فصل است. این کتاب‌شناسی‌ها کمک‌های مفیدی برای دانشجویان روان‌شناسی بین‌فرهنگی است که علاقه‌مند به تعقیب عمیق‌تر شخصیت بدیع جنبش‌های دینی جدید هستند. یکی از ایده‌های هیجان‌انگیز که از کار کلارک بیرون می‌آید، مفهوم «گلی‌سازی» است – فرآیند شکل‌دهی به دین محلی و شکل‌گیری از آن. این کتاب توجه خوانندگان را به ظهور «طبقه جدیدی (از جویندگان) جلب می‌کند که نه به آن تعلق دارند و نه معتقدند… حتی در جایی که وابستگی تنها به یک دین هنوز مهم تلقی می‌شود، اصول اعتقادی به طور فزاینده‌ای به عنوان موضوعاتی برای عقاید شخصی تلقی می‌شوند. احتمال تعلق چندگانه با تغییر شکل ادیان به یکدیگر بسیار بیشتر می شود» (ص 4-5). به عبارت دیگر، NRM و NAM های مختلف به جای جابجایی شکل و محتوای ادیان سنتی جهان، شکل می دهند و باعث ایجاد معنویت بر مذهب و عمل شخصی بر اصول اعتقادی می شوند.
دیدگاه جهانی کلارک در زمانی قدردانی می شود که بسیاری از تحقیقات مرسوم در روانشناسی دین و معنویت به طور پنهانی قوم مدارانه هستند. این رویکرد متقابل فرهنگی را تکمیل می کند که حوزه های دانشگاهی مانند مطالعات فراشخصی در مطالعه تغییرات مذهبی که ما به عنوان یک گونه امروزی در حال تجربه آن هستیم، اتخاذ می کنند. به این دلایل، این خواننده کتاب کلارک را به مثابه افزودنی خوشایند به ادبیات علمی تغییرات مذهبی و معنوی در دنیای مدرن می‌داند.


“New Religions in Global Perspectives” by Peter B. Clarke (2006) is a good book, especially if you are interested in how humanity’s religious sentiment is expressed in different and similar ways across societies and cultures in the modern (and so-called postmodern) world. Clarke’s book is less profound than Needleman & Baker’s (1981) classic “Understanding the New Religions.” It provides, however, a more balanced view of so-called New Age Movements (NAMs) than presented by Lewis & Melton’s (1992) edited “Perspectives on the New Age.” Clarke thankfully avoids the polemics and loaded language that characterizes such books as Peters’ (1991) “The Cosmic Self” and LeBar’s (1989) “Cults, Sects, and the New Age,” which not infrequently disparage NAMs as alterative faith systems to Christianity that turn man into God, while disingenuously accepting alternative conventionally-held Christian doctrinal tenets that turn God into man and the notion that the Son of God could be contained in one human frame.
Drawbacks to the text are its cost, its over-attention to detail, and repetitiveness. The sticker price of the book is a bit of a shock. It costs over $100 “used” as of this writing which I consider over-priced, especially for an Amazon.com book. My recommendation is to have an academic library purchase the book (or obtain a copy through interlibrary loan) and then borrow it as a patron to read. The first two chapters that provide defining characteristics of NRMs and NAMs are the best chapters of the book. Subsequent chapters outline NRMs as they appear in Europe, North and South America, the Caribbean, Australia, New Zealand, New Guinea, Africa, the Middle East, and Asia. These characteristics are presented in such excruciating detail that the global forest becomes lost in the local trees. The repetitiveness occurs as the author tries to make connections among the diverse geographical regions — connections that are repeated within each chapter — to establish the book’s “global perspective” and to point out similarities across the multiple and diverse forms that spirituality and religion take in the human species.
Positively, this is a scholarly work with references and a selected bibliography at the end of each chapter. These bibliographies are helpful aids for the student of cross-cultural psychology who is interested in pursuing the innovative character of new religious movements in more depth. One evocative idea that comes out of Clarke’s work is the notion of “glocalization” — the process of shaping the local religion and being shaped by it. It draws readers’ attention to the emergence of “a new class (of seekers) that neither belongs nor believes. . . Even where affiliation to one faith only is still considered important, doctrinal tenets are increasingly seen as matters of personal opinion. . . .The possibility of multiple belonging becomes much more likely as religions come to reshape each other” (pp. 4-5). In other words, the various NRM and NAMs are shaping rather than displacing the form and content of traditional world religions, and giving rise to spirituality over religion and personal praxis over doctrinal tenets.
Clarke’s global perspective is appreciated at a time when much conventional research into the psychology of religion and spirituality is covertly ethnocentric. It complements the cross-cultural approach that academic fields such as transpersonal studies take in their study of the religious change that we as a species are experiencing today. For these reasons, this reader has found Clarke’s book to be a welcomed addition to the scholarly literature of religious and spiritual change in the modern world.

دانلود کتاب «ادیان جدید در چشم انداز جهانی: بررسی تغییرات مذهبی در دنیای مدرن»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.