سیاست

کنترل رسانه: دستاوردهای دیدنی تبلیغات

Media Control: The Spectacular Achievements of Propaganda

دانلود کتاب Media Control: The Spectacular Achievements of Propaganda (به فارسی: کنترل رسانه: دستاوردهای دیدنی تبلیغات) نوشته شده توسط «Noam Chomsky»


اطلاعات کتاب کنترل رسانه: دستاوردهای دیدنی تبلیغات

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – دولت و سیاست

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Seven Stories Press

نویسنده: Noam Chomsky

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1997

تعداد صفحه: 56

حجم فایل: 322 کیلوبایت

کد کتاب: 1888363495 , 9781888363494

نوبت چاپ: 1st

توضیحات کتاب کنترل رسانه: دستاوردهای دیدنی تبلیغات

کتاب کلاسیک جیب‌پشتی نوام چامسکی در مورد تبلیغات زمان جنگ و کنترل افکار با بیان دو مدل از دموکراسی آغاز می‌شود – یکی که در آن عموم مردم فعالانه شرکت می‌کنند و دیگری که در آن مردم دستکاری و کنترل می‌شوند. به گفته چامسکی، «تبلیغات برای دموکراسی است، همان‌طور که تیرباران برای یک دولت توتالیتر است» و رسانه‌های جمعی ابزار اصلی برای ارائه تبلیغات در ایالات متحده هستند. از بررسی این که چگونه کمیسیون کریل وودرو ویلسون “در طی شش ماه موفق شد جمعیت صلح طلب را به جمعیتی هیستریک و جنگ افروز تبدیل کند” تا جنگ بوش پدر با عراق، چامسکی چگونگی رسانه های جمعی و روابط عمومی را بررسی می کند. از صنایع به عنوان تبلیغات برای ایجاد حمایت عمومی برای رفتن به جنگ استفاده شده است. چامسکی بیشتر به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه صنعت روابط عمومی مدرن تحت تأثیر نظریه «دموکراسی تماشاگر» والتر لیپمن قرار گرفته است، که در آن مردم به‌عنوان «گله‌ای گیج‌شده» تلقی می‌شوند که نیاز به هدایت دارند، نه توانمندسازی. و اینکه چگونه صنعت روابط عمومی در ایالات متحده بر “کنترل اذهان عمومی” تمرکز می کند و نه بر اطلاع رسانی. کنترل رسانه‌ها مقدمه‌ای ارزشمند برای کار مخفی اطلاعات نادرست در جوامع دموکراتیک است. بخشی از مجموعه جزوات رسانه های باز.


Noam Chomsky’s backpocket classic on wartime propaganda and opinion control begins by asserting two models of democracy—one in which the public actively participates, and one in which the public is manipulated and controlled. According to Chomsky, “propaganda is to democracy as the bludgeon is to a totalitarian state,” and the mass media is the primary vehicle for delivering propaganda in the United States. From an examination of how Woodrow Wilson’s Creel Commission “succeeded, within six months, in turning a pacifist population into a hysterical, war-mongering population,” to Bush Sr.’s war on Iraq, Chomsky examines how the mass media and public relations industries have been used as propaganda to generate public support for going to war. Chomsky further touches on how the modern public relations industry has been influenced by Walter Lippmann’s theory of “spectator democracy,” in which the public is seen as a “bewildered herd” that needs to be directed, not empowered; and how the public relations industry in the United States focuses on “controlling the public mind,” and not on informing it. Media Control is an invaluable primer on the secret workings of disinformation in democratic societies. Part of the Open Media Pamphlet Series.

دانلود کتاب «کنترل رسانه: دستاوردهای دیدنی تبلیغات»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید