نرم افزار: نرم افزار آفیس

روایت به مثابه واقعیت مجازی: غوطه ور شدن و تعامل در ادبیات و رسانه های الکترونیکی (پارالکس: بازبینی فرهنگ و جامعه)

Narrative as Virtual Reality: Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media (Parallax: Re-visions of Culture and Society)

دانلود کتاب Narrative as Virtual Reality: Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media (Parallax: Re-visions of Culture and Society) (به فارسی: روایت به مثابه واقعیت مجازی: غوطه ور شدن و تعامل در ادبیات و رسانه های الکترونیکی (پارالکس: بازبینی فرهنگ و جامعه)) نوشته شده توسط «Dr. Marie-Laure Ryan»


اطلاعات کتاب روایت به مثابه واقعیت مجازی: غوطه ور شدن و تعامل در ادبیات و رسانه های الکترونیکی (پارالکس: بازبینی فرهنگ و جامعه)

موضوع اصلی: شعر – شعر آمریکایی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: PARALLAX – THE JOHNS HOPKINS UNIVERSITY PRESS

نویسنده: Dr. Marie-Laure Ryan

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2001

تعداد صفحه: 416 / 417

حجم فایل: 1.28 مگابایت

کد کتاب: 0801876818 , 9780801876813

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب روایت به مثابه واقعیت مجازی: غوطه ور شدن و تعامل در ادبیات و رسانه های الکترونیکی (پارالکس: بازبینی فرهنگ و جامعه)

آیا تفاوت معناداری در نگرش بین غوطه ور شدن در یک بازی و غوطه ور شدن در یک فیلم یا رمان وجود دارد؟ امکانات جدیدی برای بازنمایی ارائه شده توسط فناوری نوظهور واقعیت مجازی چیست؟ همانطور که ماری لوره رایان در روایت به مثابه واقعیت مجازی نشان می‌دهد، پرسش‌هایی که توسط فناوری‌های تعاملی جدید مطرح می‌شوند، پیش‌آمده‌ها و پژواک‌های خود را در سنت‌های ادبی و هنری قبل از الکترونیک دارند. رایان ادعا می‌کند که قبلاً فرهنگ ایده‌آل‌های فراگیر – برای مثال گم شدن در یک کتاب خوب – به فرهنگی تبدیل می‌شویم که بیشتر به تعامل می‌پردازد. روایت به عنوان واقعیت مجازی با رویکرد به ایده واقعیت مجازی به عنوان استعاره ای برای هنر کل، مفاهیم غوطه وری و تعامل را برای توسعه پدیدارشناسی خواندن به کار می گیرد. تحلیل رایان هم روایت‌های ادبی سنتی و هم ژانرهای متنی جدیدی را در بر می‌گیرد که با انقلاب الکترونیکی چند سال گذشته امکان‌پذیر شد، مانند ابرمتن، فیلم‌های تعاملی و درام، هنر نصب دیجیتال و بازی‌های نقش‌آفرینی رایانه‌ای. در میان فصل‌های کتاب، چندین «میان‌آهن» وجود دارد که منحصراً بر هر یک از متون ادبی کلیدی تمرکز می‌کنند که آنچه را که ما اکنون «واقعیت مجازی» می‌نامیم، از جمله متون بودلر، هیزمنز، ایگناتیوس دو لویولا، کالوینو، و نویسنده داستان‌های علمی تخیلی، نیل استفنسون، پیش‌بینی می‌کنند. یا تلاش‌های اخیر برای تولید فرم‌های هنری تعاملی، مانند فرامتنی «رمان» دوازده آبی، اثر مایکل جویس، و من مرد تو هستم، یک فیلم تعاملی. همانطور که رایان به سرنوشت الگوهای روایی سنتی در فرهنگ دیجیتال می پردازد، یکی از موضوعات محوری در نظریه ادبی مدرن را مورد بررسی قرار می دهد – تقابل بین خوانش احتمالاً منفعلانه ای که توسط جهانی که متن آن را نشان می دهد و خوانشی فعال و ساختارشکن که جهان آن را نشان می دهد. به طور تخیلی در خلق متن شرکت می کند.


Is there a significant difference in attitude between immersion in a game and immersion in a movie or novel? What are the new possibilities for representation offered by the emerging technology of virtual reality? As Marie-Laure Ryan demonstrates in Narrative as Virtual Reality, the questions raised by new, interactive technologies have their precursors and echoes in pre-electronic literary and artistic traditions. Formerly a culture of immersive ideals–getting lost in a good book, for example–we are becoming, Ryan claims, a culture more concerned with interactivity. Approaching the idea of virtual reality as a metaphor for total art, Narrative as Virtual Reality applies the concepts of immersion and interactivity to develop a phenomenology of reading. Ryan’s analysis encompasses both traditional literary narratives and the new textual genres made possible by the electronic revolution of the past few years, such as hypertext, interactive movies and drama, digital installation art, and computer role-playing games. Interspersed among the book’s chapters are several “interludes” that focus exclusively on either key literary texts that foreshadow what we now call “virtual reality,” including those of Baudelaire, Huysmans, Ignatius de Loyola, Calvino, and science-fiction author Neal Stephenson, or recent efforts to produce interactive art forms, like the hypertext “novel” Twelve Blue, by Michael Joyce, and I’m Your Man, an interactive movie. As Ryan considers the fate of traditional narrative patterns in digital culture, she revisits one of the central issues in modern literary theory–the opposition between a presumably passive reading that is taken over by the world a text represents and an active, deconstructive reading that imaginatively participates in the text’s creation.

دانلود کتاب «روایت به مثابه واقعیت مجازی: غوطه ور شدن و تعامل در ادبیات و رسانه های الکترونیکی (پارالکس: بازبینی فرهنگ و جامعه)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید